علم و سلامت

توصیه‌های درمانی به مبتلایان اختلال خوردن

کارشناسان در کلینیک مایو در ایالات متحده توصیه می کنند که افراد مبتلا به اختلالات خوردن باید از گزینه های درمانی آگاه باشند.

به گزارش تی تی آنلاین، درمان این عارضه بستگی به نوع اختلال و علائم آن دارد که به طور کلی شامل ترکیبی از روش هایی مانند روان درمانی، آموزش اصول تغذیه، زیر نظر پزشک و گاهی مصرف دارو می شود. اگر مقررات کمکی نکرد یا باعث مشکلات دیگر سلامتی نشد، بیمار باید در بیمارستان بستری شود.

درمان این اختلال همچنین شامل سایر مشکلات جدی سلامت یا تهدید کننده زندگی است که ناشی از اختلالات خوردن است.

مشکلات جسمی ناشی از اختلالات خوردن شامل عدم تعادل الکترولیت است که می تواند عملکرد عضلات، قلب و اعصاب را کاهش دهد. مشکلات قلبی و فشار خون بالا، مشکلات گوارشی و کمبودهای تغذیه ای، بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال وسواس فکری یا سوء مصرف مواد مخدر، تجزیه و تحلیل مواد معدنی استخوان، کنه رشد، مشکلات بارداری و مشکلات دندانی ناشی از استفراغ های مکرر. تحریک ذهن

به گفته متخصصان کلینیک مایو، روان درمانی قوی ترین فرآیند برای درمان اختلالات است و می تواند ماه ها تا سال ها طول بکشد. این روش به دنبال دستیابی به اشکال طبیعی خلوص و وزن سالم و بهبود خلق و خو و روابط است. همچنین هدف آن جایگزینی عادات سالم سالم است و به بیمار می آموزد که چگونه عادات غذایی خود را کنترل کند و مهارت های حل مسئله را توسعه دهد.

هدف این رویکرد یافتن راه های سالم برای مقابله با موقعیت های استرس زا است.

تیم درمان ممکن است متشکل از یک متخصص سلامت روان، مانند روانشناس، روانپزشک، متخصص تغذیه، دندانپزشک برای مقابله با سایر اختلالات خوردن و اعضای خانواده باشد.

به گزارش اکسپرس مدیکال، با همکاری تیم درمان، طرحی برای درمان اختلال غذا خوردن و تصمیم گیری در مورد اهداف درمان ارائه می شود و در صورت عدم پایبندی فرد به برنامه، در مراحل بعدی مشخص می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا