اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

چگونه لوازم آرایشی مختلف را از صورت خود حذف کنیم؟

مراحل پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی دیوار

قدم اول

ژل شستشوی صورت ویتابلا: تا حد امکان لکه را با یک پارچه تمیز از روی دیوار پاک کنید. این کار به ویژه برای ریملی که تازه به دیوار خورده، رژ لب و لکه های مرطوب آرایشی مفید است. پارچه را به دیوار بکشید تا زمانی که لکه از بین برود یا دیگر رنگی به پارچه شما منتقل نشود.

قدم دوم

مقداری روغن گیاهی را روی لکه های رژلب بمالید. اجازه دهید روغن ۱۰ دقیقه روی لکه بماند. سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

قدم سوم

ژل شستشوی بانوان ویتابلا: یک پارچه تمیز را با آب خیس کنید. اگر لکه آرایش به مدت طولانی روی دیوار مانده باشد، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. زیرا دستمال مرطوب به تحریک لکه کمک می کند. یک قطره صابون مایع ظرف را روی پارچه بریزید و آن را روی لکه آرایشی بمالید. پارچه را زیاد به دیوار نکشید، در غیر این صورت ممکن است رنگ دیوار را از بین ببرید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود. این کار همچنین بقایای روغن گیاهی را نیز از روی دیوار حذف می کند.

قدم چهارم

این قسمت دیوار را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز کاملاً خشک کنید.

قدم پنجم

قیمت محصولات دکتر بیز: اگر هنوز لکه آرایش قابل مشاهده است، نصف قاشق غذاخوری صابون مایع ظرفشویی و نصف قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان آب مخلوط کنید. محلول را روی لکه آرایش بمالید تا از بین برود.

قدم ششم

لکه را با آب بشویید و کاملاً خشک کنید.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی در و وسایل چوبی

۱. نان سفید

اگر به تازکی تکه ای از لوازم ارایش شما به در یا میز آرایشتان مالیده است، می توانید برای پاک کردن آن از نان سفید استفاده کنید. نان نرم و متخلخل است، مانند اسفنج. نان را روی لکه قرار دهید و بگذارید تا مدتی روی آن یماند. بعد از چند لحظه، نان را برگردانید و آن را به آرامی روی سطح در بمالید. این کار به نان اجازه می دهد تا باقی مانده لکه را نیز به خود جذب کند.

مهم است که فقط از نان سفید برای این کار استفاده کنید. زیرا نه تنها متخلخل تر از آرد سبوس دار است، بلکه زبر نیست و باعث خراشیده شدن سطوح نمی شود.

۲. محلول پاک کننده آرایش

اگر لکه مدت زیادی است که ایجاد شده و روی در خشک شده است، می توانید از پاک کننده آرایش یا استفاده کنید. پاک کننده آرایش خود را روی یک پارچه نرم بریزید و آن را به آرامی روی لکه بمالید. تکرار این کار برای لکه های سرسخت و لکه هایی روی چوب هستند ضروری است.

۳. سرکه سفید

برای لکه های بسیار چسبناک آرایشی، استفاده از سرکه سفید می تواند بسیار موثر باشد. اسیدیته سرکه سفید برای سست کردن مواد چسبناک از روی در، کفپوش های چوبی سخت و میزها عالی است. این روش تمیز کردن نیز به سطوح رنگ شده آسیب نمی رساند. با استفاده از تکنیک مشابه با برخی از مواد پاک کننده ای که در بالا ذکر کردیم، کافی است کمی سرکه را روی یک پارچه تمیز بریزید و پارچه را روی لکه بکشید. پس از اتمام کار، ناحیه تازه تمیز شده را با آب پاک کنید تا بوی سرکه از بین برود.

۴. روغن زیتون

این روغن به عنوان ماده اولیه برای پاک کننده های آرایش خانگی استفاده شده و روی پوست بسیار عالی عمل می کند. استفاده از آن روی سطوح چوبی و رنگ شده نیز به پاک کردن هرگونه لکه خشک شده آرایش کمک می کند.

یک تکه پارچه نرم را با دقت به یک مقدار روغن زیتون آغشته کنید. سپس پارچه را به آرامی روی لکه بکشید. روغن لکه آرایش را سست کرده و آن را جذب پارچه می کند. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. زمانی که لکه تمیز شد، از یک تکه پارچه تمیز آغشته به صابون مایع برای از بین بردن باقیمانده روغن از روی در استفاده کنید.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی موکت و فرش

۱. کرم پودر و کانسیلر

  • بلافاصله پس از ریختن کرم پودر یا روی فرش یا موکت، از یک کارد یا قاشق استفاده کنید تا کرم اضافی را از فرش بردارید. بسیار مهم است که این کار را فوراً انجام دهید تا کرم به پشت موکت نرسد و لکه عمیق تری ایجاد نکند.
  • چند قطره مایع ظرفشویی را با آب سرد مخلوط کنید.
  • یک پارچه یا حوله کاغذی را به مخلوط آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید و به آرامی روی لکه بکشید. مراقب باشید که هنگام کشیدن پارچه روی موکت فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است باعث بیشتر وارد شدن لکه در در الیاف موکت شود.
  • این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر اثری از لکه دیده نشود.
  • یک پارچه تمیز را در آب معمولی خیس کنید و آن را روی قسمتی که تمیز کرده اید بکشید تا آثار مایع ظرفشویی را از بین ببرید.
  • محل را با یک پارچه تمیز دیگر خشک کنید.
  • بعد از خشک شدن کامل، محل لکه را با جاروبرقی بکشید.

از این روش نه تنها برای کرم پودر، بلکه می توانید برای یا هر نوع محصول کرمی دیگری نیز استفاده کنید.

۲. لکه خط چشم

  • سرکه را با آب مخلوط کنید.
  • یک پارچه را به محلول آغشته کنید.
  • پارچه را آنقدر روی لکه بکشید تا کامل پاک شود.
  • یک پارچه تمیز را کمی با آب معمولی مرطوب کرده و برای از بین بردن محلول باقی مانده سرکه روی محل لکه بکشید.
  • سپس محل را به آرامی با یک پارچه تمیز دیگر خشک کنید.

۳. سایه چشم

بهترین راه حل برای اینکه را از روی فرش و موکت پاک کنید، استفاده یا همان آب اکسیژنه است. برای اینکه چنین لکه هایی را از بین ببرید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  • چند قطره پراکسید هیدروژن را مستقیماً روی لکه بریزید و پخش کنید، اما مالش ندهید. زیرا این کار می تواند لکه را به عمق الیاف موکت یا فرش منتقل کند.
  • یک دقیقه صبر کنید.
  • با یک پارچه خشک محل لکه را پاک کنید.
  • یک پارچه جدید را با آب تمیز مرطوب کرده و از آن برای از بین بردن آثار پراکسید هیدروژن استفاده کنید. باز هم دقت کنید که پارچه را روی موکت نکشید.
  • از آخرین پارچه برای خشک کردن محل استفاده کنید.

۴. لکه ریمل

گاهی ممکن است ناخودآگاه برس ریمل به فرش برخورد کرده یا از دستتان روی زمین بیفتد. در این صورت می توانید از یک پاک کننده آرایش چشم به صورت زیر استفاده کنید.

  • پاک کننده آرایش چشم را مستقیماً روی یک پارچه تمیز بریزید. این مرحله بسیار مهم است زیرا نباید پاک کننده مستقیما با فرش تماس پیدا کند.
  • به آرامی لکه را پاک کنید تا همه ریمل ها پاک شوند.
  • در صورت نیاز، دوباره پاک کننده آرایش چشم را روی پارچه ای تازه بریزید.
  • یک پارچه دیگر را با آب سرد مرطوب کرده و از آن برای از بین بردن بقایای پاک کننده آرایش استفاده کنید.
  • محل را با یک پارچه تمیز دیگر خشک کنید.

همه روش هایی که در این مقاله ذکر شد می تواند بسیار موثر باشد و لکه را به طور کامل از بین ببرد. اما ممکن است نتوانید لکه های قدیمی را به این سادگی و به طور کامل پاک کنید. بنابراین،‌ بهترین راه جلوگیری از ریختن لوازم آرایش روی زمین یا خوردن آن ها به در و دیوار است. برای این کار بهتر است هنگام آرایش کردن، یک تکه پارچه یا حوله را روی میز یا زمین پهن کنید تا دیگر نیازی به انجام این مراحل برای پاک کردن لکه های چرب و روغنی نداشته باشید

دکمه بازگشت به بالا