علم و سلامت

تاثیر منیزیم در تسکین سندرم پای بیقرار

سندرم پای بی قرار بیماری است که خواب را مختل می کند و باعث خستگی و ناراحتی در افرادی می شود که علائم آن را تجربه می کنند.

به گزارش تی تی آنلاین، تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف منیزیم برای بهبود سندرم پای بی قرار می تواند بخشی از این بیماری را کاهش دهد. زیرا در آرامش اعصاب و حفظ سلامت اعصاب موثر است.

منیزیم یک ماده معدنی است که در استخوان های بدن ذخیره می شود و در فرآیندهایی مانند آزاد شدن انرژی از غذا، تنظیم فشار خون و عملکرد اعصاب و ماهیچه ها استفاده می شود. منابع خوب منیزیم آجیل، دانه ها، سبزیجات و سبزیجات برگ دار هستند.

کمبود منیزیم می تواند باعث اسپاسم عصبی و گرفتگی عضلانی شود که می تواند برای افراد مبتلا به سندرم پای بیقرار دردسرساز باشد. افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و الکلی هایی که بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارند در خطر ابتلا به این بیماری هستند. مکمل های منیزیم می توانند این شرایط را کنترل کنند، اما برای بسیاری از افراد، رژیم غذایی غنی از منیزیم کافی است.

به گزارش لایو ساینس، سندرم پای بیقرار شامل علائمی مانند خارش و سوزش در پاها و پاها است. آنها با حرکت ناپدید می شوند و معمولاً زمانی که فرد دوباره بی حرکت است برمی گردند. افراد مبتلا به سندرم پاهای بی قرار می توانند برای تسکین این احساس، پاهای خود را حرکت دهند، خارش کنند و سکته کنند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا