اقتصادی

جزئیات جدید از سانحه قطار مشهد – یزد/راننده بیل مکانیکی مقصر است

رئیس کمیسیون حوادث بزرگ با اشاره به ادامه بررسی و ارزیابی یک سانحه ریلی در قطار مشهد – یزد گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایل نامعلومی در ایمنی خط ریلی رعایت نشد. . و این ناشی از تصادف است.

محمدحسن اسماعیلی در گفت وگو با تی تی آنلاین، درباره دلایل و دلایل حادثه ریلی مدرن که باعث واژگونی 5 واگن قطار مسافری مشهد – یزد شد، اظهار کرد: در این خط ریلی افرادی دخیل داشته ایم. پیشخوان راه آهن برای عبور از خط تعویض ساخته شد و در نتیجه یک بیل مکانیکی در محل حضور داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیل مکانیکی در مسیر تردد در مسیر راه آهن حضور داشته است، افزود: طبق پروتکل های گزارش شده همواره به پیمانکاران اعلام می کنیم که حداقل فضا و زمان لازم برای حفاری تجهیزات وجود داشته باشد. سه متر با خط راه آهن فاصله داشتند اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است که اینجا بیل مکانیکی بدون رعایت فاصله در کنار خط راه آهن بوده است.هنوز در حال تعقیب هستیم، راننده بیل مکانیکی وضعیت خوبی ندارد، اما می دانیم مسلماً در تصادف تصادفی این امر داوطلبانه نبوده و در عین حال اشتباهات زیادی در این مورد مرتکب شده است.

رئیس کمیسیون عالی اعلام تصادفات اکنون به بررسی و بررسی مناطق مختلف می پردازیم تا علت اصلی حادثه را بیابیم و علل آن را توضیح دهیم: طبق پروتکل ها با یک خط و به اصطلاح خط انتشار کار می کند. دستگاه ها و تجهیزاتی که قرار است حفاری شوند باید از حمام و کف خارج شوند. اما با وجود این حادثه با وجود اینکه این خط ریلی ساعت 4:30 صبح امروز رخ داد، یک بیل مکانیکی با رعایت ایمنی از فاصله دور در آنجا حضور داشت و ما انجام می دهیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا حدود نیم ساعت قبل از حادثه یک بیل مکانیکی در کنار خط ظاهر شد در حالی که قطار دیگری حدود یک ساعت قبل از حادثه از کنار خط عبور کرد؟ هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و در حال بررسی این موضوع هستیم که چرا این خلاء ایمنی رعایت نشده است، اما بر اساس تحقیقات انجام شده، خود بیل مکانیکی عامل حادثه نبوده بلکه هنگام چرخش قطار با بادبان ها مواجه شده است. او از قطار بیل مکانیکی خارج شد، اما این اتفاق برای او افتاد در حالی که او می رفت و می چرخید.

اسماعیلی گفت: به محض مشخص شدن جمع بندی نهایی و مشخص شدن تمام جزئیات و زوایای این پرونده، گزارش کامل را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا