علم و سلامت

یک توصیه بهداشتی برای سلامت گوش

گوش عضوی است که زمانی خود را تمیز می کند و عملکرد خود را به بهترین نحو انجام می دهد که هیچ گونه اختلال و انسدادی در کارش وجود نداشته باشد. اما هر چیزی که از حرکت طبیعی گوش ها به بیرون توده جلوگیری کند، می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

به گزارش تی تی آنلاین، جرم گوش در قسمت خارجی مجرای گوش تولید می‌شود و از ترشح غدد چربی و غدد عرق که توسط فولیکول‌های مو ترشح می‌شوند و سپس توسط گرد و غبار، باکتری‌ها، قارچ‌ها، مو و پوست مرده تولید می‌شود. سلول ها. و موم می سازد. تشکیل می دهد.

ساخت جرم گوش یک فرآیند طبیعی در انسان و بسیاری از پستانداران دیگر است.

کانال گوش خارجی را می توان به عنوان یک سیستم پله برقی در نظر گرفت که در آن موم بیرونی به طور مداوم در حال حرکت است تا از مسدود شدن گوش ها با سلول های مرده پوست جلوگیری کند.

این حرکت توده گوش با حرکات طبیعی فک نیز اتفاق می افتد و زمانی که جرم گوش به انتهای گوش ها می رسد، به سادگی می ریزد.

حال بیایید ببینیم که چگونه هندزفری یا غیر نومی گاهی می تواند بر این سیستم تأثیر بگذارد.

استفاده منظم از دستگاه‌های داخل گوش معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما استفاده طولانی‌مدت از دستگاه‌های هندزفری یا غیر نومی گاهی می‌تواند منجر به مشکلات زیر شود:

– این افکار باعث فشرده شدن دیواره گوش شده و آن را از حالت مایع خارج می کند و دفع طبیعی آن را برای بدن دشوارتر می کند.

– استفاده زیاد از این وسایل گوش را فشرده می کند تا جایی که باعث التهاب در بدن می شود. مهاجرت گلبول های سفید خون به ناحیه منجر به افزایش تعداد سلول ها در ناحیه انسداد می شود.

– انسداد طولانی مدت این مسیر بر جریان هوا به داخل کانال گوش تأثیر می گذارد و از خشک شدن توده مرطوب گوش جلوگیری می کند. زمانی که جرم گوش بیشتر از حد معمول چسبندگی خود را حفظ کند، باعث تجمع و در نهایت انسداد می شود.

– این تغییرات باعث می شود که عرق و رطوبت در گوش گیر کند و بیشتر مستعد عفونت های باکتریایی و قارچی گوش است.

– استفاده طولانی مدت از این دستگاه ها از حذف طبیعی جرم گوش جلوگیری می کند که در نهایت باعث تحریک غدد ترشح کننده و افزایش تولید جرم گوش می شود.

– اگر بالشتک های Airpod به درستی تمیز نشوند و یا به باکتری یا عوامل عفونی آلوده شوند، بهداشت عمومی گوش را کاهش می دهد.

به همین ترتیب، اگر صدا خیلی زیاد باشد، شنوایی آسیب می بیند.

به گفته متخصصان، گوش فرآیند شگفت انگیزی برای تمیز کردن خود دارد و بهترین کار این است که این امر به طور طبیعی اتفاق بیفتد. اکثر آنها در دست کودکان هستند و گاهی اوقات استفاده از آن خوب است، اما بهتر است بدانید که چه مدت از آنها استفاده می کنید و همیشه صدا را در گوش خود با خیال راحت نگه دارید.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا