علم و سلامت

اهدای ۲۶۰هزار بطری انواع سرم تزریقی به ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت

به دلیل کمبود موقت داروهای تزریقی جدی در ایران، سازمان جهانی بهداشت بیش از 260000 بطری سرم گرم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد.

به گزارش تی تی آنلاین، و بر اساس گزارش های رسمی نماینده در ایران، این محموله 156 هزار دلاری کاشته شده با قیمت انحصاری بندرعباس در استان هرمزگان هفته گذشته ترخیص شد و روز دوشنبه 15 آذرماه وارد تهران شد.

دکتر. سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار داشت: تامین این منابع حیاتی در صورت وجود یک سیستم بهداشتی تحت فشار به دلیل کووید 19 توسط این وزارتخانه تامین می شود. خدمات بهداشتی و درمانی باید به موقع ارائه شود.

این محموله شامل 160000 بطری سرم رینگری، 50000 بطری شکر آب پنیر و 50000 بطری نمک است که همگی برای درمان پزشکی و درمان بیماری های مختلف و بی حوصلگی ضروری هستند.

این اقدامات توسط سازمان بهداشت جهانی برای جبران کاهش موقت کیفیت این سرم ها به دلیل افزایش بیماران بستری شده در اپیدمی کووید-19 در ماه های سپتامبر و اکتبر در منطقه قرن پنجم انجام شد.

این محموله 166 تنی که در 11 کانتینر حمل شده بود برای توزیع در مراکز درمانی سراسر کشور تحویل وزارت بهداشت شد.

سرم های داخل وریدی به طور گسترده برای تزریق داخل وریدی استفاده می شود که یک روش رایج برای رساندن مایعات و داروها به بدن است. سرم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی یا دارو مستقیماً از طریق سرم به داخل سیاهرگ تزریق می شود و به گردش خون سریع در دارو اجازه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا