عمومیکسب و کار ویژه

بهترین کود برای رشد سریع نهال انجیر

بهترین کود برای درخت انجیر

جهت خرید بهترین کود برای درخت انجیر حتی جزئی با ما در ارتباط باشید.

قابل توجه باغداران محترم:

در مورد کود دهی درختان میوه به دنبال یک عدد کود خاص نباشید و فکر نکنید با استفاده از کود های دامی می توانید گلدهی و باردهی درختان خود را به حداکثر برسانید.

آل کود برای شما یک پیشنهاد مفید و کاربردی دارد.

اگر سه الی چهار سال برنامه غذایی مرتب و علمی داشته باشید که مستلزم زمان و هزینه است می توانید ضمن بالاترین میزان برداشت منطقه خود با کیفیت ترین میوه های آن سال را داشته باشید که هم از نظر بازار پسندی و هم از نظر طعم و اندازه بالاترین کیفیت را دارا باشند.

درخت انجیر و فواید آن

درخت انجیر یکی از درختانی می باشد که در آب و هوای معتدل و نیمه خشک کشت می کند تا پس از کشت و باروری این درخت بتوان انجیرهای بسیار رسیده شده و خوشمزه ای را نوش جان کرد. انجیر از جمله میوه هایی به شمار می آید که از خانواده توت با برگ های پنجه می باشد که علاوه بر آنکه بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد، سرشار از ویتامین می باشد و فواید بسیار زیادی دارد.
این میوه محبوب در اکثر خانه های ایرانی منبع مناسبی برای پتاسیم، منیزیم، انواع ویتامین های A، B، C و نیز کلسیم و فسفر می باشد که از نظر علم پزشکی برای سلامتی افراد بسیار مفید و با ارزش غذایی بالایی به شمار می رود. برای بهره مندی از وجود چنین میوه ای و به جهت اینکه میوه های کشت شده بتوانند به صورت کاملا رسیده و با کیفیت بالای به دست شما برسند، کشاورزان موفق می بایست دست به یک سری اقدامات پیش از کاشت نظیر کود درخت انجیر، انتخاب خاک مناسب قابل کشت، زمان قابل کشت و… و پس از آن نگهداری و آبیاری آنان بزنند تا در نهایت محصول مورد نظر با کیفیت بالا و با باروری بیشتر و بهینه تری به دست شما برسد تا بتوانید با استفاده از آن سلامتی خویش را تضمین سازید.
شاید این نکته نیز برای شما جالب توجه باشد که درخت انجیر بیشتر از 300 سال طول عمر دارد و اگر شرایط مطلوب آب و هوایی و عوامل دیگر اجازه دهند ممکن است قامت این درخت پربار حتی به شش متر نیز برسد. در ادامه تمرکز خود را بیشتر روی انتخاب بهینه ترین کود درخت انجیر معطوف می داریم تا به این دست یازیم که چگونه می توان از کاشت درخت انجیر نتیجه مطلوبی را حاصل نمود و چشم انتظار باروری محصولات زیاد و با کیفیتی شد؟

خرید نهال از قدیمی ترین و بزرگترین نهالستان کشور که در زمینه تولید و فروش نهال میوه با بهترین کیفیت و قیمت فعالیت میکند

کود مناسب درخت انجیر برای جبران کمبود عناصر

برای مثال درخت انجیر ضروری میباشد به عنوان مثال نیتروژن ، فسفر ، آهن،مس،گوگرد ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم ، کلسیم ،، بور ، کلر ، منگنز ، روی .ا

زانجاییکه این مواد به کلیه عملکردهای اصلی گیاه کمک می نمایند حتی در حالتی که یکی این مواد مفید مهم در خاک کمبود داشته باشد.

گیاهان آغاز به واکنش می نمایند و در حالتی که کمبودها درمان نشود درخت از بین می رود.

حتی بارورترین زمین های خاکی هم با سپری شدن زمان فقیر و نیازمند  می گردند براین اساس مایحتاج میباشدو

برای پرورش گیاهان و داشتن درختان قدرتمند و سالم خاک به نظر عناصر تغذیه خواهد شد. کودهای حیوانی و شیمیایی این مواد پرخاصیت را به خاک اضافه می نمایند .

نقش عناصر شیمیایی در کود مناسب درخت انجیر

در کوددهی شیمیایی درخت انجیر نیتروژن جهت رویش برگ های درخت انجیر مورد نیاز میباشد. فسفربه تیتر جزء ساختاری در DNA و RNAدر رویش ریشه و رویش گل و میوه انجیر اثرگذار میباشد. کمبود گوگرد موجب پرورش ضعیف و ایجاد برگ های رنگ زرد در درخت انجیر میشود.

پتاسیم به طور غیر مستقیم با فعال کردن عکس العمل های آنزیمی ماده ای میباشد که به سعی های کلی گیاه امداد میکند تا به نحو بهتری روند های خود را اجرا دهند.

دکمه بازگشت به بالا