علم و سلامت

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و اغلب باعث فعالیت های روزانه فرد می شود. اگر در حال بررسی علت خارش هستیم، باید گفت که حتی پزشکان نیز نمی توانند علائم و نشانه های مشابهی را با علل ایجاد کنند و باید آزمایشات مختلفی انجام شود. التهاب و آلرژی پوستی از اولین مقصران آن عارضه هستند که روش های درمان آن را باید طبق دستور پزشک دنبال کرد. اما در این مقاله سعی شده است برخی از راه حل های کلی که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر پوست اگزما هستند بررسی شود. با ما در تور اکتشافی پوست گال همراه باشید.

  1. از کرم ها و سم با کیفیت استفاده کنید

التهاب و تحریک پوست با 7 روش مجاز نیست

داروهای خود را با نمرات قابل احترام انتخاب کنید. اکنون برخی از شرکت های ایرانی در حال تولید محصولات خوبی در این زمینه هستند و در این روزهای معاملات بزرگ و دلاری، مشوق های خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت است و اکنون می خواهیم برند و کیفیت محصولات آنها را معرفی کنیم. انواع داروهای گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین، برای کاهش التهاب پوست و پوست گال، می‌توانید لوسین و مقداری گیاهان را امتحان کنید.

  1. چای سبز مصرف کنید

داروی گیاهی خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش از چای سبز استفاده می شود. این مایع سبز رنگ حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل یکی از اولین راه های درمان خارش است. اما فراموش نکنید، مصرف چای سبز به درمان اگزما و پوست ملتهب محدود می شود، در غیر این صورت باید منجر به اثر نامطلوب و التهاب پوست شود. همچنین می توانید پودر چای سبز را بنوشید و بعد از 5 دقیقه شستشوی پوست روی زمین بگذارید. مثلاً برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوشانده، مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک پوست شما را خنک نگه می دارد و با حرکت هوا به داخل آن، احساس خارش را کاهش می دهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت هوا بهتر کمک کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس هایی بروید که مواد مصنوعی دارند. این لباس ها معمولا باعث خارش و پوست حساس می شوند.

  1. گیاه آلوئه ورا در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی محبوب است

التهاب و تحریک پوست با 7 روش مجاز نیست

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین زخم پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به زخم شدن پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال، هنگام خرید محصولات پوست و موی Ashes، البته مدل های آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره گیری آلوئه ورا و فرمول مناسب، به سرعت نتیجه بسیار مورد نیاز را ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در حمام استفاده کنید و از نمک یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. پوست طولانی اسکوربوت را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را بشویید. در نهایت می توانید از آن برای خشک کردن پوست خود به آرامی و مرطوب استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب آنقدر کمک می کند که به سرعت علائم خارش و التهاب را کاهش می دهد. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین می روند. اغلب اگزما و آلرژی پوستی؛ اینها عموماً برای بقیه پوستها مودار هستند و رطوبت کافی ندارند. در این موارد پوست افزایش می یابد و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش قابل توجه گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای متعادل کردن وزن بدن باید آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ پیمانه و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی: گام اول

درست است که راه‌های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب تشدید شد، خوددرمانی‌ها را ترک کرده و با پزشک معتمد و متخصص مشورت کنید تا بتوانند کار خود را برای بهبود وضعیت انجام دهند. به عبارت دیگر این اولین قدم برای اصلاح اندام بزرگ و حساس بدن (پوست) است.

نویسنده: وحیده امینی

*معروف به رپورتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا