عمومی

اصول عطر زدن

چه کسی یک خواب راحت را در هر روز دوست ندارد؟ به همین دلیل است که دوستداران عطر و ادکلن به سراغ خرید بهترین عطر زنانه یا انتخاب بهترین عطر مردانه ایران می روند. اما بسیاری از خریداران متوجه می شوند که چند ساعت پس از استفاده از عطر، این بوی شیرین دیگر خبری نیست. در بیشتر مواقع کوتاه بودن عطر روی لباس و بدن به این دلیل است که نمی دانید چگونه عطر را به درستی بپوشید. پس در ادامه مقاله با آکادمی عطرسازی همراه باشید تا نحوه استفاده صحیح از ادکلن و عطر و ترفندهایی برای ماندگاری بیشتر آنها را بیاموزیم.

ساده ترین ترفند برای افزایش طول عمر عطر شما

وقتی برای دوره پیشرفته عطرسازی معروف زنانه یا ادکلن های خاص مردانه پول زیادی می پردازید، انتظار دارید که عطر روی بدن ماندگار باشد. اما پس از چند ساعت از زدن عطر بر روی بدن یا لباس، متوجه می شوید که این بوی مطبوع از بین رفته است. حال سوال این است که چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم؟

یک ترفند آسان برای افزایش ماندگاری عطر روی لباس و بدن، استفاده از عطر بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن است. حقیقت این است که عطرهای مردانه و زنانه بهتر به پوست هیدراته می چسبند. وقتی از حمام خارج می‌شوید، منافذ پوست هنوز باز هستند. این بهترین زمان برای استفاده از عطر است زیرا پوست بدن عطر و ادکلن را بهتر جذب می کند و عطر در منافذ باز باقی می ماند. اما فراموش نکنید که روش صحیح عطر زدن بعد از دوش گرفتن، خشک کردن کامل پوست و عاری از رطوبت است. همچنین پس از استفاده از بهترین عطر زنانه یا مردانه، باید چند دقیقه صبر کنید تا عطر روی بدن خشک شود. اگر بلافاصله بعد از حمام لباس بپوشید و از عطر استفاده کنید، عطر آن از بین می رود.


دلیل ماندگاری ادکلن و عطر چیست؟

عطر به گرما واکنش نشان می دهد، بنابراین استفاده از آن بر روی نقاط نبض بدن به تشدید عطر و آزاد شدن رایحه دلپذیر آن کمک می کند. مکان های مناسب برای استفاده از عطر عبارتند از: گردن، پشت گردن، مچ دست، داخل آرنج، پشت زانو، پا و مچ پا. بسیاری از افراد مچ دست را بهترین محل برای عطر زدن می دانند و پس از اسپری کردن عطر، آن را روی مچ دست می مالند. مالیدن دست ها به هم مواد شیمیایی عطر را تجزیه می کند و باعث می شود نت های پایه سریعتر از حد انتظار محو شوند و ماندگاری بسیار کمتری داشته باشند.

مهم ترین نکته در نحوه صحیح استفاده از ادکلن و عطر این است که قبل از استفاده کمی وازلین به نقاط نبض بدن بزنید. وازلین به عنوان یک مرطوب کننده اضافی برای عطر عمل می کند و به ماندگاری بهتر و طولانی تر عطر در بهترین قسمت های بدن برای استفاده از آن کمک می کند.

با مهم ترین اصول عطر زنانه و مردانه آشنا شوید

شاید فکر کنید اسپری کردن عطر از راه دور به هوا یک اصل ساده برای عطرهای مردانه و زنانه است. اما این روش نه تنها اشتباه است، بلکه مقدار زیادی از عطر شما را از بین می برد و ماندگاری عطر را روی بدن یا لباس شما افزایش نمی دهد. روش صحیح زدن عطر اسپری مستقیم روی پوست است

لباس عطر یا بدن؟ کدامیک بهتر است

فرقی نمی کند بهترین عطر زنانه را انتخاب کنید یا بهترین بوی عطر مردانه را. تا زمانی که روی لباس های خود عطر نزنید، هیچ صحبتی در مورد ماندگاری عطر زیبا و گران قیمت شما وجود ندارد. اول از همه، عطر قرار است مستقیماً روی پوست اسپری شود و حتی یک اسپری کوچک روی لباس می تواند باعث لک شود. بهترین کار برای افزایش ماندگاری عطر، زدن آن به قسمت هایی از بدن است که مستقیماً در معرض هوا هستند. البته یک استثنا هم در این مورد وجود دارد و آن این است که اگر در آب و هوای بسیار گرم هستید، نباید عطر را مستقیماً به بدن خود بزنید.

چگونه ماندگاری عطر را بیشتر کنیم؟ با چند نکته ساده!

برای افزایش ماندگاری بهترین عطرهای ایرانی زنانه و مردانه باید آنها را در جای مناسب قرار دهید. مکان های تاریک و خشک و بدون تغییر دمای سریع، مانند کمد یا کمد، بهترین گزینه برای نگهداری عطر هستند. از گذاشتن عطر در حمام (مناطق مرطوب)، اتاق های گرم و بسیار روشن خودداری کنید.

بسیاری از مردم عادت دارند عطرهای خود را در بطری های کوچک و خالی بریزند و همیشه با خود حمل کنند. در بیشتر موارد این روش می تواند باعث ورود هوا به عطر و تغییر ترکیب شیمیایی آن شود. بنابراین فراموش نکنید که بهترین مکان برای نگهداری عطر، بطری اصلی محصول است.

بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا یا بهترین عطر مردانه با پخش رایحه خوب، اگر تمایل به تکان دادن آن قبل از استفاده داشته باشید، تفاوتی با شیشه عطر تقلبی ندارد. با تکان دادن بطری عطر، هوا وارد بطری شده و ماندگاری آن را کاهش می دهد.

امضای زن و مرد قدرت بخور را افزایش می دهد

اگر رایحه خاصی را دوست دارید و از عطری بی نظیر برای خود استفاده می کنید، می توانید لباس های خود را نیز به آن خیس کنید. چگونه؟ کافی است چند ورق دستمال کاغذی بردارید و مقداری عطر روی آن اسپری کنید. سپس دستمال را در کشوی لباس قرار دهید و اجازه دهید عطر به الیاف پارچه نفوذ کند.

اصول و قوانین استفاده از عطر روی مو

بسیاری از خانم ها دوست دارند برخی از عطرهای مورد علاقه خود را روی موهای خود اسپری کنند. اگر هنوز از طرفداران عطر زدن به موهایتان هستید، باید قوانین و مقررات این کار را بدانید. اول، عطر یا ادکلن را مستقیماً به موهای خود نزنید، زیرا الکل موجود در سیستم شما می تواند به موهای شما آسیب برساند. بهترین عطر زنانه ایرانی را روی برس یا شانه اسپری کنید و به آرامی روی موهای خود بمالید.

دکمه بازگشت به بالا