اقتصادی

باز شدن پای خارجی‌ها چه تاثیری در بازار خودرو داخل خواهد داشت؟

با تصمیم مجلس جدید ، تعداد کل خودروها پس از تقریباً سه سال (از مرداد 1397) رایگان می شود و راه برای ورود خودروهای خارجی به کشور باز می شود. س Theال این است که این تصمیم چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد داشت؟

در این باره حسن کریمی سنجری – کارشناس صنعت خودرو – در گفت وگو با تی تی آنلاین ، با بیان اینکه بحث قوانین و تصمیمات بیمه خودرو باید در اختیار دولت باشد ، گفت: آیا این مصوبه است؟ علاوه بر این ، واردات ارابه عمدتا شمشیرهای لبه دار است. از سوی دیگر ، برای خودروها ، بازار در حال عرضه و تقاضا است که دلیل اصلی عرضه و کمیابی است.

وی افزود: طی سه سال گذشته ، به دلیل شرایط و مسائل مختلف پیش آمده ، ما نتوانستیم مطابق استراتژی های فوق حرکت کنیم و هیچ گاه ظرفیت تولید خودروی ما از رقم سه سال کمبود ارز فراتر نرفته است. نامیده می شود و اقتصاد کشور ما به حدی محدود شده است که منابع ارزی و تخصیص منابع نمی تواند برای واردات خودرو اختصاص یابد. هنگام واردات سکه های خارجی با منشا خارجی ، نگرانی دولت این است که کمبود پول تقریباً برطرف می شود. ، زیرا زمین از نظر اقتصادی از بین نمی رود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: اگر مردم بتوانند واردات کنند ، قانون غیرقابل تحمل خواهد بود و بحث بر سر تعداد و مشخصات محدود آن ، این س naturallyال طبیعتاً یک امتیاز خواهد بود و امضای طلای دیگری به دیگر امضاهای طلا اضافه می شود. درآمد به اشخاص خاصی تعلق می گیرد و نکته این است که مکانیسم را به طور کامل توضیح دهید ، که البته این مکانیسم به شورای رقابت سپرده شده است ، اما روش تعیین مکانیسم و ​​تعیین تعداد در شورای رقابت باقی مانده است. به

کریمی سنجری تأکید کرد: امیدواریم شورای رقابت بتواند سازوکار مناسبی برای این مشکل تعریف کند. با این حال ، همانطور که سابقه این شورا نشان داده است ، در حالی که شورای رقابت نتوانسته تأثیر بسیار مثبتی بر بازار و اقتصاد کشور داشته باشد و به ویژه در بازارهای مختلف ، از جمله بازار خودرو ، به طور اساسی متفاوت به نظر می رسد. آنچه که به این شورا سپرده شده است نمی تواند برنامه ای را که با نتیجه درست و مطلوب انجام شده است کنار بگذارد. زیرا مکانیسم این شورا مکانیزم درستی نیست یا فقط می تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی افزود: “شاید تجربه منفی شورای رقابت و عملکرد آن ، به ویژه در سازماندهی بازار خودرو ، همواره نگرانی مدیران و کارشناسان صنعت و حتی افرادی مانند شورای رقابت را در مورد هر آنچه وارد آن می شود ، برانگیزد. با وضعیت نامطلوب روبرو شده است. در عین حال ، تصمیمات آن در مورد قیمت خودرو همیشه به تعویق افتاده و فاقد اصول منطقی است. و بنابراین او همیشه شرایط را حتی سخت تر می کرد. به همین دلیل ، من چندان خوشبین نیستم که این طرح بتواند هر 6 ماه یکبار در مورد تعداد کل خودروها تصمیم بگیرد و یک مکانیسم ثابت را تعمیر کند.

همچنین وارد کردن خودروها با کنترل اولویت مفید است

وی گفت: “واردات خودرو می تواند به تعادل نیروهای بازار کمک کند ، به ویژه وقتی به تولید و عرضه محدود توجه کنیم.” بر هیچ کس پوشیده نیست که می تواند تا حدودی این بازار آشفته را تنظیم کند. به این ترتیب ، اولویت دولت نیز واردات خودرو است در حالی که به نظر می رسد رویداد تصادف اتومبیل یکی از اولویت های اصلی دولت در آن زمان نخواهد بود ، وزیر صمت همچنین اشاره کرد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای واردات خودرو ندارد.

کریمی سنجری گفت: شاید این قطعنامه تنها دست دولت را برای رای دادن به واردات خودرو باز کند و دولت نیز بر اساس مزیت ها و محیط های متنوع آن ، یک برنامه اساسی و صحیح را اجرا و اجرا کند. به طور طبیعی ، واردات به شکستن حباب قیمت خودروهای دیگر تا حدی کمک می کند. همچنین ، از آنجا که عرضه خودرو به تقویت بازار کمک می کند ، می تواند حباب قیمت خودروهای داخلی را کاهش دهد و بنابراین قطعاً تأثیر مثبتی خواهد داشت. هفته گذشته ، زمانی که در این باره صحبت شد ، قیمت خودروهای خارجی به شدت کاهش یافت.

در نهایت ، نباید فراموش کرد که یکی از پارامترهای افزایش قیمت خودرو و تورم ، همانطور که در بالا اشاره شد ، کمبود عرضه است که می تواند تا حدی با واردات جبران شود ، اما پارامترهای دیگر مانند تورم. مشکلات خارجی ترافیکی ریالی به دلیل تحریم های ناشی از تولید خودرو بوجود آمده است و همچنان قیمت خودرو را افزایش می دهد.

به گزارش تی تی آنلاین ، مدت ها پیش طرح بارگیری واردات خودرو بالا رفت و با اصلاحیه 4 در دوره پایانی به تصویب رسید. پارلمان قصد دارد با تصویب سیاست واردات خودرو ، مالیات را در این بازار افزایش دهد ، بازار ایجاد کرده و نوسانات قیمت را برطرف کند.

پس از این پیشنهاد مجلس شورای اسلامی پیش بینی است علاوه بر بازار جبران خودرو ، قیمت خودروهای وارداتی باید بین 50 تا 80 درصد کاهش یابد. در عین حال ، با آزادسازی خودروها ، این فرصت برای هر ایرانیو فراهم می شود که با درآمد ثابت و توزیع عادلانه به کیفیت خودروهای خود دسترسی داشته باشد.

سرانجام ، امروز (چهارشنبه) ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه این شورا ، مخالفت خود را با مخالفت شورای نگهبان نسبت به تصمیم گیری در زمینه هماهنگی صنعت خودرو اعلام کردند و با واردات خودروهای خارجی برای جلب رضایت شورای نگهبان موافقت کردند. به واردات خودرو رایگان خواهد بودبه

سید رضا فاطمی امین ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، سیاست واردات خودرو را چند روز بعد به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساند. دولت در حال حاضر برنامه ای برای واردات این خودرو ندارد.

ماده 4 این قانون به گونه ای اصلاح شده است که هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند تمام نیروی برق یا وسایل نقلیه دوگانه را در ازای صادرات قطعات خودرو یا خودرو یا سایر کالاها یا خدمات به صنایع مختلف یا از طریق واردات بدون انتقال ارز (ترکیبی) وارد کند. ) یا واردات گاز سوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا با شاخص امنیتی سه ستاره یا بالاتر بر اساس گواهی استاندارد معتبر ، معادل ارزش صادراتی آنها.

البته ، با توجه به تبصره های این طرح ، این بدان معناست که هیچ تعهد جدیدی برای تجارت ملی خارجی نباید انجام شود. محدودیت تعداد خودروهای مجاز که هر 6 ماه یکبار توسط شورای رقابت وارد می شود ، با توجه به میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای م forثر برای خودروهای منتقل شده در سال گذشته تعیین شده است. تجارت یا معامله پس از فروش فقط توسط نویسندگان خارجی ممنوع است و سایر مقررات مربوط توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین می شود و واردات کالاهای صادراتی ممنوع و مشمول این ماده تلقی می شود. قاچاق کالا

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا