علم و سلامت

برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

موشک پیش شیری که چینی ها معتقدند قرار است روز جمعه با سرعت 5800 مایل در ساعت به ماه اصابت کند. کارشناسان می گویند این برخورد باعث ایجاد دهانه ای به وسعت 66 فوت می شود.

فردا موشک به ماه برخورد خواهد کرد

رادار منظومه شمسی گلدستون در نزدیکی بارستو، کالیفرنیا برای شناسایی یک شی چند روز قبل از برخورد ثبت شد. مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) همچنین تغییرات جو ماه (نازک ترین لایه گازها) را که به طور تصادفی رخ می دهد، بررسی می کند و سپس سطح ماه را برای کشف خود دهانه بررسی می کند.

در 4 مارس، زباله های فضایی تا سطح ماه سقوط خواهند کرد. یک جسم به قسمت پنهان ماه می رسد و از زمین قابل مشاهده نخواهد بود، اما مهمتر از آن، ما نمی دانیم زباله های فضایی از کجا می آیند و چه کسی با آن روبرو می شود. 55 در تهران). کارشناسان می گویند این اولین بار است که زباله های یک فضاپیما به طور تصادفی به سطح ماه برخورد می کنند، اما کارشناسان می گویند ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا از طریق تصاویر ماهواره ای اطمینان بخش تایید شود.

در ابتدا تصور می شد که کشتار فضایی بدنه موشک فالکون 9 اسپیس ایکس باشد که توسط رصدخانه آب و هوا (DSCOVR) در سال 2015 به فضا پرتاب شد. اما اکنون تصور می شود که آنها بقایای موشک چینی Long March 3C هستند که موشک Chang’e 5-T1 چین در سال 2014 پرتاب شد. در این مدت دانشمندان نظرات مختلفی را در مورد این جسم از ماه خواهند داشت که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

موشک “فالکون 9” است!

سقوط زباله های فضایی تهدیدآمیز اولین بار در این ماه بود که در اوایل این ماه توسط برنامه تحقیقاتی شیء نزدیک به زمین نرم افزار اعلام شد. زمانی که این گزارش منتشر شد، این شی به نام موشک فالکون 9 اسپیس ایکس ایلان ماسک شناخته می‌شد که تخمین زده می‌شود نزدیک به هفت سال پیش در فوریه 2015 پرتاب شود. در حالی که جامعه هنوز در حال راه اندازی است، تکامل می یابد.

در آن زمان گفته می شد که موشک فالکون 9 که تقریباً 7 سال پیش پرتاب شد، اکنون در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و احتمالاً در اوایل ماه مارس به ماه برخورد خواهد کرد. فالکون 9 از اولین ماموریت خود از سال 2015 در مدار نامنظم قرار داشت. هنگامی که ماهواره ها به مدار پرتاب می شوند تا سفر لاگرانژی خود را به نقطه خورشید-زمین آغاز کنند، دوره دوم در فضا شناور می شود. ارتفاع این موشک به حدی بود که نه سوخت کافی برای بازگشت به جو زمین داشت و نه قدرت کافی برای حرکت سامانه زمین-مونا به سمت گرانش را داشت. بنابراین کارشناسان گفته اند که مدار این موشک در 13 اسفند از مدار ماه می گذرد و به احتمال زیاد این موشک به ماه برخورد خواهد کرد.

فردا موشک به ماه برخورد خواهد کرد

“مارس 3C Specialty” یک سلاح است!

اما حدود چند هفته پیش، کارشناسان اولین تحلیل خود را بررسی کردند و گفتند فالکون 9 نمی‌تواند بخشی از یک حمله ویرانگر باشد، زیرا محموله‌ای که حمل می‌کرد بخشی از مأموریت رصدخانه فضایی عالی (DSCOVR) بود. بخشی از منظومه شمسی اما این قتل عام احتمالاً مربوط به مأموریت Chang’e V-T1 به ماه بود که توسط آژانس فضایی ملی چین (CNSA) پرتاب شد. پرواز ماه در همان ماه این او را به یک کاندیدای ایده آل برای گفتگو با ماه فعلی تبدیل کرد.

بیل گری، ستاره شناس، که نقش مهمی در کشف جنگ داشت، گفت که در شناسایی موشک در 12 فوریه مرتکب اشتباه شده است. در بیانیه دوم، این راکت می‌تواند بخشی از موشک March3C 3C چین باشد که در جریان ماموریت Changhai V-T1 در اکتبر 2014 به ماه پرتاب شد. چانگهای در 5 فضاپیمای شلیک شد. مدل های ماه در سال 2020.

یک متخصص به نام جورجینی نامه ای به گری نوشت و توضیح داد که قایق DSCOVR در کنار ماه نیست، بنابراین تعجب آور است که بخشی از آن می تواند ماه را لمس کند. با این حال، این بخش از موشک، صرف نظر از منشأ آن، همچنان در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و انتظار می‌رود در تاریخ 4 مارس (14 اسفند) ساعت 7:25 صبح به وقت شرقی (15:55 تهران) در منطقه پنهان شود. وسط ماه

سینا تکذیب کرد!

با این حال وزیر خارجه چین اخیرا این اتهامات را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین که در حال بررسی برنامه چند میلیارد دلاری “انتقال” فضایی این کشور است “از پایداری بلندمدت فضاپیماها حمایت می کند” گفت: این مسیر که گفته می شود مدت کوتاهی بعد به ماه خواهد رسید، قبلا وارد جو زمین شده است. ویران و ویران شده است.

فردا موشک به ماه برخورد خواهد کرد

در هر صورت موشکی که به ماه اصابت می کند بیشتر از سوزاندن آن در جو زمین و انتشار ذرات اکسید فلزی سازگار با محیط زیست است. ماه جو ندارد به طوری که نمی تواند از خود در برابر زباله های فضایی در برابر ضربه محافظت کند و برخورد این اجرام باعث برخورد دهانه ای بر روی آن می شود. آنها نمی توانند از سوراخ ایجاد شده پس از برخورد عکس بگیرند. قبلاً این کار انجام شده است تا بدانیم چه انتظاری داریم: به عنوان مثال، یک ایستگاه بالاتر از موشک‌هایی که در مأموریت آپولو فرود آمدند، که به طور قابل توجهی بزرگتر بود، به ماه نیز برخورد کردند به طوری که ارتعاش ناشی از آنها در لرزه‌سنج‌ها نصب شد. از او برای عبور از ماه و لایه های ماه استفاده می شد. لرزه نگارهای آپولو برای مدت طولانی مسدود شده اند و مشخص نیست که آیا لرزه نگارهای چینی Changi 4 قادر به ارائه اطلاعات مفید خواهند بود یا خیر. در سال 2009، در طی ماموریت LCROSS ناسا، کشتی با یک طراحی اولیه به سطح ماه برخورد کرد و ارزیابی های میکروسکوپی برخورد ذرات انجام شد.

آلودگی بیولوژیکی

با توجه به موارد فوق ایجاد حفره جدید جای نگرانی نیست. در حال حاضر حدود نیم میلیارد دهانه به قطر 10 متر یا بیشتر در ماه وجود دارد. مشکل مراقبت از آلودگی ماه به میکروب‌ها یا مولکول‌های زنده است که ممکن است در آینده شاهدی بر وجود حیات باستانی در ماه باشند. زمین برای به حداقل رساندن سیارات دیگر.

این مهم هم از نظر اخلاقی و هم علمی است. قسمت اخلاقی این است که جایز نیست با فرستادن سیارات دیگر به آن سیاره، اکوسیستم های زمینی را در سیارات دیگر به خطر بیندازیم و می خواهیم شرایط طبیعی سیارات دیگر را به صورت علمی بررسی کنیم و جز در خطر یا نابودی آنها را آلوده نکنیم.

بزرگترین نقض دستورالعمل‌های کمیته تحقیقاتی ترسیم شده در سال 2019 رخ داد، زمانی که مدل‌های ساکن سطح اسرائیل از دایناسورها و هزار خرس آبی به ماه رسیدند. این موجودات می توانند نیم میلی متر در خلاء زنده بمانند، اما فعال نخواهند بود. موجودات و میکروب ها، که احتمالاً در روده های آنها زندگی می کنند، اکنون در محل های برخورد پراکنده شده اند. به احتمال زیاد هیچ یک از آنها به جایی نخواهند رسید که آب کافی برای بازسازی و هیجان وجود داشته باشد، اما خطری وجود ندارد.

46

دکمه بازگشت به بالا