علم و سلامت

اینترنت طبقاتی چیست و چرا نگران کننده است؟

پیش از انتشار این آیین نامه برخی رسانه ها مانند زومیت و اختازآنلاین از آغاز کلاس فیلترینگ آزمون و خطا خبر داده بودند. اینترنت کلاسی، یعنی اینترنت که در آن هر کلاس به مجموعه ای از چیزهایی که عمومی هستند و مجموعه ای از چیزهایی که خصوصی هستند دسترسی دارد. به عنوان مثال، دانشگاهیان باید به YouTube دسترسی داشته باشند، اما یوتیوب باید یک فیلتر عمومی باشد.

دانشجویان و پژوهشگران باید به مکان ها و خدمات خاصی دسترسی داشته باشند، اما عموم مردم باید از این خدمات محروم شوند. سیاست این است که دانشجویان می توانند به یک وب دسترسی داشته باشند، مشاغل می توانند به وب دیگری دسترسی داشته باشند، سیاستمداران، مدیران و بوروکرات ها می توانند به شکل دیگری از وب دسترسی داشته باشند، و در نهایت، همه طیف ها و انواع افراد می توانند در سطحی به وب دسترسی داشته باشند. سوالی که حدود 10 سال پیش مطرح شد. به عنوان مثال، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در سال 1397 در بیانیه‌ای گفت: «بدون مقررات، نتیجه شیوع بیماری قابل بررسی نیست، میزان دسترسی به پزشک، استاد دانشگاه یا خبرنگار. ، نمی توان با یک کودک هشت یا نه ساله مقایسه کرد.

در فروردین 1400 زمزمه هایی مبنی بر دسترسی دانشجویان و خبرنگاران بدون فیلتر به یوتیوب شنیدند و حتی دادستان کل کشور نیز این خبر را تایید کرد و گفت که رفع فیلتر کارگروه های دستگاه های تعیین مصادیق جنایی را تایید کرده است. عیسی زارع پور حدود 5 ماه پیش گفت: طبقاتی برای برخی از بخش های شرکت افتتاح شد و پس از دو هفته اعلام شد که اینترنت بدون اینترنت به اساتید دانشگاه داده شد تا قسمت های کلاس به طور کامل پر شود. .

معاون وزیر ارتباطات: چندین اکسس پوینت دارند اما اکسس پوینت برای عموم مردم است

بحث کلاس اینترنت یا تخصصی شدن اینترنت چند روزی است که به دلیل ایجاد محدودیت های شدید در دسترسی افراد مختلف به اینترنت، خبرساز شده است. برای پیگیری بیشتر به سراغ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفتیم. دکتر. صادق عباسی شاهکو به خبرنگار خراسان گفت: باید اصل این آیین نامه را ببینم تا در مورد یک بند نظر دقیق تری داشته باشم. وی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور ما برای هر فرد سیستم دسترسی با سطوح مختلف وجود دارد، می گوید: در نهایت در مدیریت اپلیکیشن ها یا دامنه معمولا دسترسی را با توجه به وظایف هر فرد تعریف می کنیم، پس درست است. که بعضی ها دسترسی بیشتری به اینترنت دارند اما به طور کلی نظر بدهم و نمی توانم به جای همه کاربران صحبت کنم، چون در این مورد متخصص نیستم اما سیستم اداری و مدیریتی تمامی مراجع و سطوح دسترسی کاملاً است. مناسب. تعریف شده اند. انجام دهید.” وی در پاسخ به این سوال که آیا ما سطوح مختلف دسترسی به اقشار مختلف جامعه را داریم، می گوید: تاکنون چنین چیزی نداشته ایم و باید آیین نامه حضانت اسپینرهای رایگان را بازخوانی کنیم. در ادامه این گزارش، سهیل یحیی زاده، عضو کمیسیون فنی و اقتصادی تخصصی رگولاتوری گفت: من در مورد تفاوت سطح دسترسی مردم چیزی نشنیده ام، اما چیزی است. که من با عدم القای این و مطالعه در این مورد نمی دانم».

توجه داشته باشید

به طور کلی فرض بر این است که اینترنت در شرایط عادی و نه در شرایط خاص یا امنیتی به جز برخی پلتفرم‌های خاص یا مکان‌های غیرقانونی در دسترس است و روش اصلی دسترسی باید در سن تعریف شود و در این صورت . ایجاد پلتفرم هویت آنلاین کاربران اینترنت به استثنای کودکان و نوجوانان، همه افراد بالای 18 سال می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و طبیعتا کاربران نیز مانند سایر کشورها باید در فضای مجازی پاسخگو باشند. البته از سوی دیگر دولت ها موظفند تابلوهای داخلی یا شبکه های ملی اطلاعات مانند دولت الکترونیک و سیستم های دولتی را نه بر روی پلتفرم های خارجی، بلکه در بسترهای داخلی ارائه دهند تا امکان هک یا حوادث یا اختلالات مشابه وجود نداشته باشد. در این راستا، فایل های پشتیبانی برای استفاده از اطلاعات در شبکه ملی داخلی باید به گونه ای طراحی شود که تولیدکنندگان محتوا و بخش خصوصی استفاده از بسترهای داخلی را به صورت طبیعی و نه اجباری بر بسترهای خارجی ترجیح دهند.

23302

دکمه بازگشت به بالا