عمومیکسب و کار ویژه

برند عطر و طراح مد بریتانیایی ویوین وست وود کیست؟

با توجه به پیشرفته شدن زمینه طراحی و مد نسبت به سال های پیش صنعت مد در لباس عطر و … دچار تغییر و تحول شده است یکی از طراحان معروف در این زمینه ویوین وست وود نام دارد که این بانوی هنرمند تحول عظیمی را در صنعت مد پوشاک و عطر به وجود آورده است.

معرفی برند عطر و ادکلن ویوین وست وود

در زمان های قدیم از سوزاندن چوب های خوشبو عطر ایجاد می کردند در آن زمان افراد به هنگام بیماری از داروهای گیاهی استفاده می کردند و زمانی که در بین این گیاهان دارویی، مواد معطری کشف می‌شد، از آن به عنوان عطر نیز استفاده می‌کردند. با توجه به این موارد می‌توان گفت، در طول تاریخ، داروهای گیاهی و عطرها، ریشه‌های مشترکی دارند.

بیوگرافی ویوین وست وود

ویوین وست وود در شهر گلوس اپ (Glossp) در یک خانواده معمولی به دنیا آمد او در هفده سالگی وارد مدرسه گلوس اپ گرامر شد پس از پایان تحصیلات او موفق شد تا در رشته نقره کاری در لندن شروع به تحصیل کند اما طولی نکشید که تصمیم او عوض شد و وارد کالج تربیت معلم شد و علاقه او به ساخت جواهرات دست ساز و هنر او سبب شد تا او استعداد طراحی را در خود کشف کند من باب همین امر ویوین وست وود وارد عرصه ی مد و فشن شد. در سال ۱۹۶۲ ویوین با درک وست وود آشنا شد. آن دو در سال ۱۹۶۲ با هم ازدواج کردند و ویوین از آن پس با نام ویوین وست وود شناخته شد. او لباس عروس خود را خود طراحی کرده بود. یک سال بعد ویوین صاحب یک پسر شد. اما طولی نکشید که ویوین با مالکوم مک آشنا شد و این آشنایی سبب جدا شدن او از همسرش شد. مالکوم لارن محرک فوق العاده ای برای ویوین بود و همین امر باعث شد او به سمت طراحی پانک کشیده شود. در سال ۱۹۷۱ مالکوم یک بوتیک در خیابان کینگزوود در لندن به نام Let it Rock افتتاح کرد. او از نحوه ی لباس پوشیدن خوانندگان راک و موتورسواران الگو گرفت و سبک جدیدی را در طراحی لباس به نام پانک ایجاد کرد.

قیمت و خرید عطر vivienne westwood

عطرها در رنج‌ قیمتی فراوانی تولید می‌شوند. قیمت عطر یا ادکلن‌ها به نسبت ترکیبات آنها متفاوت است. برخی از آنها به دلیل وجود مواد طبیعی کمیاب دارای قیمت بالایی هستند. برخی از مردم فکر می کنند که قیمت پایین برخی از عطرها به دلیل کمبود کیفیت آنهاست. اما باید گفت این فرضیه کاملا غلط است. دلایلی مانند برند بودن عطر، کمیاب بودن مواد طبیعی برای تولید عطر، سبک متفاوت بسته بندی جذاب عطر روی قیمت عطرها تاثیر می‌گذارند. برند ویوین وست علاوه بر کیفیت عالی و ماندگاری بوی عطر در طول شبانه روز و بسته بندی های شیک دارای قیمت مناسبی می باشد.

آغاز صنعت عطرسازی ویوین وست‌وود در جهان

انسان ها علاقه مند هستند با حواس پنجگانه دیگران را مجذوب خود کنند علاقه به چهره زیبا با آرایش و لباس پوشیدن برای تحریک حس بینایی، علاقه به صداسازی جذاب برای جلب حس شنوایی و البته استفاده از عطرها برای تحریک حس بویایی همیشه مورد توجه دیگران بوده است. چون همانطور که می دانید زیبایی تنها محدود به ظاهر بصری انسان ها نیست و خوشبویی از جذابیت های افراد محسوب می شود. با توجه به این تفاسیر متوجه می شویم که تاریخچه عطر و ادکلن قدمتی طولانی دارد.

در زمان‌های گذشته، که مواد معطر با رایحه خوش تازه کشف شده بود، عده‌ای در فکر این بودند که چگونه می توانند روشی پیدا کنند، که رایحه این مواد خوشبو را نگه دارند.به همین علت به سراغ تولید عطر از این مواد طبیعی و خوشبو رفتند. برخی از مردم یاد گرفتند که چگونه عصاره یا روغن مواد طبیعی را استخراج کنند و برای همیشه رایحه خوشی همراه خود داشته باشند.

برخی از افراد که در این کار تخصص پیدا کردند تبدیل به تولیدکنندگان عطر و ادکلن شدند. آن‌ها برای ساخت مواد معطری که تبدیل به عطرهای طبیعی می‌شدند، از گل‌ها، گیاهان، ادویه جات، بادام، گشنیز، عنبر سائل که از معده وال خارج می‌شود و رایحه‌ای شیرین و خاکی دارد و از مشک آهو استفاده می‌کردند.

در واقع یکی از دلایل نابودی نسل آهوها، شکار بی‌رویه پیشینیان برای دریافت مشک بود. بعد از سال ها عطر سازها با تقلید از رایحه‌های طبیعی توانستند، تعداد کمی رایحه‌ مصنوعی را برای تولید عطر و ادکلن‌ های مختلف تهیه کنند. برند ویوین وست وود یکی از برند های مورد علاقه مردم انگلیس می باشد. در زیر به چند نمونه از عطرهای ویوین وست وود اشاره می کنیم.

پرفروش ترین عطر ویوین وست

ویوین وست وود یکی از برندهای پرطرفدار انگلیسی در زمینه طراحی مد است یکی از پرفروش ترین عطرهای ویون وست وود عطر Vivienne Westwood Mon Boudoir – ویوین وست وود مون بیوایر می باشد.

معرفی برخی محصولات Westwood برند

Vivienne Westwood Cheeky Alice – عطر ویوین وست وود چیکی آلیس

نخستین بار در سال 2011 به بازار عرضه شد به عنوان عطر جذاب زنانه معرفی شده است. از مزایای این عطر رایحه بسیار جذاب و طبع خنک آن می باشد و در دسته عطر های گلی چوبی مُشکی قرار دارد. ترکیبات استفاده شده در این عطر شامل گل برف ، رز ، گل صدتومانی، مشک ، روایح چوبی می باشد.

Vivienne Westwood Mon Boudoir – عطر ویوین وست وود مون بیوایر

محصولی شیک و جذاب که در سال 2013 میلادی روانه بازار شد. این عطر توسط برندی مطرح به نام ویوین وست وود وارد بازار شد که دارای رایحه خنکی می باشد . و در دسته عطر های گلی چوبی مُشکی قرار دارد. اسانس های بکار برده شده در این عطر شامل نارنگی ماندارین، ریحان ، گلابی ، رز ، یاس، گل برف ، مشک ، چوب صندل سفید می باشند.

Vivienne Westwood Sunny Alice -عطر ویوین وست وود سانی الیس

محصولی شیک و جذاب که در سال 2014 میلادی وارد بازار شده است. این عطر توسط برندی مطرح به نام ویوین وست وود وارد بازار شد و رایحه آن خنک می باشد و در فروشگاه زیبا شین نیز به فروش میرسد. این عطر در دسته عطر های گلی آبزی قرار می گیرد. اسانس های بکار برده شده در این عطر نارنگی ماندارین، آب دریا ، فلفل صورتی ، یاس، پلومریا، کهربا، وانیل ، چوب صندل سفید می باشند.

دکمه بازگشت به بالا