اقتصادی

بهره‌وری پایین ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در ایران

تی تی آنلاین/زنجان رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی به شدت پایین بوده و باید نوسازی شوند.

مصطفی طاهری ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی توسط سرمایه‌گذار چینی در شهرک صنعتی شهید شهریاری، اظهار کرد: سالیان سال است که در خصوص ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی، نوسازی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی به شدت پایین است، افزود: اکنون در مصرف گازوئیل در کشور دچار مشکل هستیم و هزینه معدن به شدت افزایش یافته زیرا ماشین‌آلات موجود قدیمی هستند و تعداد آنان محدود است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار ماشین‌آلات معدنی و حدود ۳۰ یا ۴۰ هزار ماشین‌آلات راه‌سازی نیاز به نوسازی دارند، تصریح کرد: توسعه‌های جدیدی در معدن قرار است انجام شود، به طور مثال برداشت مس از ۲۵۰ هزار به یک میلیون تن خواهد رسید؛ بنابراین یک عدد بسیار بزرگی برای توسعه‌های جدید و نوسازی داریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماشین‌آلات معادن بزرگ در کشور اصلا تولید نمی‌شود و ما صددرصد در این زمینه وابستگی داریم، خاطرنشان کرد: امید است با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

مدیرعامل شرکت چینی نیز در این مراسم گفت: صددرصد دانش‌ تولید ماشین‌آلات سنگین را به ایران منتقل خواهیم کرد.

جیا چاو جون در رابطه با راه‌اندازی کارخانه تولید ماشین‌آلات سنگین معدنی، اظهار کرد:  دانش تولید ماشین‌آلات سنگین را به ایرانی‌ها منتقل خواهیم کرد تا بتوانیم پرچم ایران و چین را بالا ببریم و انتظار داریم با انتقال این دانش، ایرانی‌ها خودشان بتوانند تولید کنند.

وی با بیان اینکه دولت چین و ایران در حوزه تولید ماشین‌آلات سنگین با یکدیگر همکاری خواهند داشت، افزود: در فاز اول ماشین‌آلاتی مانند لودر، بیل مکانیکی و لیفتراک تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا