اقتصادیکسب و کار ویژه

بهترین منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

بودجه بندی منابع آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان در دو سال انتقال به متوسطه اول و دوم برگذار می شود که بودجه بندی سوالات هر یک از این آزمون ها متفاوت می باشد که در ادامه به طور دقیق به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • توجه داشته باشید که سوالات آزمون تیزهوشان از دو بخش تحصیلی و  غیر تحصیلی تقسیم شده است که سوالات تحصیلی مربوط به کتب درسی پایه و سوالات غیر تحصیلی عمدتا تست های هوش می باشند.
  • بودجه بندی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از ۳ دسته سوال هوش، استعداد و خلاقیت تقسیم می شود.
  • بودجه بندی سوالات آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان نهم به دهم هم از دو بخش سوالات تحصیلی و تحلیلی که به طور مساوی تقسیم شده اند تشکیل شده است.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

هوش اسمارتیز ششم پویش: معیار سنجش دانش آموزان متقاضی برای ورود به مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم ذهنیت و هوش ذاتی آن ها می باشد و از همین جهت هم سوالاتی که در آزمون ششم به هفتم مدارس تیزهوشان طرح می گردد ارتباطی با مفاد درسی دانش آموز ندارد و عمدتا سوالاتی است که هوش، خلاقیت و استعداد دانش آموز را به چالش می کشد.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از موارد بسیار متعددی می باشد که صرفا بر اساس توانایی تحلیل ذهنی فرد می باشد و ارتباطی به مباحث درسی و حفظیات دانش آموز ندارد، از همین جهت دانش آموزان برای کسب آمادگی در این آزمون باید اقدام به کسب آمادگی برای شرکت در آزمون از طریق مطالعه کتب به خصوص نمایند.

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

هوش کمپلکس پنجم و ششم مهروماه: قبل از سال ۹۷ آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم از ۶۰ سوال تستی چند گزینه ای از کتب درسی فارسی، ریاضی و علوم تجربی به علاوه ۵ سوال تشریحی تشکیل شده بود اما بعد از سال ۹۷ با انجام یک تغییر رویه سوالات درسی از آزمون این مقطع حذف شدند و سوالاتی از مباحث هوش، استعداد و خلاقیت جایگزین سوالات قبلی شد.

در حال حاضر دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول باید اقدام به پاسخگویی به ۱۰۰ سوال در ۸۰ دقیقه نمایند، در اصل می توان ادعا کرد که پایه و اساس این ۱۰۰ سوال آزمون تیزهوشان مواردی اعم از  استدلال های تحلیلی، موارد تصویری و فضایی، اشکال هندسی و عبارات متنی می باشد.

بهترین راه برای کسب آمادگی دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند حل مداوم سوالات این چنینی در کتاب هایی است که موسسه های آموزشی برای کسب آمادگی دانش آموزان منتشر می کنند؛ علاوه بر این حل آزمون سال های گذشته هم می تواند در ایجاد آمادگی دانش آموز برای قبولی در تیزهوشان تاثیر گذار باشد.

توجه داشته باشید که سوالات این آزمون دارای نمره منفی می باشد و هر ۳ سوالی که فرد به صورت نادرست جواب می دهد منجر به از بین رفتن تراز یک پاسخ درست در آزمون او خواهد شد.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم بر خلاف آزمون ششم به هفتم بر اساس ۵ واحد درسی در کنار سوالات استعداد تحلیلی فرد می باشد، تعداد سوالات این آزمون مجموعه ۱۰۰ عدد بوده که دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه مهلت برای پاسخگویی به آن ها دارند؛ علاوه بر این آزمون ورودی سمپاد در این مقطع به مانند مقطع متوسطه اول یا همان ششم به هفتم دارای نمره منفی می باشد و در صورتی که فرد به ۳ سوال به صورت اشتباه پاسخ دهد تراز یک سوال با پاسخ درست از کارنامه او حذف می شود.

هر کدام از منابع امتحانی و مباحث درسی در این آزمون بسته به رشته ای که فرد علاقه به ورود به آن را دارد دارای ضریب به خصوص خود می باشد و دانش آموز باید با انتخاب رشته مورد نظر خود میزان اهمیت هر واحد درسی را در زمان پاسخگویی به سوالات دریابد و با توجه به اهمیت سوالات اقدام به پاسخگویی به سوالات نماید.

 

بودجه بندی تعداد سوالات آزمون سمپاد نهم به دهم

بودجه بندی ضرایب و تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم به شرح زیر می باشد:

بودجه بندی تعداد سوالات آزمون سمپاد نهم به دهم

 

مبحث سوالات تعداد سوالات
سوالات تحلیلی ۵۰ سوال
ریاضیات 10 سوال
علوم تجربی 10 سوال
قرآن و پیام های آسمانی 10 سوال
مطالعات اجتماعی 10 سوال
زبان و ادبیات فارسی 10 سوال

ضرایب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم

ضرایب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم بر اساس رشته ای که فرد برای ورود به آن انتخاب می کند متغیر می باشد، افراد قبل از ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید اقدام به انتخاب رشته خود برای تحصیل در دبیرستان نمایند و بسته به رشته انتخابی خود از اهمیت و ضریب هر کدام از مباحث آزمون تیزهوشان برای قبولی خود اطلاع کسب نمایند.

ضرایب مباحث آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از نهم به دهم

 

مبحث درسی ضریب رشته تحصیلی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضی ریاضی فیزیک:4 3
ریاضی تجربی:2 3
ریاضی انسانی:2 3
علوم تجربی ریاضی فیزیک:2 3
علوم تجربی تجربی:4 3
علوم تجربی انسانی:2 3
قرآن و پیام های آسمانی ریاضی فیزیک:1 1
قرآن و پیام های آسمانی تجربی:1 1
قرآن و پیام های آسمانی انسانی:1 1

 

مطالعات اجتماعی ریاضی فیزیک:1 1
مطالعات اجتماعی تجربی:1 1
مطالعات اجتماعی انسانی:1 1
زبان و ادبیات فارسی ریاضی فیزیک:2 2
زبان و ادبیات فارسی تجربی:2 2

 

زبان و ادبیات فارسی انسانی:4 2

بهترین منابع ایجاد آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

از جایی که سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم همواره بر اساس هوش، استعداد و خلاقیت می باشد و ارتباطی با کتب درسی ندارد پیدا کردن منابع تحصیلی برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان همواره از مشکلات والدین دانش آموزان بوده و هست، از همین جهت در ادامه قصد داریم تا به بررسی چند منبع خوب برای ایجاد آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بپردازیم:

  1. کتاب IQ هوش و استعداد گاج با بیش از ۱۷۰۰ تست همراه با درسنامه با ایجاد آمادگی در مواردی مانند سوالات کلامی و متنی، استدلال های، کشف نسبت ها، سوالات اشکال هندسی و … به علاوه آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان در سال های گذشته.

۲.کتاب هوش فرازمینی ET از انتشارات گامی تا فرزانگان با ۱۶ مدل مختلف از تست های هوش، ۵۰۰۰ تست با پاسخ های کاملا تشریحی و بررسی آزمون های تیزهوشان سال های گذشته.

۳. کتاب نیترو پویش اندیشه خوارزمی با پوشش کامل مباحث هوش و 1401 تست با پاسخ تشریحی + بررسی آزمون های تیزهوشان ششم به هفتم سال های قبل

۴. هوش کمپلکس ششم و پنجم با نکات کلیدی+ مثال های حل شده+ تست با پاسخنامه تشریحی و تست های مبحثی

۵. کتاب ۱۰۰۰ تست تحلیلی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از موسسه مهر و ماه

۶. کتاب هوش های تحلیلی و هوش های غیر تحلیلی قلمچی

۷. کتاب مالتیپل ششم به هفتم از انتشارات خیلی سبز با سر فصل های انواع مختلف هوش در انسان

 

دکمه بازگشت به بالا