علم و سلامت

خرابکاری بزرگ آیفون ۱۴ در پیست اسکی

طبق گزارش جدیدی از خط 911 شهرستان گالاتین، واقع در ایالت مونتانا در ایالات متحده، حدود 28 دستگاه آیفون 14 اپل به اشتباه سیستم تشخیص تصادف خود را به کوهستان فرستاده اند. این گزارش از اخطارهای مختلف بین ماه دسامبر تا 1 و 15 گزارش می دهد. پس از رسیدن امدادگران به مبدأ، متوجه شدند که نه تنها هیچ هیاهویی به وجود نیامده، بلکه مردم در کمپ اسکی حال خوبی دارند!

28 تشخیص آلارم کاذب در قاب سیستم آیفون 14

فناوری تشخیص خودروی خودران اپل یک ویژگی خلاقانه است که اولین بار امسال با سری آیفون 14 معرفی شد. این اقدام نجات دهنده ای است که افراد زیادی را پس از تصادف نجات داده است. هفته گذشته این سامانه موفق شد جان یک زن را نجات دهد و با اطلاع رسانی اورژانسی به خدمات همسرش، دوباره نجات دهنده شد.

با این حال، مانند بسیاری از فناوری های دیگر، داده های ثبت شده از خطا در امان نیستند. سیستم تشخیص نویز آیفون از انواع سنسورها و داده ها برای تشخیص تصادفات اتومبیل و مقامات هدف استفاده می کند. این گزارش حاکی از آن است که پس از 1 دسامبر، تمام تماس‌های دریافتی توسط این ویژگی از کمپ‌های اسکی و سایر استراحتگاه‌ها بوده و هیچ‌کدام به خدمات اضطراری نیاز نداشته است.

اکنون، این وظیفه اپل است که مشکلات الکترونیکی را که باعث می‌شود ردیاب خودرو مجموع‌های نادرست را از آیفون و اپل واچ ارسال کند، برطرف کند. این اولین بار نیست که سیستم تشخیص تصادف اپل دچار مشکل می شود. چند هفته پیش، پس از تشخیص اشتباه یک ترن هوایی به عنوان تصادف اتومبیل، یک هشدار فنی به مقامات ارسال شد. به همین دلیل، انتظار می رود اپل ویژگی های حیاتی جدید آیفون 14 را با دقت و دقت بیشتری توسعه دهد.

5858

دکمه بازگشت به بالا