علم و سلامت

تغییرات اقلیمی “بزرگترین تهدید برای سلامت بشر”

در آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است: سوختن سوخت های فسیلی ما را می کشد.

به گزارش تی تی آنلاین ، دیروز (دوشنبه) سازمان بهداشت جهانی نسبت به تغییرات آب و هوایی جهانی هشدار داد و در گزارشی جدید هشدار داد که تغییرات آب و هوا به تنهایی “بزرگترین تهدید برای سلامت انسان” است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی 10 توصیه برای دولت ها در ایجاد محیط های شهری مجدد ، حمل و نقل و تحرک و اجرای تغییر “عادلانه و فراگیر” در انرژی های تجدیدپذیر ارائه می دهد.

این گزارش هشدار می دهد: سوخت های فسیلی ما را می کشد. تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان استبه در حالی که هیچ کس از تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی مصون نیست ، اما این تأثیرات توسط افراد بسیار آسیب پذیر و محروم در سراسر جهان “بی جا” تلقی می شود.

این گزارش پیش از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو ، بزرگترین شهر اسکاتلند ، از 31 اکتبر تا 12 نوامبر است.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی Cypress Adhanum در بیانیه ای گفت: “همه گیر کووید 19 پیوند نزدیک بین انسان ، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان می دهد.”

45 میلیون متخصص پزشکی و بهداشت با هم متحد شده اند و رهبران آنها از آنها خواسته اند که یک توافقنامه خدمات آب و هوایی ملی در مورد زندگی تحت توافقنامه پاریس بنویسند و سهم مساوی از گرمایش زمین را در 1.5 درجه ایجاد کنند.

در ماه اوت ، هیأت بین دولتی تغییر آب و هوا که توسط سازمان ملل متحد منصوب شده بود ، گزارشی درباره گرم شدن کره زمین از قرن نوزدهم تا کنون 1.1 درجه سانتیگراد نوشت و به بالاترین حد خود رسید ، هدف آن در 100000 سال گذشته محقق شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا