اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

مدیرعامل هیئت مدیره اتحادیه صنف رایانه ای استان تهران می گوید: این سازمان به دنبال رفع مشکلات فوری و فوری شرکت ها است اما جایگاهش در اینترنت و کلاس VPN مشخص است؛ این سازمان به دنبال رفع مشکلات فوری و فوری شرکت ها است. یک اعتراض آشکار

به گزارش تی تی آنلاین، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه روشن است. هم در قانون اساسی و هم در نامه ای که به همراه چند سازمان به رئیس جمهور ارسال کردیم، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شدیم.

وی معتقد است: در شرایط بحرانی که با تصمیم مجموعه امنیتی محدودیت هایی ایجاد شده و قابل رفع است، انتظار این است که با حل مسائل امنیتی، تا قبل از شهریور ماه سال جاری شرایط به سرعت بازگردد. در این برهه حساس، اگر برخی از شرکت ها در ارتباط با مخاطبان خود در خارج از کشور مشکل داشته باشند یا در ارائه خدمات در داخل کشور مشکل داشته باشند، وزارت ارتباطات نیز موظف است این مشکلات را به طور موقت حل کند. در این راستا هر درخواستی که به ما می رسد تمام تلاش خود را برای رفع مشکل می کنیم و آن را وظیفه انجمن خود می دانیم.

اسلام تأکید می کند که این دو موضوع را نباید با یکدیگر خلط کرد; تصمیم نهایی انجمن در مورد دسترسی عمومی به اینترنت روشن است. کلاس اینترنت و کلاس VPN را اصلا قبول نداریم. محدودیت هایی که در اقصی نقاط دنیا برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر مسائل اخلاقی در نظر گرفته می شود برای ما نیز قابل درک است. اما واضح است که بازگشت به دوران قبل از شهریور حداقل خواسته ماست، این موضع روشن حزب است. موضوعی که در سخنان رئیس جمهور مشهود بود، گفت در همایش انتخابات فضای مجازی را فراموش نکرده است. علاوه بر این وزیر ارتباطات امروز این موضع را اعلام کرد که کلاس اینترنت وجود ندارد و این را می توان به فال نیک گرفت.

که متأسفانه محدودیت‌های اینترنت به یک موضوع فرسایشی تبدیل شده است، می‌گوید: این وظیفه ماست که به همه مشاغل کمک کنیم، اما برای بقا به کمک فوری و بیشتر نیاز داریم. نوعی تنفس مصنوعی. اما تا زمانی که محدودیت های اینترنت عمومی برداشته نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم ها متصل هستند و بنابراین اقدام درستی برای مطالبه انحصار اینترنت یا VPN تبغاتی برای اعضای نصر نمی دانیم.

اسلامی درباره اقدامات این اتحادیه می گوید: نامه ای به رئیس جمهور برای دو وزیر اطلاعات و جمهوری ارسال کرد. رونوشت هایی نیز برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات مسئول ارسال شد. ما از این دو مرجع پیروی می کنیم: وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما مطالعات ما به ادبیات ختم نشد. با وزیر ارتباطات، وزیر صمت، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات داشته و خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با اشاره به برخی اقدامات در صورت عدم تحقق مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان سکوها، احتمال این راه موقت را دارد. . و محدودیت های این مصوبه دائمی می شود، می گوید: این اقدام کمکی به شرایط کشور نمی کند. آنچه می تواند کسب و کارها را نجات دهد تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با حضور پلتفرم های خارجی است.

وی با توجه به اعلام انجمن صنفی کارگران استان تهران تاکید می کند: ما قطعا به کسبه کمک می کنیم، مثلا اگر کسبه ای درخواست نامه ای برای بازکردن آی پی مربوط به فعالیت شرکتش را داشته باشد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. بالا بعد از این اگر کسی این درخواست ها را داشت با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتما پیگیری می کنیم تا مشکلاتش برطرف شود. اما این خواسته عمومی این گروه نیست. تنها راه حل مشکل حاد کسب و کار بد است. همان تنفس مصنوعی و همانطور که گفتم انتظار ما از دولت بیشتر از این کمک های موقت است.

اسلامی درباره اقدامات اخیر اتحادیه و زمان پاسخگویی دولت به پیگیری ها نیز توضیح می دهد: به زودی با حضور نهادهای امضاکننده نامه ارسالی به رئیس جمهور و همچنین سایر نهادها جلسه ای خواهیم داشت. . سازمان های مختلف با حضور رسانه ها مجمع بازرگانی را که قبلاً به همین منظور برگزار شده بود، داشت. تلاش ما این است که در پایان سال جاری نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشیم.

لازم به ذکر است با توجه به صحبت های رئیس هیئت مدیره اتحادیه هنرهای رایانه ای استان تهران، چنانچه شرکت های انجمن خواهان رفع مشکلات فوری باشند، می توانند. مکاتبه با دبیرخانه دولت از طریق ایمیل info@tehrannsr.org

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا