عمومیکسب و کار ویژه

دکمه پلاسما در کولر گازی ال جی

فیلتر پلاسمای کولر گازی یکی از امکانیست که این سیستم ها را متمایز میکند. در حال حاظر برخی از مدل های جدید کولر گازی مجهز به فیلتر پلاسما یا plasma میباشند. ما در این محتوا  به معرفی بهترین مدل کولر گازی گری 24000 ، بررسی دقیق عملکرد این سیستم و مزایای آن خواهیم پرداخت. پس پیشنهاد میکنم تا انتها همراه ما باشید…

فیلتر پلاسمای کولر گازی چیست؟

فیلتر پلاسمای کولر گازی مجهز به فیلترهای ریزی است که منافظ بسیار ریز و کوچکی دارد این منافض در هنگام کاردکرد سیستم تهویه مطبوع قابلیت جذب ذرات ریز را دارند. این فیلتر به قدری موثر و کاربردی است که می تواند گرد وعبار و آلودگی هایی را جذب کند که از سایر فیلتر های معمولی رد میشوند. و این به آن معناست که هوای تصفیه شده توسط فیلتر پلاسمای کولر گازی نتنها ویروس ها، بلکه انواع ذرات مضر برای سلامتی همچون گرد و غبار، دود و گرده های آلرژی‌زا را از بین میبرد.

شرکت گری

یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین تولید کنندگان لوازم خانگی و صنعتی در جهان است که توانسته با تولید انواع کولر گازی به منظور تامین سرما و گرما در محیط و همچنین انتشار هوایی تمیز و تصفیه شده با کمترین مصرف انرژی، محبوبیت خود را در بین طرفداران خود، چندین برابر کند. gree در ابتدای کار به تولید کولر گازی خانگی می پرداخت و به مرور زمان با توجه به افزایش درخواست متقاضیان توانسته است در زمینه تولید انواع سیستم تهویه مطبوع خانگی و صنعتی، پیشرفت چشمگیری کند

نحوه عملکرد plasma در کولر گازی

سیستم های مجهز به فیلتر هوای پلاسما بر پایه انتشار یون های منفی و مثبت کار میکنن. فرایند بین این یون ها عاملی است که در نهایت ذرایت گرد و غبار را جذب می کند.این یون ها در حقیقت ترکیبی مشابه ساختار آب دارند که به آنها اجازه جدا شدن و پیوستن دوباره به اطراف ذرات را میدهد. به همین خاطر هنگامی که یون ها به آلودگی ها برخورد میکنند باعث به دام افتادن آنها در فیلتر پلاسمای کولر گازی میشوند. تا در نتیجه هوای جریان یافته در فضا بدون هیچ آلودگی و مشکلی تنفس شود.

به طور کلی میتوان گفت که فیلتر plasma در کولر گازی یکی از راهکارهای موثر در فیلتراسیون و تصفیه هوا میباشد. فیلتر های هوای پلاسما محیط را با استفاده از دو شاخصه تمیز میکنند:

  1. منافظ بسیار کوچک بر روی فیلتر
  2. با استفاده از مکانیزم یونیزه کردن ذرات

CO sign in LG air conditioner

چگونه استفاده از فیلتر پلاسما به تمیز شدن هوای محیط کمک میکند؟

در حال حاظر شما می توانید دکمه پلاسما در کولر گازی را بخصوص در مدل های جدیدتر مشاهده کنید. این امکان یکی از مواردیست که می تواند به عنوان یک مزیت بزرگ برای شما محسوب شود. اما سوال اینجاستکه فیلتر های پلاسما تا چه حد بر روی کیفیت هوا موثر هستند. و آیا پرداخت مبلغ بیشتر برای بهره مند شدن از این امکانات بصرفه است؟

به طور کلی می توان گفت که سه روش معمول برای تصفیه هوا در کولرهای گازی و سایر سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد. فیلتر های معمولی، جاذب های الکتریکی و ازن از انواع مرسوم تصفیه کننده های هوا برای حذف آلاینده های محیطی هستند.

۱_ فیلتر های هوای معمولی صفحات ریزی برای عدم امکان آلودگی ها دارند. که به این صورت اجازه رد شدن ذرات به محیط را نمیدهند. این سیستم ها به صورت کامل و به تنهایی اثر بخش نیستند.

۲_ فیلتر های هوای مجهز به فناوری جذاب الکتریکی که خود به سه نوع مختلف تقسیم میشوند:

  • اولین دسته از این فیلترها پاک کننده های رسوب دهنده الکترواستاتیک هستند که ذرات را بوسیله استفاده از نیرو بار الکترواستاتیک القایی حذف میکند.
  • دومین مدل فیلتر های الکتریکی بهمراه الیاف مصنوعی است که از ایجاد بار ساکن برای جذب آلودگی ها استفاده میکند.
  • مورد دیگری که از فناوری جذاب الکتریکی برای دفع آلاینده های هوا استفاده میشود؛ ژنراتورهای یون منفی است. در این ژنراتورها از سیم پیچ و یا سوزن های باردار کوچک به منظور تولید مولکول گاز با یون منفیاستفاده میشود. این یون ها ذرات معلق هوا را دنبال و در نهایت آنها را درون فیلتر جمع آوری میکنند.

۳_ مورد آخر از سیستم های فیلتراسیو هوا مربوط به ژانراتورهای ازن است.این سیستم ها با استفاده از جریان های الکتریکی ولتاژ بالا ازن تولید می کنند و به نوعی باعث تصفیه هوا میشوند.

 پیغام CO کولرگازی ال جی مربوط به عملکرد تمیزکنندگی خودکار دستگاه (Auto clean) کولر گازی ال جی است.

زمانی که برنامه Auto clean را بر روی کنترل دستگاه فعال می‌نمایید، بعد از خاموش کردن کولر، دستگاه وارد مرحله‌ی «تمیز کننده خودکار» می‌شود؛
در این حالت دمپر یا همان دریچه خروج هوا از پنل، در حالت نیمه‌بسته می‌ماند و فن با سرعت پایین گردش می‌کند. گردش فن برای حذف رطوبت، فقط در مد سرمایش یا عملکرد جذب رطوبت انجام می‌شود.در این حالت پیغام CO بر روی نمایشگر کنترل نمایان می‌شود (به مدت نیم ساعت روی نمایشگر کنترل و برای برخی از دستگاه‌ها بر روی نمایشگر پنل نیز نمایش داده می‌شود.) و زمانی که مرحله Auto clean به پایان برسد، دستگاه خاموش خواهد شد.

ارور CH01 کولرگازی ال جی

ارور CH01 مربوط به بروز خطا در سنسور هوای پنل کولرگازی ال جی است.در صورتی که دستگاه کولر گازی شما، این ارور را نمایش می‌دهد، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید.در صورتی که مجدد ارور CH01 روی نمایشگر کولرگازی نمایان می‌شود، نیاز به بررسی دستگاه از سوی تکنسین وجود دارد.

ارور CH02 کولر گازی LG

ارور CH02 مربوط به بروز خطا در سنسور لوله ورودی پنل کولرگازی LG است.لطفا با مشاهده‌ی این کد خطا، برق کولر گازی را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید. در صورتی که مجدد ارور CH02 روی نمایشگر کولرگازی نمایان می‌شود، نیاز به بررسی دستگاه از سوی تکنسین می‌باشد.

ارور CH06 کولر گازی ال جی

ارور CH06 مربوط به بروز خطا در سنسور لوله‌ی خروجی پنل کولرگازی ال جی است.در صورتی که کولر گازی شما ارور CH06 نمایش می‌دهد، برق کولر گازی را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید. در صورتی که مجدد ارور CH06 روی نمایشگر کولرگازی نمایان می‌شود، نیاز است دستگاه شما از سوی کارشناس ماهر بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

ارور CH12 کولرگازی LG

ارور CH12 مربوط به بروز خطا در سنسور میانی لوله ی پنل کولرگازی LG است.برای رفع ارور CH12 کولر گازی ال جی، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید. در صورتی که مجدد ارور CH12 روی نمایشگر کولرگازی نمایان می‌شود، دستگاه را برای عیب یابی و تعمیر به کارشناس مجرب تحویل دهید.

ارور CH53 کولر گازی ال جی

ارور CH53 مربوط به بروز اختلال در ارتباط میان پنل و یونیت بیرونی کولرگازی LG است.لطفا برای رفع این کد خطا، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید. چنانچه مجدد ارور CH53 روی نمایشگر کولرگازی نمایان می‌شود، نیاز است دستگاه را به تعمیرگاه مجاز کولر گازی ال جی تحویل دهید.

ارور CH09 کولر گازی LG

ارور CH09 مربوط به بروز اختلال در برد Option کولرگازی ال جی است.اگر کولر گازی شما کد خطای CH09 نمایش می‌دهد، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ و بعد دستگاه را روشن کنید. چنانچه کولر گازی مجدد ارور CH09 می‌دهد، برای بررسی دستگاه از طرف کارشناس ماهر اقدام نمایید.

ارور CH10 کولرگازی ال جی

ارور CH10 ایراد موتور فن پنل کولرگازی ال جی است.در صورت مشاهده‌ی کد خطای CH10 بر روی پنل کولر گازی ال جی، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نمایید؛ سپس دستگاه را روشن کنید. در صورتی که مجدد کولر گازی کد خطای CH10 روی نمایش می‌دهد، نیاز است کولر گازی از سوی کارشناس بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

ارور CH21 کولر گازی LG

ارور CH21 مربوط به جریان برق بالای لحظه‌ای، قفل شدن کمپرسور، اتصالات نادرست کابل‌های داخلی دستگاه و… در کولر گازی ال جی است.لطفا در صورت مشاهده‌ی خطای CH21 بر روی نمایشگر کولر گازی، برق دستگاه را به مدت 10 دقیقه قطع نموده و سپس دستگاه را روشن کنید. در صورت مشاهده‌ی ارور CH21 بر روی نمایشگر کولرگازی، دستگاه را برای بررسی و رفع عیب به تکنسین ماهر کولر گازی تحویل دهید.

دکمه بازگشت به بالا