عمومیفرهنگ و هنرکسب و کار ویژه

ایا بافتن تابلو فرش سخت است؟

یکی از سوالاتی که اغلب در تماس با کارشناسان مجموعه پارسین فرش از سوی کسانی که از آنها پرسیده می شود این است که ظاهر گروه فرش مفید است؟ یا بهتر است قالیبافی را یاد بگیریم و سپس با بافتن و فروشندگی کسب درآمد کنیم؟ هزینه قالی بافی چقدر است؟ بعد از بافتن فرش کجا می توانم آن را بفروشم؟ آیا می توانم در خانه خود تابلو فرش ببافم؟ از کجا و چگونه می توانم مکمل های عضلانی را پیدا کنم؟ و چندین سوال دیگر که در این مقاله می خواهیم به صورت واضح، مختصر و مفید در مورد این سوالات مهم و مفید به آنها پاسخ دهیم، بنابراین از شما خوانندگان عزیز می خواهیم تا پایان این مقاله برای یافتن پاسخ با کادوساز همراه باشید.

چه کسی باید قالی بافی را یاد بگیرد؟

ساخت فرش و قالی از قدیم الایام در بین ایرانیان رایج بوده و مردم کشور عزیزمان همواره آن را به عنوان یک هنر و منبع درآمد و حتی شغلی دائمی می دانسته اند. قالی‌سازی شغلی شیرین و مفرح محسوب می‌شود و زمانی که کار فرش را تمام کردید و نتیجه کارتان را پس از پرداخت هزینه مشاهده کردید، احساس رضایت، غرور و رضایت خواهید داشت. افرادی که فرش می سازند حتما این مشکل را نیز درک خواهند کرد.

بنابراین قبل از هر موضوع دیگری باید به این نکته توجه کنیم که نساجی و قالی بافی هنری اصیل، کهن و بسیار ارزشمند محسوب می شود و با آموزش بافت فرش و قالی، هنر بسیار خاصی را فرا گرفته اید. همه می توانند تسلط داشته باشند، او این کار را نمی کند. فراگیری هر هنری به خصوص هنر بافندگی و همچنین تأثیرات بسیار مثبتی بر روح و روان و ویژگی های روحی افراد این قابلیت را دارد که از نظر مالی به فرد کمک کند و به عبارتی منبع درآمدی برای او باشد. بنابراین اگر به هنر قالی بافی و ملیله بافی علاقه دارید اما در ریسک و وقت گذاشتن برای آن مردد و تردید دارید، پیشنهاد می کنیم لحظه ای درنگ نکنید و حتما آن را بیاموزید.

آیا می توانم از قالی بافی درآمد کسب کنم و آیا قالی بافی درآمد دارد؟

اگر بخواهیم در یک کلمه و واضح به سوال شما پاسخ دهیم باید بگوییم بله! بافت فرش مفید است. شما روزها و ساعت ها از وقت گرانبهای خود را صرف بافتن ملیله می کنید و باید برای زحمات خود پول دربیاورید. اکنون، میزان درآمد شما می تواند به مسائل و پارامترهای زیادی بستگی داشته باشد که درآمد شما می تواند افزایش یابد.

در زیر سعی می کنیم این نکات را به شما بگوییم و به شما توصیه کنیم قبل از شروع بافتنی به آنها توجه داشته باشید.

مهارت های شما عامل مهمی در کسب درآمد از قالی بافی است

در همه حرفه ها و رشته ها مهارت کسانی که آن را انجام می دهند بسیار مهم و موثر است. هرچه مهارت و توانایی شما بالاتر باشد، کیفیت و ارزش محصول شما بالاتر است و بنابراین هر چه مردم بیشتر محصول شما را بخواهند و قیمت محصول شما بالاتر باشد، سریعتر به همان قیمت بالا به فروش می رسد. در مورد فرش و تابلو فرش این سوال کاملا درست است و مهارت و توانایی شما عامل بسیار مهمی در میزان پول است. مهارت هایی که یک بافنده باید بیاموزد و در آنها متخصص شود عبارتند از:

مهارت ها و توانایی های ترسیمی دقیق و اصولی دقت و سرعت در خواندن نقشه های کابینتی و کامپیوتری (دیجیتال) امکان و امکان بستن صحیح و سریع انواع دکمه ها (مانند دکمه ترکی و دکمه فارسی) دانش و آشنایی با مواد و نخ ها، بافت و ابزار بافندگی، مهارت در اتمام کار قالی، مهارت هایی مانند تراش و حتی تزئین و برخی مهارت های ظریف و درشت دیگر که در کنار این مهارت ها آموخته می شود، شما را به یک بافنده چیره دست تبدیل می کند. درآمد شما را از این حرفه افزایش می دهد.

ممکن است بخواهید این سوالات را بپرسید: من فقط بافندگی و قالی سازی را یاد گرفته ام و توانایی ها و مهارت هایم بالا نیست پس نمی توانم درآمد مناسبی داشته باشم؟ باید گفت ایرادی ندارد زیرا مهارت ها و توانایی ها در گذر زمان و تجربه به دست می آید و ماهرترین و تواناترین افراد با تجربه به تدریج به این درجه از مهارت و توانایی می رسند. توصیه ما این است که همیشه سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید، مهارت های خود را بهبود بخشید و از تجربیات افراد با تجربه تر استفاده کنید.

دقت و ظرافت بافت

یکی از عوامل موثر در قیمت و ارزش قالی، میزان دقت و ظرافت مورد استفاده بافنده در بافت است. ممکن است مهارت بافتنی بالایی داشته باشید اما در بافتنی از دقت و ظرافت استفاده نکنید و این مهارت شما را نشان نمی دهد و نتیجه کار شما با یک مبتدی برابری می کند. در فرآیند قالیبافی و قالیبافی باید با نهایت دقت و ظرافت پیش بروید، صبور باشید و از عجله برای تکمیل بافت خودداری کنید، زیرا این عجله و بی حوصلگی در نهایت می تواند بر کیفیت، ظاهر و قیمت فرش تاثیر بگذارد. بر شما تأثیر منفی می گذارد و باعث ایجاد ایراداتی در درب مانند تاب برداشتن می شود که به دلیل این عیوب قابل فروش نیست.

بافت صحیح فرش در قیمت نهایی آن تاثیر زیادی دارد و بافنده باید به بستن صحیح فرش توجه زیادی داشته باشد تا گره های پشت کار با دقت هر چه بیشتر در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نقش ها، نقش ها و انواع فرش های بافته شده

به طور کلی هنگام فروش فرش دستباف، طرح های متفاوت و منحصربفردتر قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند. در انتخاب نقشه برای بافت باید دقت کرد و نقشه را برای بافت انتخاب کرد، ضمن اینکه فروش خوبی دارد، طرح خاصی وجود دارد که در هیچ جا موجود نیست. در ضمن برخی از طرح های تابلو مانند طرح های فضایی، فرانسوی و مینیاتوری نسبت به طرح های دیگر در بازار فروش بهتری دارند که در قیمت فروش کار شما بسیار موثر است.

موضوع مهم دیگر انتخاب نوع نخ و بافت فرش است. به طور کلی فرش های ابریشمی کامل از ارزش و قیمت بالاتری نسبت به انواع پنبه ای برخوردار هستند و اگر ابریشم در کار خود داشته باشید، احتمال فروش آسان و با سود مناسب بسیار بیشتر است. استفاده بیشتر از نخ های ابریشمی و بافت تمام ابریشمی ارزش و قیمت تابلو فرش شما را افزایش می دهد که طبیعتا سود شما را افزایش می دهد.

شاخص فرش تاثیر بسزایی در تعیین قیمت محصول شما و سودآوری آن دارد. تخته های با شاخص بالا نیاز به زحمت و زمان بیشتری برای بافت دارند و در نتیجه ارزش و قیمت بالاتری دارند. تخته های با شاخص زیر 50 معمولا ارزش کمتری دارند و از بافت آن ها نمی توان سود چندانی به دست آورد، بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید نخ و نقش فرش از خرید طرح های با شاخص زیر 50 خودداری کنید.

در نهایت باید گفت اندازه فرش تاثیر کمی در تعیین قیمت نهایی آن دارد و این تصور که اگر فرش بزرگی ببافید سود بیشتری نصیبتان می شود اشتباه است اما پارامترهای مهم دیگری که در بالا در ارزیابی ذکر شد. قیمت

بسیاری از قالیبافان کار بافت خود را در خانه خود انجام می دهند و در نتیجه پاسخ این سوال مثبت است. برخلاف فرش، شما می توانید در خانه و آپارتمان خود فرش ببافید و نیازی نیست در کارگاه فرش بافی این کار را انجام دهید.

جا فرش معمولاً سایز کوچکی دارد و می توانید آن را در هر جای منزل خود قرار دهید و معمولاً فضای زیادی را اشغال نمی کند و به دلیل کوچکی و وزن سبکی که دارد برای حمل و نقل آن مشکلی نخواهید داشت. حمل آسان

یکی از مشکلات بافت فرش صدای زیاد است که می تواند آسایش همسایگان را در بلوک های آپارتمانی با مشکل مواجه کند، اما بافت فرش مشکلی نخواهد داشت، زیرا پنل معمولا کوچک است و در هنگام سروصدا معمولا این کار را می کند. سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و آرامش دیگران را مختل نمی کند.

از کجا و چگونه می توانم لوازم دستمال کاغذی تهیه کنم؟

این سوال یکی از چالش های همیشگی Dear Weaver است. مواد و لوازم بافندگی مانند نخ، نقش، ریسمان، وسایل نظم دهی و طراحی روی نتیجه و زیبایی کار شما تأثیر می گذارد، بنابراین در تهیه این لوازم باید دقت و دقت لازم را به خرج دهید. معمولا بافندگان به صورت سنتی این اجناس را از بازارهای فرش محل زندگی خود خریداری می کنند، اما مشکل اینجاست که ممکن است در برخی شهرها و روستاها جایی برای فروش وجود نداشته باشد، اما راه حل چیست؟ توصیه ما این است که از فروشگاه های اینترنتی فروش متریال فرش مانند شیرکتا پارسین فرش تبریز خرید کنید تا در هر کجای ایران که زندگی می کنید بتوانید تمامی مواد و بافت های مورد نیاز را درجه یک و با کیفیت تهیه کنید. تحویل درب منزل شما

پس از دریافت فرش کجا می توانم آن را بفروشم؟

راه های زیادی برای فروش فرش شما وجود دارد. اگر فرشی بافته اید که از کیفیت و ظرافت آن مطمئن هستید، مطمئن شوید که می توانید آن را با قیمتی مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن به فروش برسانید. برای فروش تابلوها می توانید به بازار فرش محل زندگی خود مراجعه کرده و با نمایش محصولات خود اقدام به فروش آن ها نمایید. همچنین می توانید با گرفتن عکس و فیلم از فرش های خود و انتشار آن در سایت های فروش محصولات و یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، آنها را با قیمت مناسب به فروش برسانید.

توصیه ما این است که کار بافندگی خود را به خانواده و دوستان خود بگویید و محصول خود را به آنها نشان دهید تا تابلو فرش را بفروشید و بافت تابلو فرش را برای شما سفارش دهید. راه حل نهایی استفاده از طرح خرید تضمینی فرش کف پارسین است. در این سرویس طرح های منتخب این شرکت به شما پیشنهاد می شود که پس از بافت، تضمین می شود که فرش را با قیمت مناسب (بهتر از بازار) از شما خریداری کنید. در نهایت می توانید این سوال را با ما در میان بگذارید که آیا بافت فرش سودآور است؟

دکمه بازگشت به بالا