علم و سلامتکسب و کار ویژه

تاثیر پیاده روی روی سلامت قلب و عروق

هدف نهایی ما این است که تا حد امکان در طول روز فعال باشیم و نشستن طولانی مدت را محدود کنیم. فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی سالم و عدم استعمال دخانیات، نه تنها از بیماری قلبی پیشگیری می کند، بلکه باعث بهبود عملکرد و سلامت قلب در صورت حمله قلبی می شود.

فواید ورزش برای سلامت قلب

قلب عضوی بسیار حساس است که وظایف مهم و مهمی را انجام می دهد. سلامت قلب، عمر انسان را طولانی می کند و او را در انجام کارهای روزمره قوی و پرانرژی می کند. زندگی خودرویی امروزی، آلودگی هوا، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب خطرات زیادی برای قلب دارد و جان افراد زیادی را گرفته است. اگر ورزش کافی، برنامه ریزی شده و منظم باعث تقویت قلب و همچنین سایر قسمت های بدن شود، ورزش عامل مهمی در تقویت قلب است.

پیاده روی منظم فواید باورنکردنی برای سلامتی و تندرستی شما دارد و خبر خوب این است که می تواند به شما در حفظ وزن سالم، پیشگیری از بیماری های قلبی، فشار خون بالا، تقویت استخوان ها و ماهیچه ها و بهبود خلق و خوی شما کمک کند. کمک

پیاده روی سریع کندتر از دویدن است. پیاده روی سریع به بدن کمک می کند کالری بیشتری بسوزاند، به همین دلیل برای کاهش وزن توصیه می شود. همچنین به تقویت عضلات پا، عضلات شکم و بیشتر از همه عضلات قلب کمک می کند. همچنین پیاده روی سریع برای استخوان های شما مفید است.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ورزش نمی‌کنند اما دو ساعت در روز پیاده‌روی می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را دو برابر می‌کنند، از جمله عادات روزانه‌ای که نیاز به پیاده‌روی دارند، مانند ورزش و خرید و افرادی که 50 دقیقه در هفته پیاده‌روی می‌کنند. با خطر بیماری مواجه نمی شوند و بیشتر از مزایای محافظت از قلب خود سود می برند.

مطالعات نشان می دهد که ورزش بیشتر در روز فواید نامحدودی برای سلامت قلب دارد. در حقیقت، یافته های این مطالعه با گزارش افسر ارشد پزشکی بریتانیا در مورد فعالیت بدنی مطابقت دارد که می گوید فعالیت بدنی خوب است اما می تواند بهتر باشد.

چه نوع فعالیت بدنی برای قلب مفید است؟

پیاده روی بهترین گزینه برای این کار است. تقریباً هر کسی، با هر سن، اندازه بدن و شرایط فیزیکی، می تواند راه برود. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش است. شما می توانید شنا کنید، در یک کلاس ورزشی شرکت کنید یا ورزش های حرفه ای انجام دهید، اما فعالیت بدنی شامل کارهای روزمره مانند باغبانی یا بالا رفتن از پله ها نیز می شود.

فراموش نکنید که هر گونه افزایش فعالیت بدنی بدون شک تاثیر مثبتی بر سلامت شما خواهد داشت. انجام فعالیت های تقویت کننده عضلات مانند کار با وزنه و دمبل، کار با برانکارد، انجام کارهای سنگین حیاط یا خرید، دو بار در هفته برای شما بسیار مفید خواهد بود.

شما باید در مجموع 150 دقیقه در هفته (2.5 ساعت در هفته) فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​داشته باشید. این نوع فعالیت بدن شما را گرم می کند، سرعت تنفس و ضربان قلب شما را تسریع می بخشد، در حالی که هنوز می توانید صحبت کنید. بهترین راه برای یافتن اینکه آیا تمرین شما مناسب است یا خیر، شرکت در آزمون اسپیکینگ است.

پیاده روی بهترین فعالیت بدنی برای سلامت قلب است

اثرات ورزش باعث تقویت قلب و ذهن می شود

ورزش و فعالیت های تناسب اندام باعث تقویت عضله قلب می شود و امروزه فعالیت های ورزشی وسیله ای برای جلوگیری از بروز حملات قلبی محسوب می شود.

در نتیجه ورزش، رگ های خونی گشاد می شوند و جریان خون سرعت می گیرد.

افزایش میزان هموگلوبین در خون این امر باعث انتقال بهتر اکسیژن به قسمت های مختلف بدن می شود.

ورزش منظم راه خوبی برای جلوگیری از فشار خون بالا است.

ورزش می تواند سطح چربی خون را متعادل کند، بنابراین ورزش بهتر از مصرف دارو است.

در نتیجه ورزش، سطح کلسترول خون به حد مطلوب می رسد، به خصوص اگر همراه با غذا باشد.

برای دیابتی ها ورزش بسیار مفید است و قند خون را تا حد ایمن کاهش می دهد.

هنگامی که عضله قلب تقویت می شود، ضربان قلب کاهش می یابد و قلب خون را با قدرت بیشتری پمپاژ می کند.

با انقباض عضلات پا در حین ورزش، خون راحتتر به قلب باز می گردد و از بروز رگ های واریسی در پاها جلوگیری می کند.

افرادی که ورزش می کنند درصد بیشتری از دستگاه تنفسی خود استفاده می کنند.

افزایش تنفس در طول روز و شب اکسیژن بیشتری را برای دریافت و رساندن به اندام های بدن فراهم می کند.

فردی که توانایی دریافت و استفاده از اکسیژن با سرعت بالاتر را دارد، به سرعت خسته نمی شود و کارآمدتر کار می کند.

افزایش حجم جزر و مد در افرادی که ورزش می کنند، تعداد تنفس در دقیقه را کاهش می دهد و میزان اکسیژن دریافتی با هر نفس را افزایش می دهد.

پاسخ قلبی عروقی به ورزش

در واقع، در حین ورزش، جریان خون به پوست، کلیه ها و اندام های داخلی ماهیچه ها فعال است، مقاومت عروق محیطی کاهش می یابد، اختلاف بین حداکثر و حداقل فشار خون افزایش می یابد و تعداد تنفس افزایش می یابد.

بیماری قلبی

ورزش یکی از انواع ورزش هایی است که هوای بیشتری را وارد ریه ها می کند و بهترین ورزش برای تقویت قلب است. برخی از رایج‌ترین ورزش‌هایی که قلب را تقویت می‌کنند عبارتند از: پیاده‌روی سریع، جک‌های پرش، شنا، دوچرخه‌سواری، طناب زدن و قایقرانی.

قلب سالم و متعادل به خوبی کار می کند و اجازه می دهد خون به آرامی در بدن گردش کند. این قلب قوی و نیرومند است، اما قلب ضعیف ناکارآمد است، بیمار است، نمی تواند عملکرد گردش خون خود را انجام دهد و به تدریج دچار تنبلی می شود. بهترین دارو برای تقویت قلب و کاهش این نارسایی ها، ورزش کافی است.

فیزیولوژی قلب ورزشی چیست؟

داشتن قلب بزرگ یکی از ویژگی های بارز یک ورزشکار سخت کوش است. اندازه و بزرگ شدن قلب در ورزشکاران سخت کوش باعث افزایش توانایی پمپاژ قلب و افزایش رساندن اکسیژن به بافت ها در حالت استراحت و در حین فعالیت می شود. ذهن زمان شارژ با بزرگ شدن قلب افزایش می یابد. مقدار کل هموگلوبین و حجم خون در ورزشکاران سخت کوش نیز افزایش می یابد و اکسیژن رسانی به بافت ها را آسان تر می کند.

هم در حالت استراحت و هم در حین ورزش سبک، ورزشکاران با شدت بالا ضربان قلب پایینی دارند. اگرچه افزایش حجم بطن باعث افزایش فعالیت بطن چپ می شود، اما تعداد ضربان قلب باعث هدر رفتن اکسیژن نمی شود و استفاده از اکسیژن توسط ماهیچه های قلب کاهش می یابد و این کار به منظور قلب انجام می شود. اگر ورزش در زندگی فرد ادامه پیدا نکند، اندازه قلب و ضربان قلب پایین که مشخصه فرد است، از بین می رود.

یک غیر ورزشکار برون ده قلبی را در حین ورزش عمدتاً با افزایش ضربان قلب افزایش می دهد، اما یک ورزشکار بیش فعال این کار را با افزایش نیروی سکته مغزی انجام می دهد. اگر در حال آزمایش دوندگان سریع باشیم، فشار داخل قلب طبیعی است. همچنین فشار درون قلب و ریه ها و اعصاب محیطی به طور طبیعی به فعالیت پاسخ می دهند.

هشت فایده پیاده روی منظم

پیاده روی اگر به طور منظم انجام شود، قطعاً اثرات زیادی برای سلامتی دارد، از جمله تقویت قلب و جلوگیری از زوال عقل. پیاده روی ساده ترین و راحت ترین ورزش برای بدن است. این نوع ورزش برای هر سنی با هر توانایی و شرایط فیزیکی مناسب است.

پیاده روی اگر به طور منظم انجام شود، قطعاً اثرات زیادی برای سلامتی دارد، از جمله تقویت قلب و جلوگیری از زوال عقل. پیاده روی ساده ترین و راحت ترین ورزش برای بدن است. این نوع ورزش برای هر سنی با هر توانایی و شرایط فیزیکی مناسب است.

تقویت عملکرد قلب

پیاده روی منظم خطر بیماری قلبی، سکته مغزی را کاهش می دهد، LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهد و HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهد و به کنترل فشار خون کمک می کند. در واقع، هر فعالیتی که ضربان قلب شما را افزایش دهد و پمپاژ خون را در قلب شما افزایش دهد، فعالیتی در سیستم قلبی عروقی شما محسوب می شود.

خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهید

پیاده روی منظم علاوه بر کاهش نارسایی قلبی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، تنگی نفس و سرطان را کاهش می دهد. دانشمندان توصیه می کنند برای درمان دیابت نوع 2 روزانه 3000 تا 7500 قدم بردارید و توصیه می کنند که فرد کمتر بنشیند و تحرک بیشتری داشته باشد. پیاده روی روزانه به کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند.

کنترل وزن

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید 600 کالری در روز بسوزانید، که بیشتر از چیزی است که در روز می خورید، و پیاده روی ساده ترین راه برای سوزاندن این کالری است. یک فرد با وزن 60 کیلوگرم در 30 دقیقه با راه رفتن سریع 75 کالری می سوزاند. هر چه سریعتر راه بروید، کالری بیشتری می سوزانید. پیاده روی ماهیچه ها را سفت تر و متابولیسم را سریعتر می کند.

پیشگیری از زوال عقل

فعالیت بدنی بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و ورزش منظم خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد و به بهبود حافظه کمک می کند.

کاهش پوکی استخوان

پیاده روی باعث تقویت استخوان ها و افزایش تراکم آنها می شود. این نوع ورزش برای خانم هایی که بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مناسب است و نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان ها و پیشگیری از آرتروز دارد. استخوان های ما با افزایش سن ضعیف تر می شوند و پیاده روی منظم استخوان ها را قوی نگه می دارد.

پاها را تقویت می کند

راه رفتن صحیح می تواند پاهای شما را تقویت و فرم دهد. نوع پیاده روی بسیار مهم است.

مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید

اگر بیرون زیر نور آفتاب راه بروید، ذخیره ویتامین D را در بدنتان افزایش می دهید. اگر این مواد مغذی را از طریق غذا دریافت نمی کنید، می توانید آنها را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنید.

ایجاد حالت روحی شاد و توانمند

مطالعات نشان داده اند که ورزش منظم به اندازه داروهای ضد افسردگی موثر است. زمانی که فرد ورزش می کند، هورمون اندورفین در بدنش ترشح می شود و احساس انرژی می کند، اضطراب و استرس را کاهش می دهد و زمانی که این فعالیت ورزشی به صورت گروهی انجام شود، احساس تنهایی و انزوا را از بین می برد.

برای مراجعه به متخصص قلب و عروق ما به شما دکتر قلب خوب در شیراز را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا