علم و سلامت

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه به سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه مدیریت دولتی بردسکن افزود: با اجرای این برنامه برای افزایش خدمات در مناطق کم برخوردار با توجه به فرصت های راهبردی تلاش خواهد کرد. .

وی افزود: روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار همکاری و مشارکت در این مسیر شده اند تا هر گونه مشکل و کاستی برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیات دولت در بخش خصوصی و خصوصی را نشان از دغدغه دولت برای حل مسائل نامشخص و نامشخص در نقاط مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما به زانو در آمده بود. آنها تحت تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه زیادی قرار گرفته اند و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم و فشار بیشتر سعی در باز داشتن مردم از انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: جنگ نظامی و اقتصادی می تواند به مراتب دشوارتر از جنگ تحمیلی باشد و مانع عرضه مواد غذایی و پزشکی شود.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی یعنی افزایش رفاه مردم است. ما از ابتدا سعی کردیم به قلمروهای خود در شاهزاده، دور از آنچه به مردم وعده داده شده بود برسیم و در این زمینه فقط یک قدم برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای رژیم 13، 50 هزار بیماری عروق ویروس کرونا، 18 هزار بستری، هشت هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و روزانه بیش از هفتصد نفر جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: در حوزه واکسیناسیون تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک این برنامه تزریق شده است که فقط امکانات بهداشتی و درمانی تزریق شود. تعداد واکسن ها دو سال طول می کشد. در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان است که برنامه های واکسیناسیون را اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوانان در بردسکن یکی از ظرفیت های مهم کشور است، تصریح کرد: باید از منابع موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای افزایش خدمات استفاده شود.

رئیس جمهور عین اللهی گفت که بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید دارد. در حال حاضر بالغ بر 70 درصد از 220 پروژه در دست توسعه در منطقه تکمیل شده است، امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز دولت از منابع غیر عمرانی برای اجرای آن استفاده می شود. پروژه.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بردسکن به عنوان اولین شهرستان توزیع شده بر اساس اعداد مشخص در سال جاری خواهد بود، گفت: امسال کارشناسان بیشتری به استان های دوردست اعزام شدند. مشهد مقدس، تا زمانی که دسترسی و خدمات را گسترش می دهد، بیماران را به ایالت های دیگر منتقل نکند.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت ثابت است که دو تخت از مهمترین تخت ها پس از تکمیل اعتبارسنجی جانمایی می شود.

بردسکن از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان محروم است

بردسکن رئیس جمهور در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان در سخنانی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه تمامی الزامات کشور به صورت کلی و مکتوب ارائه شده است، تصریح کرد: متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد منابع و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان است.

علی دهگان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است چرا که این سیاست مستلزم کدگذاری آن در پروژه های ملی است.

وی وضعیت فیزیکی بیمارستان و نبود تجهیزات و مشکلات خاص پزشکی را از عمده ترین مشکلات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: به موقع نیست و هر از چند گاهی شاهد حوادث تلخی در سطح شهر هستیم. .

رئیس بردسکن تصریح کرد: طراحی دومین روستای بردسکن از خلیل آباد و بردسکن تا اناباد می گذرد و بردسکن که نزدیک به بیست سال است به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده است و در تمامی مراحل آن. عواقب هنوز به نتیجه نرسیده است.

دهگان زاده بیان کرد: عدم عرض جغرافیایی جاده بردسکن به سبزوار و مسیر بردسکن به انابد و دارونه که یکی از محورهای گذرگاه شهرستان بردسکه است ایمنی لازم و فاقد شانه و تعریض و آسفالت این محورها است. . نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شده اما کار خاصی برای تحقق این امر صورت نگرفته است، احداث درمانگاه تامین اجتماعی یکی از الزامات اصلی است. کشور

وی با توجه به جنایت معروف درونه با مطالبه مسکن بلاعوض و بلاعوض اقدام به بستن گودال های کشاورزی، ساخت هوای اضطراری، احداث شهرک صنعتی در قطعه انابد و احداث انبارهای یارانه ای در روستای دارونه کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا