اقتصادی

در صورت مفقود شدن کارت بانکی چه کنیم؟

اگر کارت بانکی‌تان را گم کردید یا به سرقت رفت، چه کاری باید انجام دهید تا جلوی سوء استفاده از کارتتان را بگیرید؟

به گزارش تی تی آنلاین، برخی مواقع ممکن است برای هر کسی این مشکل به وجود آید که کارت بانکی‌اش به سرقت رفته یا آن را گم کرده باشد، اما سوال اینجاست که در صورت بروز این مشکل چه کاری می‌توان در اسراع وقت انجام داد که امکان سوء استفاده از آن را به صفر برسانیم.

در صورت مفقود شدن کارت بانکی اگر چنانچه در ساعات اداری باشد باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مورد نظر مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید کنید و در ساعات غیر اداری این کار از طریق مرکز تماس یا تلفن گویای، سایت یا اپلیکیشن آن بانک امکانپذیر است. البته در صورتی که از به وسیله تلفن بانک بخواهیم این کار را انجام دهیم باید در مرحله اول رمز دوم کارت بانکی خود را داشته باشیم.

البته دستگاه‌های خود پرداز این قابلیت را دارند که بدون در دست داشتن کارت می‌توانید آن را مسدود کنید. فقط کافی است به محض اینکه از مفقود شدن کارت بانکی خودتان مطمئن شدید به سرعت خودتان را به نزدیک‌ترین باجه خودپرداز بانکی برسانید.

البته لازم نیست دستگاه خودپرداز منطبق با کارت بانکی که گم کردید، باشد. تنها باید گزینه خدمات بدون نیاز به کارت بانکی را روی آن دستگاه انتخاب کنید، سپس گزینه مسدود کردن را انتخاب کرده و نهایتا با وارد کردن شماره کارت و رمز آن، کارت بانکی خود را مسدود کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا