علم و سلامت

برنامه «پزشکی خانواده» برای ۵۵ میلیون ایرانی/ نارضایتی پزشکان خانواده از حقوق دریافتی

رئیس بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به فعالیت حدود 7 هزار پزشک خانواده روستایی و 4 هزار و 300 پزشک خانواده شاغل در نظام شهری گفت: افزایش منابع ما نسبت به سال قبل کمتر از 10 بوده است. درصد، و ما ظرفیت در نظر گرفتن افزایش بیشتر پزشکان به آسیب دیدگی را نداشتیم

دکتر. مهدی رضایی در گفت وگو با تی تی آنلاینوی برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات درباره اجرای طرح طب خانواده گفت: تاکنون مدل های مختلفی از طب خانواده در مناطق روستایی و شهری داشته ایم. مدل سوم قرار است برای طب عمومی خانواده در سایر استان ها در مناطق شهری باشد بیش از 50 میلیون نفر آنها قرار است این پروژه را شروع کنند. البته قرار است این طرح گام به گام اجرا شود و تامین منابع منوط به کنترل وزارت بهداشت است و سازمان های بیمه گر نیز در جمع تامین کنندگان منابع مالی حضور داشته باشند.

نارضایتی برخی از پزشکان فعال در طرح درمان خانواده از میزان پرداختی شاکیان، تصریح کرد: موضوع نارضایتی از مالیات نیز از این حوزه نشات می گرفت. امسال در استان فارس و مازندران سرانه پرداختی نسبت به سال قبل حدود 30 درصد افزایش داشت اما مطالبات بیش از این بود و این در حالی است که رشد منابع ما نسبت به سال قبل کمتر از 10. ٪، و ممکن است افزایش بیشتر باشد، زیرا ما مجبور نبودیم پزشکان را در نظر بگیریم.

در این مورد بیشتر بخوانید:

وی ادامه می دهد: با وجود تورم رسمی 42 تا 45 درصدی، افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد بود و در این مقطع ترمیم حقوق در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس شکایات را نیز به طور کامل می پذیریم. پزشکان محترم اما با توجه به اعلام خود سازمان بهداشت نمی توانیم تعرفه خدمات را بیش از 30 درصد افزایش دهیم. ما در واقع شکلی به خود گرفتیم که بتوانیم پرداخت مورد نیاز را انجام دهیم و تا این لحظه در سال بدون یک روز تاخیر به تعهدات خود با موفقیت عمل کرده ایم.

رئیس بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه در پایان گفت: حدود 7 هزار پزشک خانواده روستایی و 4 هزار و 300 پزشک خانواده در نظام ارجاع شهری مشغول به کار هستیم. این تعداد معلم فعال مرهون 20 میلیون روستایی و 6 میلیون شهرنشین است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا