اقتصادی

افزایش ظرفیت پروازهای هما برای عرفه / واردات هواپیما در دستور کار است

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای عرفه به مقصد نجف و هم مشهد افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

به گزارش تی تی آنلاین، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری اظهار کرد: مجموعه هما به عنوان خادم زائران با تلاشی شبانه‌روزی پروازهای حج ۱۴۰۲ را در مرحله رفت با موفقیت به انجام رساند. جای تقدیر دارد از مقام عالی وزارت و مسئولان دیگر در سازمان هواپیمایی کشوری و مجموعه فرودگاه‌ها که به صورت شبانه‌روزی‌ این عملیات را پیگیری کردند و ما توانستیم پروازها را پر فضایی آرام‌ انجام دهیم.  

وی ادامه داد: پروازهای رفت با انجام ۳۷۷ پرواز به جده و مدنیه از ۲۱ فرودگاه کشور انجام شد و ۸۷ هزار و ۶۱۹ مسافر در این پروازها جابه‌جا شدند؛ ۱۱۲ پرواز بدون تاخیر بود و ۶۰ پرواز تعجیل داشت، به این معنی که با توجه به فراهم شدن فضای مناسب و هماهنگی‌های لازم، پروازها تا چند ساعت زودتر انجام شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: میانگین تاخیرات هما ۴۸ دقیقه در پروازهای رفت بود که عمده این تاخیرها به پنج شش پرواز به دلیل نقص فنی و انجام تعمیرات بود؛ توجه کنید که سال گذشته این میانگین ۲۵ دقیقه بود اما امسال حجم پروازها ۲.۲ برابر سال گذشته بود و دو ایستگاه هم به مجموعه ایستگاه‌ها اضافه شد. ما برای سال جاری از همکاری حداکثری مجموعه فرودگاه‌ها برخوردار بودیم و توانستیم تأخیراتی که قابل پیش‌بینی بود را مدیریت کنیم.  

فرزادی‌پور در پاسخ به اینکه آیا هواپیماها در عملیات رفت حج با مشکل سوخت مواجه نبودند، گفت: ذات حج، اتحاد و همدلی را به خودی خود همراه دارد؛ حتی در سال‌های گذشته که روابط ما با عربستان مانند امسال نبود، بیشترین همکاری را داشتیم؛ برای امسال هم هواپیماها در مدینه و جده سوخت‌گیری داشتند و حتی نسبت به سال‌های گذشته همکاری‌ها بیشتر بود و مشکل خاصی در عربستان نداشتیم.  

ادامه دارد

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا