تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206

پژو 206 یک خودروی کوچک است که از ماه می در سال 1998 میلادی توسط یک خودروساز فرانسوی تولید شد. به طور رسمی در سپتامبر 1998 میلادی مدل هاچ بک آن راه اندازی شد و به دنبال آن در سپتامبر 2000 یک کوپه کابریولت (206 CC) ، در سپتامبر 2001 یک استیشن واگن (206 SW) و در سپتامبر 2005 میلادی یک نسخه سدان (206 SD) تولید شد. در نوامبر 2006 میلادی، سرمایه گذاری مشترک چینی Dongfeng Peugeot-Citroën نسخه مشتق شده پژو 206 را به نام سیتروئن 2C راه-اندازی کرد، که از لحاظ فنی با مدل بازار اروپا ارتباط ندارد. نسخه فیس لیفت شده آن در ابتدا در آمریکای جنوبی در سال 2008 و سپس در چین، در سبک های هاچ بک، سدان و استیشن به بازار عرضه شد که معروف به 207 است. این نسخه متعاقباً در سال 2009 در اروپا راه اندازی شد و فقط در قالب هاچ بک و با عنوان 206+ به بازار عرضه گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 به سایت مراجعه کنید.

206 تا سال 2010 در اکثر بازارهای جهان تولید خود را به پایان رساند، اما در اروپا با نام 206+ با سبکی که جلو و عقب آن به پژو 207 شباهت داشت، تا سال 2013 در دسترس بود. در آمریکای جنوبی این خودرو تا ژانویه 2017 تحت پلاک 207 و بعلاوه در چین هم با پلاک 207 و هم به عنوان سیتروئن همچنان عرضه می شد. 206 با 8358.217 اتومبیل فروخته شده در سال 2012 پرفروش ترین مدل پژو در همه دوره ها به شمار می رود. تا سال 2016، پژو206 در مقایسه با سایر مدل های جدید از مارک های دیگر، در بین 10 خودرو برتر در فروش ماشین های دست دوم انگلیس قرار داشت.

همان طور که گفتیم پژو 206 برای نخستین بار در سال 1380 به بازار ایران عرضه شد. 206 آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای پرفروش و روی بورس بازار ایران بودند و قیمت آن متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی داشت. 206 فرانسوی از سال 1380 که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده ‌است که در حال حاضر تنها دو تیپ از آن ها به صورت صفر کیلومتر ارائه می‌گردد. در آغاز سال 1391 هجری شمسی و افزایش تحریم‌های ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو در اواخر تابستان سال 1391، همکاری پژو و ایران خودرو به‌طور کامل و برای همیشه قطع شد. پس از آن که تولید پژو 206 متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به کمبود 206 در بازار، دست به تولید پژو 206 ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد.

 

دکمه بازگشت به بالا