عمومیکسب و کار ویژه

تبلیغات محیطی، همچنان تاثیر گذار؟!

همیشه درباره‌ی مزایای تبلیغات محیطی و نتایجی که برای کسب و کار به همراه دارد گفته‌ایم و شاید شما فکر کنید که گفته‌های ما جانبدارانه است به همین دلیل می‌خواهیم با مدرک به شما ثابت کنیم که استفاده از این روش تبلیغاتی چه کمکی به کسب و کار شما می‌کند.

در این مقاله با ۴ آمار جهانی و تعجب برانگیز تبلیغات محیطی آشنا می‌شوید که نشان می‌دهد این رسانه چقدر می‌تواند موثر باشد البته آمارها برای تمامی روش‌های تبلیغات محیطی صدق می‌کنند و فقط مختص بیلبوردها نمی‌باشد.

۱تبلیغات محیطی به افزایش ۱۵ درصدی نرخ کلیک (CTR) موبایل کمک می‌کند.

همانطور که می‌دانید تبلیغات آنلاین موثر هستند زیرا ما دائماً از تلفن‌هایمان استفاده می‌کنیم؛ اما زمانی که شما یک بیلبورد می‌بینید که دقیقا همان متن تبلیغ آنلاین یا پیامی مشابه آن را داشته باشد، بیشتر جذب آن می‌شوید و بر شما تاثیر بیشتری دارد.
وقتی بیلبوردها در یک استراتژی بازاریابی چند کاناله گنجانده می‌شوند، کاربران به طور متوسط ۱۵٪ بیشتر روی تبلیغات موبایل کلیک می‌کنند.
این امر به‌ویژه زمانی صادق است که تبلیغات آنلاین دارای هدف‌گذاری جغرافیایی هستند یعنی تبلیغات آنلاین شما فقط به کاربران منطقه یا شهری که شما انتخاب کرده‌اید نشان داده می‌شود و در راستای این هدف گذاری بلیبورد‌های تبلیغاتی نیز فقط در همان منطقه نصب می‌شوند تا بر جامعه افراد انتخاب شده حداکثر تاثیر را بگذارند.
نرخ کلیک برای بازاریابان آنلاین اهمیت بالایی دارد به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنند به کمک انواع کانال‌های تبلیغاتی آن را افزایش دهند.
با توجه به این موضوع افزایش ۱۵ درصدی نرخ کلیک به کمک ، عدد کوچک و قابل چشم پوشی نیست.

عاشق‌های عکسچاپی داریم که عکس عشقشون یا یه عکس دونفره رو با چاپ تیشرت ست تبدیل به یک هدیه عاشقانه میکنند.

۲۴۶ ٪ از مصرف‌کنندگان پس از دیدن تبلیغات محیطی نام برند یا محصول را در گوگل جستجو می‌کنند.

۳تبلیغات محیطی به طور متوسط ۴۹۷٪ بازگشت سرمایه (ROI) ایجاد می‌کنند.

تنها به کمک تبلیغات محیطی صحیح می‌توانید بازگشت سرمایه ۴۹۷ درصدی داشته باشید
تبلیغات محیطی علاوه بر افزایش خرید از شما به سایر روش‌های تبلیغاتی نیز کمک و آن‌ها را تقویت می‌کنند.
در تبلیغات محیطی به ازای هر یک دلار یا هر هزارتومانی که سرمایه گذاری می‌کنید، ۵.۹۷ دلار یا نزدیک به ۶ هزارتومان سود دریافت خواهید کرد که این مقدار أصلا قابل چشم پوشی نیست.

۴بیلبوردهای تبلیغاتی ۸۰٪ ارزان تر از تبلیغات تلویزیونی هستند.

دسترسی به تبلیغات تلویزیونی بسیار آسان‌تر است، تعداد افراد بیشتری آن را می‌بینند و به علت استفاده از ویدیو در تبلیغات تلویزیونی، انتقال پیام و تاثیر آن آسان‌تر بیشتر و بیشتر است اما همچنان مانند گذشته این نوع تبلیغ بسیار گران هستند.
با افزایش کانال‌های تبلیغاتی و تاثیرات آن‌ها، تبلیغات تلویزیونی همانند گذشته پرهزینه هستند و نسبت به تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها و حتی بیلبوردهای دیجیتال یا تلویزیون‌های شهری ۸۰٪ هزینه‌ی بیشتری برای کسب و کارها دارند.
با توجه به این درصد به کمک تبلیغات محیطی (البته اجرای صحیح آن) می‌توانید راهی مقرون به صرفه و تاثیرگذار برای انتشار پیام تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

با توجه به داده‌های بالا با جرئت می‌توان گفت تبلیغات محیطی مهم‌ترین روش تبلیغاتی است که باید حتما در استراتژی‌های بازاریابی خود از آن استفاده کنید؛ تیم مشاوره ما در این راه همراه شماست و می‌توانید با استفاده از سامانه درخواست مشاورمزایای تبلیغات محیطی

تا به این‌جای مقاله با تعریف و انواع مختلف تبلیغات محیطی آشنا شدیم و گفتیم که استفاده از این نوع تبلیغات چطوری می‌تونه روی افزایش فروش کسب‌وکارها تاثیرگذار باشه. در این بخش می‌خواهیم برای تکمیل بحث با مزایای عمده تبلیغات محیطی آشنا بشیم.

مقرون به صرفه برای ایجاد آگاهی از برند 

یکی از مهم‌ترین دلایل کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات محیطی اینه که این نوع تبلیغات راه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برای دستیابی به مخاطبان گسترده و ایجاد آگاهی از برند به حساب میاد. ممکنه با خودتون فکر کنید ما تو محاسباتمون دچار مشکل شدیم که این حرف رو می‌زنیم اما باید بگیم که اصلا اینطور نیست. صحت این گزاره در مورد تبلیغات رادیو و تلویزیونی که واضحه اما اگر بیلبوردهای گرون‌قیمت رو کنار بذاریم و بعضی از رسانه‌های محیطی خاص رو در نظر بگیریم حتی می‌تونه در مورد بعضی از آنلاین هم صدق کنه. درسته که بعضی از انواع تبلیغات محیطی ممکنه خیلی گرون باشن، اما به علت اعتماد بالاتر مردم به تبلیغات محیطی و تاثیرگذاری بالاتر اون، این نوع تبلیغات می‌تونه در حوزه کمپین‌های آگاهی از برند به رسانه‌های اینترنتی هم برتری داشته باشه.

دسترسی گسترده به مخاطبین 

وقتی صحبت از وسعت دسترسی به مخاطبین میشه، شکی نیست که تبلیغات محیطی یکی از بهترین گزینه‌هاست. همه مشتری‌ها کاربر حرفه‌ای اینترنت نیستن و آمارها نشون میده مخاطبین شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی هم رو به کاهشه. به‌علاوه در بسیاری از کشورها استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی (اد بلاکرها) خیلی زیاد شده و حتی در کشور خودمون هم خیلی‌ها تبلیغات آنلاین رو آزاردهنده می‌دونن. با این اوصاف میشه گفت که با تمرکز روی هر پلتفرم تبلیغاتی، یک بخشی از جامعه هدف رو از دست خواهیم داد. اما تو این زمینه محدودیت خیلی جدی برای تبلیغات محیطی وجود نداره.

تاثیرگذاری بر افزایش تعامل در کانال‌های بازاریابی دیجیتال

یکی دیگه از مزایای تبلیغات محیطی اینه که می‌تونه عامل محرک تعامل کاربرها در فضای آنلاین هم باشه. به همین دلیل استفاده از انواع تبلیغات محیطی در کنار کمپین‌های دیجیتال نتیجه خوبی داره و نرخ تبدیل اون‌ها رو افزایش میده. مطالعات زیادی وجود دارن که نشون میدن کاربرها اگر قبلاً در معرض تبلیغات محیطی یک کسب‌وکار قرار گرفته باشن، بیشتر روی تبلیغات آنلاین اون کلیک می‌کنن.

هدفگذاری موثر مخاطبین خاص

وقتی صحبت از هدف قرار دادن یک مخاطب خاص میشه، خیلی‌ها تبلیغات دیجیتال رو بهترین راهکار می‌دونن. اما حقیقت اینه که تبلیغات محیطی هم گاهی می‌تونه قابلیت‌های بی‌نظیری برای هدف قرار دادن گروه خاصی از مردم (به ویژه در یک منطقه جغرافیایی خاص) داشته باشه؛ مثل تبلیغات محیطی در مراکز تجاری که مراجعین اون از مشتریان بالقوه ایده‌آل برای کسب‌وکارتون هستن. مثلا می‌تونید از تبلیغات محیطی در داروخانه‌ها برای تبلیغ مکمل‌ها غذایی و لوازم آامروزه برخی برندها تصور می کنند تبلیغات محیطی اثربخشی گذشته را ندارد و به یک رسانه سنتی تبدیل شده است. این در حالیست که تحقیقات نشان داده اند تبلیغات محیطی از منظر اثربخشی در بین برترین رسانه های تبلیغاتی قرار دارند. در این مقاله دلایل اثربخشی بالای رسانه ها، تبلیغات محیطی، خرید بیلبورد و دیجیتالی شدن تبلیغات محیطی را بررسی می کنیم و متوجه می شویم علاوه بر اثربخشی، این نوع رسانه ها دارای بالاترین نرخ پوشش‌دهی و هدف گیری مخاطبین برندها هستند. امروزه، رسانه های تبلیغاتی با استفاده از فناوری های نوین و تکنولوژی های مختلف توانسته اند خود را به روز کنند و یک رسانه سنتی باقی نمانند.

دلایلی که بیلبوردها( تبلیغات محیطی) همچنان عملکرد خوبی دارند.

یکپارچگی مخاطب: مخاطبان هوشیار در حال رشد.

زمان صرف شده در خارج از خانه در حال افزایش است.

تبلیغات خارج از خانه  تا حد زیادی تحت تأثیر ریزش مخاطبان از طریق گسترش مداوم کانال های رسانه ای قرار نمی‌گیرد.

تبلیغات خارج از خانه  یک رسانه انبوه است که حداقل نیمی از مصرف کنندگان را در بیشتر بازارها (حتی در بعضی از بازارها 90 درصد)  پوشش می‌دهد

تبلیغات با قابلیت اندازه گیری: سنجش دقیق مخاطب

اندازه گیری مخاطب OOH در بسیاری از کشورها مانند انگلستان، آلمان و ایالات متحده  به طور فزاینده ای پیچیده می‌شود و باعث ایجاد نوآوری در صنعت تبلیغات می شود.

اندازه‌گیری تبلیغات خارج از خانه با استفاده از  جدیدترین فناوری‌ها مانند GPS، داده‌های موقعیت مکانی، وای‌فای و ردیابی چشم دقت بهینه داده‌های مخاطب را تضمین می‌کند.

برخلاف بسیاری از رسانه‌های دیگر که فقط برداشت‌های قابل مشاهده را ارائه می‌کنند، بهترین اندازه‌گیری مخاطب OOH، بازدیدهای واقعی مشاهده شده را ارائه می‌دهد.

نمایش واقعی: موقعیت های مکانی  که به عنوان چشم انداز شهری هستند و مانعی برای دید وجود ندارد.

تبلیغات خارج از خانه نقشی طبیعی و پذیرفته شده در منظر شهری ایفا می کند، بنابراین بخشی از زندگی روزمره مصرف کنندگان است.

حضور فیزیکی آن در دنیای واقعی به این معنی است که نمی‌توان آن را مانند تبلیغات آنلاین مسدود کرد.

تبلیغات جمع وجور: تعداد کمتر پنل‌های تبلیغاتی یعنی اثرگذاری بالاتر

در جهان، درآمدهای حاصل از تبلیغات درحال افزایش است اما حجم رسانه های تبلیغاتی، خیر

برخلاف تبلیغات خارج از خانه، رسانه های دیگر مخاطبان پراکنده ای دارند.

حرکت به سمت دیجیتالی شدن شهرها

مشارکت و همکاری  آژانس های تبلیغاتی و شهرداری ها می تواند هزینه های تامین و نگهداری حمل و نقل شهری را کاهش دهد و حتی به ارتقا آن کمک کند.

حضور تبلیغات محیطی در شهر می‌تواند منجر به استفاده ابزارهای نوین و فناورهای دیجتال در سطح شهر شود.

از جمله مزایای کسب درآمد از تبلیغات محیطی از آژانس‌های تبلیغاتی ، بهیبود تسهیلات برای ساکنان شهر همچون اتصال به wifi  در مکان های تبلیغات شهری، پورت های USB ,QR کدها , … است.

تبلیغات محیطی  هدفمند: تبلیغات برای مخاطبان مرتبط

مکان یابی هوشمند و بهینه تبلیغات خارج از خانه  امکان هدف‌یابی دقیق‌تر موقیعت‌های مکانی  خاص را فراهم می‌کند.

تبلیغات محیطی مبتنی بر داده

استفاده از پلتفرم‌های آنلاین فروش رسانه‌های تبلیغاتی امکان برنامه ریزی هدفمند و تحویل فوری رسانه ها را برای برندها فراهم می آورد .

چاپ ساک پارچه ای در دو نوع دوختی و پرسی میباشد. همانطور که از نام آن پیداست ساک دستی پرسی ، به وسلیه دستگاه ،پرس شده و بدون جای دوخت است.

تبلیغات خارج از خانه داینامیک: هدف گیری نقاط فروش، پنجره ای رو به مشتریان

انتخاب دقیق و صحیح موقعیت های مکانی در تبلیغات خارج از خانه به برندها این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را در نقطه فروش یا نزدیک آن ، هدف قرار دهند

استفاده از استراتراتژی مسیر- منتهی- به – POS

کمپین های تبلیغات محیطی ( OOH) یکپارچه با گوشی‌های هوشمند و داده های بازاریابی، انعطاف رسانه را افزایش می دهد و پیام های متنی را با توجه به عواملی مانند نوع مخاطب،  شرایط محیطی و مکان ارائه می دهد.

رایشی و بهداشتی کمک بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا