علم و سلامت

توصیه‌های مقامات بهداشتی هند درباره تب گوجه‌فرنگی

افزایش موارد رودخانه جدید که توسط مقامات بهداشتی هند “آنفولانزای گوجه فرنگی” یا “تب گوجه فرنگی” نامیده می شود، منجر به توصیه ای در همه ایالت ها شده است.

به گزارش تی تی آنلاین، این بیماری نوعی بیماری دست، پا و دهان است، اما دانشمندان هنوز ماهیت ویروس عامل آن را کشف نکرده اند.

مقامات بهداشتی هند توضیح داده‌اند که اگرچه این ویروس آنفولانزا علائم مشابهی با سایر بیماری‌های ویروسی نشان می‌دهد، اما به SARS-CoV-2 یا آبله میمون، دنگی یا چیکونگونیا مربوط نمی‌شود.

این بیماری به دلیل وجود تاول های قرمز رنگ همراه با درد در بدن، بیماری گوجه فرنگی نامیده می شود و بسیار مسری است. کودکان به خصوص در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند زیرا به راحتی از طریق تماس مانند لمس سطوح آلوده یا گذاشتن اشیاء در دهان خود پخش می شود.

اولین علائم این بیماری مشابه سایر بیماری های ویروسی است و شامل تب خفیف، گرسنگی، خستگی و گلودرد مکرر و به دنبال آن تب، زخم دهان، بثورات پوستی است که معمولاً روی زبان ظاهر می شود. لثه ها، گونه ها، کف دست ها، کف پاها و پاها ظاهر می شوند.

سیاست بهداشتی مقامات هندی این است که با توجه به اینکه داروی خاصی برای درمان این بیماری در دسترس نیست، افراد می توانند برای درمان موثر از جمله استفاده از پاراستامول برای تب و بدن درد با پزشک مشورت کنند.

همچنین افراد مبتلا باید قرنطینه شوند، استراحت کافی داشته باشند و مایعات بیشتری بنوشند تا سریعتر بهبود یابند. اسفنج آب گرم با توجه به توصیه متخصصان می تواند برای تسکین سوختگی و جوش نیز استفاده شود.

به گزارش «هندو»، وزارت بهداشت هند نیز اعلام کرد که می توان ظرف 48 ساعت پس از ابتلا، از گلو و بینی افراد مشکوک به این بیماری نمونه برداری کرد.

مقامات بهداشتی برای تشخیص کودکان مبتلا به علائم تب دنگی، چیکونگونیا، ویروس زیکا، ویروس واریسلا زوستر و تبخال از آزمایش‌های مولکولی و سرولوژیکی استفاده می‌کنند و پس از حذف این بیماری‌های ویروسی، تشخیص آنفلوانزا در نظر گرفته می‌شود.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا