عمومیکسب و کار ویژه

تایمر آبیاری اتوماتیک

اخیراً سیستم آبیاری خانگی به یکی از پرطرفدارترین محصولات برای مردم تبدیل شده است زیرا می توانند فضای سبز منزل خود را بدون نگرانی آبیاری کنند. اگرچه در سال های اخیر و با وجود خشکسالی مداوم بر اهمیت این موضوع افزوده شده است، اما انواع مختلف زمان نشان می دهد که این محصول در کشور توسعه کامل یافته است.

تایمر آبیاری خانگی دستگاهی است که می تواند به طور خودکار سیستم آبیاری شما را کنترل کند. همچنین با استفاده از این محصول می توانید برنامه ای تنظیم کنید تا افراد وقت خود را تلف نکنند و محیط سبز اطراف خانه را آبیاری کنید. مزیت عمده شیرهای دیجیتال این است که می توان آنها را از راه دور تنها با تنظیمات اولیه کار کرد و مدل های مختلفی در دسترس است.

شاید بهترین گزینه برای منازل استفاده از تایمر آبیاری با ویژگی های منحصر به فرد باشد. این ویژگی‌ها در زیر فهرست شده‌اند و به افراد در انتخاب تایمر آبیاری دیجیتال کمک می‌کنند.

الزامات تایمرهای آبیاری

مهمترین ویژگی استفاده از سیستم اطلاعات آب و هوای منطقه ای است. پیش بینی آب و هوا برای تخمین بارندگی و شرایط آب و هوایی می تواند تجربه واقعی یک سیستم آبیاری خانه هوشمند را ارائه دهد. بنابراین بهتر است از تایمرهای هوشمند به جای دستی استفاده کنید.

اگرچه در ایران تایمر مکانیکی یا دستی بیشترین تقاضا را دارد و می توان از آن برای تنظیم زمان آبیاری استفاده کرد. تایمر دیجیتالی آبیاری خانگی مدت زمان آبیاری را تنظیم می کند. به این معنی که با تنظیم این دستگاه، افراد می توانند از زمانی که گیاه نیاز به آبیاری دارد، اطمینان حاصل کنند.

همچنین امکان تنظیم طول آبیاری وجود دارد. در کنتور آب خانگی این مدت معمولا بین یک ساعت تا یک هفته تنظیم می شود اما زمان آن نیز قابل تنظیم است.

همچنین تایمر آب خانگی باید ساده باشد تا افراد در تنظیم و کنترل آن دچار مشکل نشوند.

اندازه لوله های ورودی و خروجی نیز از این نظر مهم است زیرا مخازن مختلف آب و حتی دریچه های ورودی هر کدام اندازه لازم برای اتصال زمان چکه را دارند، این اندازه اگر یکسان باشد یا ممکن است تغییر کند.

اهمیت استفاده از تایمر خانگی زمانی افزایش می یابد که افراد بخواهند برای مدتی از خانه خارج شوند تا بتوانند از تایمر برای جلوگیری از خشک شدن گیاهان استفاده کنند. تا زمانی که تنظیمات این مانیتور استفاده نشده یا تغییر نکرده باشد، می توانید مطمئن باشید که مانیتور به درستی کار می کند.

علاوه بر این، این تایمرها باید به نحوه عملکردشان فکر کنند. باتری انرژی مورد نیاز برای راه اندازی تایمر را تامین می کند. بسته به نوع باتری و میزان توان مصرفی تایمر آبیاری دیجیتال، تایمر به مدت سه ماه تا یک سال بدون مشکل کار می کند.

از طرفی اهمیت محل تایمر آب بسیار زیاد است. در واقع تایمرهای آبیاری به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را در فضای باز نیز نصب کرد، اما مهم ترین نکته در این مورد محافظت از تایمر در برابر یخ زدگی است. سرمایه گذاری و یخ زدگی یکی از مشکلاتی است که در تایمر وجود دارد و بهتر است قبل از سرد شدن هوا این دستگاه را از محل اتصال آن جدا کرده و از طرفی باتری را از داخل خارج کنید.

انواع تایمر آبیاری منزل

به طور کلی دو نوع مختلف سیستم آبیاری خانگی در بازار موجود است. نوع اول این تایمر تک خروجی دارد و برای فضاهای کوچک مناسب است.

نوع دوم از دو خروجی استفاده می کند و برای فضاهای بزرگتر قابل استفاده است. کارکرد تایمرهای تک خروجی و دو خروجی ساده است و اکثر تنظیمات آنها ساده است.

همچنین در تایمر آبیاری دیجیتال دو خروجی می توان از هر یک از خروجی ها با تنظیمات جداگانه استفاده کرد و ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت. البته تایمرهایی با خروجی بیشتر در بازار وجود دارند که برای استفاده در منازل و ساختمان ها کارایی چندانی نخواهند داشت.

اگرچه تایمرهای قطره چکانی خانگی معمولاً در نوع ساده و بدون نمایشگر عرضه می شوند، اما هر کسی می تواند مطابق با نیاز خود از تایمر هوشمند پیشرفته تری استفاده کند. علاوه بر این، زمان یکی از مسائل مهم در انتخاب تایمر دیجیتال برای آبیاری است. بنابراین اگر تایمر زمان محدودی برای تنظیم داشته باشد، امکان تنظیم زمان طولانی مدت وجود نخواهد داشت. بنابراین به این نکته توجه کنید. نکاتی که باید در انتخاب تایمر آب برای خانه خود در نظر بگیرید. مهم تلقی می شود.

از طرفی چندین تایمر با قیمت های متفاوت در بازار موجود است که افراد می توانند هر کدام را با توجه به نوع و مدل خود خریداری کنند.

فضای سبزی که معمولاً در خانه وجود دارد بسیار کوچک است اما برای ساکنان آن بسیار مهم است، بنابراین بهتر است از زمان آبیاری خانه استفاده شود تا در این صورت نگران زمان آبیاری و از دست دادن واقعیت باشید. در این صورت زمان آبیاری گیاهان و درختان سبز هرگز فراموش نمی شود و بنابراین آب برای گیاهان به موقع و بدون مشکل تامین می شود. بنابراین، برای برخی، استفاده از شیر برقی تایمر خانگی ضروری تلقی می شود.

با تایمر قطره‌سنج به موقع آبیاری کنید.

هرکسی که در خانه اش انواع گلدان های زیبا دارد و هر روز از طراوت باغ جلوی خانه اش غافلگیر می شود، نیاز به تایمر قطره چکان دارد. کم نیستند کشاورزانی که سیستم آبیاری قطره ای دارند و محصولات متنوعی دارند که باید در زمان معین و به میزان معین آبیاری شوند و کم نیستند کشاورزانی که نمی توانند مدت زیادی در خانه باشند و گلدان ها را بدون آب در خانه رها می کنند. ، که دارای تایمر قطره ای هستند. مشکلات مربوط به آبیاری

اگر در خانه نیستید یا فراموش کرده اید که گیاهان خود را آبیاری کنید، در صورت وجود تایمر قطره ای، آبیاری به طور خودکار در زمان و مقدار مشخص شده شروع می شود. به طور خودکار روشن و خاموش می شود و گیاه را به طور پایدار و مداوم و به موقع آبیاری می کند تا از سلامت گیاه شما اطمینان حاصل شود.

انواع تایمر قطره ای دیجیتال

1- تایمر طناب اسکرول

2- تایمر را روی باتری معمولی بگذارید.

3- تایمر را با باتری های نسل جدید بردارید

4- تایمر قطره ای مگسی

5- تایمر قطره ای خورشیدی

نکاتی که در هنگام خرید تایمر قطره ای باید در نظر بگیرید:

حتما تایمرهایی را خریداری کنید که دارای گارانتی و ضمانت بازگشت کالا در روزهای اول بهره برداری هستند

در مورد لوله ها و شیرهای متصل به باتری و تایمر برق دقت کنید که برای آب بندی لوله از چسب استفاده نکنید که در صورت خرابی تایمر از گارانتی پشتیبانی نمی کند.

در ماه های سرد، تایمر را در یخچال قرار دهید تا گرم بماند.

1- خاموش و اتصال تایمر (Windup)

این تایمر برای افرادی که فراموش کرده اند آب را خاموش کنند ایده آل است. ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع تایمر باد است که جریان آبیاری را خاموش و روشن می کند. راه اندازی اولین سیستم تایمر قطره ای می تواند برای مبتدیان بسیار سرگرم کننده باشد. احتمالاً دیدن آن در عمل برای اولین بار جالب خواهد بود. اگر نمی خواهید پول زیادی برای تایمر آبیاری قطره ای خرج کنید، این تایمر بهترین گزینه شماست. انواع تایمرهای آبیاری برای آبیاری قطره ای و بارانی استفاده می شود.

2- تایمر را با باتری معمولی پرتاب کنید

این دستگاه زمانی که برای آبیاری گل های خود در خانه نیستید یا فراموش می کنید آب را ببندید بسیار کاربردی است. راه اندازی آن آسان است و با دو باتری ساده کار می کند. همین دستگاه می تواند آب را خاموش و روشن کند و به شما این امکان را می دهد که روش آبیاری را تنظیم کنید و آبیاری در زمان و برنامه مناسب برای اطمینان از سلامت گیاه شما انجام شود. تمام تایمرها را در جعبه های مخصوص خود نگهداری کنید تا از یخ زدن آنها در زمستان جلوگیری شود.

3- نسل جدید تایمر آبیاری قطره ای با باتری

اگر تایمر از باتری های گران قیمت استفاده می کند به آنها باتری های نسل آخر یا باتری های نسل جدید می گویند و همچنین قیمت آنها نسبت به باتری های معمولی بیشتر است. اکثر این باتری ها لیتیومی هستند که اگر دستگاه از این نوع باتری استفاده کند بهتر کار می کند. این امکان اتصال به انواع لوله ها را فراهم می کند و به شما امکان استفاده برای شیرهای DC را می دهد. در واقع جریان DC شیر به گونه ای است که بتواند آب را در جهات مختلف عبور دهد که توسط این تایمر آبیاری ارائه می شود. شیر توزیع این نوع تایمر قطره به طور خودکار کار می کند. این قابلیت برنامه ریزی برای هر گیاه را دارد. برنامه ها به صورت دستی انجام می شوند. سنسور باران دارد و برای مصارف خانگی و تجاری مناسب است.

4- تایمر قطع برق

در این نوع تایمر برای عبور جریان AC به 24 ولت برق نیاز دارد پس حتما به منبع برق نیاز دارد. این تایمر بسیار قابل اعتماد، عمر طولانی و انعطاف پذیرتر برای ارائه برنامه های آبیاری است. اگر به برق شهری دسترسی دارید، تایمر برقی انتخاب خوبی خواهد بود. تایمر داخلی به برق 110 ولت متصل است. در صورت وجود جریان DC و جریان AC در لوله ها، از چسب لوله برای آب بندی استفاده نکنید. این به شیر آسیب می رساند و به احتمال زیاد گارانتی شما را باطل می کند. قبل از تایمر، از یک فیلتر برای جلوگیری از ورود رسوب استفاده کنید تا تایمر سپرده دریافت نکند و بیشتر کار کند.

تایمر قطره ای دیجیتال خورشیدی.

زمان محصولاتی فرا رسیده است که با گیاهان و طبیعت سازگاری داشته باشند و از نور خورشید برای شارژ مجدد استفاده کنند. این بهترین گزینه برای آبیاری باغ است. از نظر کارایی می توان از آن به عنوان تایمر برقی نیز استفاده کرد با این تفاوت که نیازی به اتصال به منبع برق ندارد. حتی نباید در معرض نور مستقیم قرار گیرد. همچنین می تواند با چراغ های غیر مستقیم و شیرهای خروجی و همچنین همراه با تایمرهای آبیاری قطره ای خورشیدی استفاده شود. مانند سایر انواع سوئیچ های ساعت، نباید از چسب آب بندی برای اتصالات استفاده شود. اگر آب بسیار سفت است، قبل از منبع آب یک فیلتر نصب کنید تا از رسوب گیری جلوگیری شود.

با توجه به افزایش مصرف آب در کره زمین و افزایش جمعیت و کاهش منابع آب موجود، دانشمندان و کارشناسان راه حل های بسیار پرکاربردی را برای غلبه بر آنها در نظر گرفته و پیشنهاد داده اند و قصد دارند چنین راهکارهایی را ارائه دهند. یک راه حل، تایمر دیجیتالی آب است. در اکثر نقاط ایران به ویژه کشورهای اروپایی که از نظر فرهنگی پیشرفته هستند، آب موجود را با استفاده از تایمر دیجیتال مدیریت و برنامه ریزی می کنند. تا از افزایش مصرف آب برای آن جلوگیری شود. همچنین باعث افزایش رشد گیاه و تولید محصولات بیشتر و بهتر می شود. آبیاری اتوماتیک یا اتوماسیون نوعی آبیاری است که در آن میزان آب مصرفی گیاهان و زمان لازم برای رشد آنها توسط اتوماسیون کنترل می شود، به عبارت دیگر اجازه مصرف بیش از حد آب را نمی دهد و احتمالاً گیاهان جدیدی پرورش می دهید. .

دلیل استفاده از تایمر دیجیتالی آب

زمانی که قصد دارید با برنامه های منظم، اتوماتیک و هوشمند و بدون دخالت شما اقدام به زراعت مناطق سبز کنید، باید سیستم آبیاری اتوماتیک داشته باشید. و ثانیا برای آبیاری اتوماتیک داشتن تایمر دیجیتالی آب مهمترین ابزار مورد استفاده تایمر دیجیتالی آب است که مغز سیستم اتوماتیک محسوب می شود. گاهی اوقات. و هر بار آبیاری باید چند دقیقه انجام شود

انواع تایمر دیجیتالی آب

تایمر دیجیتال آب به دو نوع مکانیکی و دیجیتال تقسیم می شود که در نوع دیجیتال آن می توان به تایمرهای Orbit و Aqua Garden اشاره کرد و می توان به انواع تایمر دیجیتال مکانیکی آب آکوا اشاره کرد که یکی از محبوب ترین تایمرها می باشد. هر یک از این تایمرها به دو نوع تک کاناله و چند کاناله تقسیم می شوند.

تایمر دیجیتال آب یکی از تایمرهای جدید موجود در بازار است و دارای ویژگی های بسیار خوب و قیمت مناسبی است که توجه افراد را به خود جلب کرده است.

تایمر دیجیتال آبیاری ساخت تایوان یا چین است و یکی از معدود تایمرهای موجود است. با خرید تایمر دیجیتالی آب می توانید جزوه آموزشی نوشته شده به زبان فارسی را مطالعه کرده و بدون نیاز به متخصص آن را در منزل یا جای دیگر نصب کنید.

ویژگی های تایمر دیجیتال آب

قابلیت آبیاری مطابق میل و نیاز کاربر با قفل صفحه و کنترل والدین و صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ و ساده و همچنین امکان خاموش کردن صفحه نمایش در زمانی که کاربر از آن استفاده نمی کند اما دستگاه از آن استفاده نمی کند. کاملا خاموش شود و به کار خود ادامه دهد. با فشار دادن چند دکمه روی صفحه، آن را دوباره راه اندازی می کنید. هنگامی که باتری نیاز به تعویض دارد، در بالای دستگاه شکارچی تایمر سیگنال وجود دارد. هنگامی که آبیاری شروع می شود، دستگاه بلافاصله هشدار می دهد و شیر آب را در بالای صفحه نمایش می دهد. علاوه بر این، ظرفیت ادامه کار از یک تا 15 ساعت را دارد و به راحتی می توان آن را برای تنظیم فاصله بین دوره های آبیاری تنظیم کرد، کاملا ضد آب است و برای سیستم های مه پاش قابل استفاده است.

این دستگاه از قطعاتی به نام ورودی و خروجی آب، صفحه نمایش، دکمه های کنترل و محل نصب باتری ساخته شده است، روی صفحه نمایشگر نشانگر خاصی از میزان باقیمانده باتری و تصویر لوله هنگام شروع پروژه آبیاری وجود دارد. زمان پایان برنامه آبیاری و زمان جاری و نمایش مستقیم زمان باقی مانده برای شروع برنامه آبیاری بعدی و غیره.

دکمه بازگشت به بالا