علم و سلامت

تهدید جدید روس ها؛امکان سقوط ایستگاه فضایی روی آمریکا و اروپا وجود دارد!

به گزارش تی تی آنلاین و به نقل از اسپیس رفرینگ، دیمیتری روگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه، اندکی پس از سخنرانی بایدن در واکنش به تحریم های آمریکا علیه روسیه توییت کرد.

“آیا می خواهید همکاری ما با ایستگاه فضایی بین المللی را حذف کنید؟” روگوزین در یک سری توییت نوشت. اگر او با ما متوقف شود، چه کسی ایستگاه فضایی را از خارج شدن از مدار و نفوذ غیرمنتظره به ایالات متحده یا اروپا باز خواهد داشت؟ احتمال سقوط این سازه 500 تنی در چین و هند وجود دارد. با این همه امید میخوای منو تهدید کنی؟ ایستگاه فضایی از طریق روسیه پرواز نمی کند، بنابراین همه خطرات در شماست. آیا برای رویارویی با این خطرات آماده اید؟

روگوزین درباره طراحی طعنه آمیز ماهواره توسط ایلان ماسک و اینترنت اسپیس ایکس گفت: “پیروان باهوش شما مدار زمین را آلوده کرده اند و فضانوردان ما ایستگاه فضایی را هدایت می کنند تا با این زباله ها به آن دست نزنند.”

وی افزود: پرزیدنت بایدن نمی تواند “در باغ” باشد، اما به او توضیح دهد که چگونه فضانوردان ما مدار ایستگاه فضایی را اصلاح می کنند تا زباله ها به ایستگاه فضایی برخورد نکنند.

روگوزین در توییت دیگری تاکید کرد: آیا برای این کار آماده هستید؟ آقایون وقتی تحریم رو در نظر می گیرید حتی برای آلزایمر (اشاره به بایدن) اونی که تحریم رو نوشته چک کنید سرتون نیفته.

46

دکمه بازگشت به بالا