علم و سلامت

عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است

به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین، گلایدر مافوق صوت DF-ZF با قابلیت حمل سلاح هسته ای می تواند به سرعتی بین 5 تا 10 برابر صوت دست یابد.

از دیگر کاربردهای این سلاح مافوق صوت می توان به عملیات تاکتیکی مانند اهداف متحرک مانند کشتی های بلند اشاره کرد. این سلاح اولین بار در پایان سال 2019 در مراسم هفتادمین سالگرد در جمهوری خلق چین ارائه شد.

عکس سلاح مافوق صوت که مربوط به آمریکاست

این گلایدر مافوق صوت با استفاده از موشک بالستیک سوخت جامد با جرم متوسط ​​دانگ فنگ پرتاب می شود.

گلایدرهای مافوق صوت یک تهدید بزرگ برای سیستم های دفاع موشکی پیشرفته هستند. برخلاف موشک های بالستیک، آنها مسیر قابل پیش بینی ندارند.

بیشتر بخوانید:

پس از ورود به اتمسفر، به صورت نرم تری به سمت هدف می لغزند و به این ترتیب دیرتر توسط رادارهای سامانه های پدافند موشکی شناسایی می شوند و به دلیل سرعت بیش از حد، کار پدافند را بسیار سخت می کنند. برای سیستم های دفاع موشکی

علاوه بر موشک دانگ فنگ 17، گلایدر DF-ZF می تواند موشک بالستیک قاره پیما دانگ فنگ 31 را نیز سوار کند، به طوری که می تواند به بیش از 12000 کیلومتر برسد و به عنوان سلاح استراتژیک چین در برابر رقبای منطقه ای و آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته مایکل گریفین، معاون سابق وزیر دفاع، در مارس 2020، وزارت دفاع ایالات متحده برنامه ای را برای تسریع در توسعه سلاح های مافوق صوت برای عقب افتادن با رقبای چین اعلام کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا