عمومیکسب و کار ویژه

تفاوت میان کاغذ A4 و Letter

سایز انواع کاغذ و تفاوت بین آنها – استانداردهای بین المللی

سیستم موجود

با توجه به سایز انواع و استاندارد های تولید کاغذ در دنیا، امروزه دو استاندارد غالب وجود دارد. آن‌ها استانداردهای بین المللی و آمریکای شمالی هستند.

همانطور که از این اصطلاح بدست می آید، استاندارد بین المللی، همچنین به عنوان استاندارد ISO 216 شناخته می شود، در سراسر جهان استفاده می شود.سایز انواع کاغذ بر اساس نسبت ابعاد ریشه مربع دو، مانند یک مربع و قطر آن است. این ایده در ابتدا توسط Georg Christoph Lichtenberg دانشمند آلمانی در سال 1786 پیشنهاد شد. در سال 1922، دکتر والتر پورتسمن، ایده های لیچنبرگ را در آلمان به ارمغان آورد.

فایلهاتون رو بارگزاری کنید، شمارش تعداد صفحات فایل، اعمال تخفیف های پلکانی و محاسبه قیمت صحافی سیمی فنری متناسب با ضخامت جزوه و قیمت پرینت آنلاین هر فایل بصورت مجزا همگی بصورت خودکار توسط سایت انجام میشود.

ISO 216

اساس سیستم فرمت کاغذ

انواع کاغذهای ایزو

اگر چه اینها فرمت اصلی استاندارد ISO هستند، اندازه های دیگر مورد استفاده برای اقلام چاپ شده مانند برچسب ها، کارت های کسب و کار و غیره وجود دارد. آنها اغلب با برش دادن اندازه های استاندارد به قطعات مساوی تقسیم می شوند. این اغلب منجر به اندازه با نسبت ابعاد نسبت به ریشه مربع دو می شود.

نکات ایزو برای صرفه جویی در وقت شما

گسترش و کاهش ساده شده

بسیاری از دستگاه های کپی دارای فاکتورهای بزرگنمایی از پیش تعیین شده برای افزایش یا کاهش یک سند کپی شده برای چاپ آن بر روی یک اندازه کاغذ دیگر است.

مناسب برای هر پاکت

نسبت ابعاد سازگار با مقادیر ISO باعث می شود تا اندازه های کاغذ بزرگتر را در اندازه های مختلف کوچکتر کنید. این را می توان به سادگی با کشیدن کاغذهای بزرگتر به نصف (به صورت موازی با طرف های کوتاهتر) تا زمانی که به اندازه دلخواه برسید. تفاوت در تعداد اندازه صفحه برابر است با تعداد دفعاتی که باید آن را مرتب کنید.

اندازه های آمریکای شمالی

تلاش برای استاندارد سازی

چندین تلاش برای استاندارد سازی صنعت کاغذ در آمریکا انجام شده است. رئیس جمهور هوور در مورد میزان دولت، زمانی که دستور داد که تمام اسناد و مدارک دولتی بر روی کاغذ با ابعاد 8 × 10 1/2 اینچ چاپ شود، باعث افزایش تنش در دولت شد. استفاده از این فرمت راه خود را به عموم مردم پیدا نمی کند، پس رییس جمهور ریگان بعداً فرمت نامه را دوباره به استاندارد تبدیل کرد.

اگر به خدمات کپی آنلاین شیراز و پرینت ارزان نیازمندید و ساکن شهرهای:  کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و اهواز و هر کجای ایران هستید و امکان مراجعه به صورت حضوری را ندارید میتوانید به صورت آنلاین در تکثیرکاران ثبت سفارش کنید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

استاندارد فرمت

اگر از مطلب سایز انواع کاغذ ها و تفاوت بین آنها لذت بردید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

 

دکمه بازگشت به بالا