عمومیکسب و کار ویژه

رازهای تاثیرگذاری چاپ دیجیتال در بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی … و هرچیز دیگری که شما آن را بنامید، این روزها بازاریابی آنلاین برای شرکت شما بسیار مهم است. به هر حال، استفاده از اینترنت در طول دهه ی گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر به طور گسترده بر نحوه ی خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیرگذار بوده است. دیجیتال مارکتینگ مانند هر نوع بازاریابی دیگری راهی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه شماست. اما تفاوت واقعی آن این است که شما با مشتری ها به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید و بر آنها تأثیر می گذارید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی تحت وب نیز شناخته می شود) به هر نوع بازاریابی یا تبلیغاتی که از طریق کانال های دیجیتال قدیمی و جدید مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، برنامه های تلفن همراه، ایمیل یا موتورهای جستجو ارائه می شود، گفته می شود.

دیجیتال مارکتینگ به طورکلی به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود و شامل انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال پولی و غیرپولی مانند موارد زیر است:

  • تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی ایمیلی (Email marketing)
  • بازاریابی محتوا (Content marketing)
  • بازاریابی موبایل (Mobile marketing)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی (Social media marketing)
  • بازاریابی در انجمن (Forum marketing)
  • بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)
  • اتوماسیون بازاریابی (marketing automation)
  • بازاریابی تأثیرگذار (Influencer marketing)
  • بازاریابی ارجاعی (Referral marketing)

رازهای تاثیرگذاری چاپ دیجیتال در بازاریابی، برندتان را بهتر و معروف‌تر به دیگران می‌شناساند. چاپ تک گیفت با کامل‌ترین تجهیزات چاپی بهترین را برایتان می‌سازد. رقابت کنید. بازاریابی دیجیتال با ماهیت قابل تنظیم، متنوع و مقیاس پذیر خود می تواند باعث ایجاد ترافیک و تبدیل هدف شود و در نهایت به شما این امکان را می دهد به اهداف تجاری خود برسید.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

از آنجا که دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع، قابل ردیابی و مقیاس پذیر است، شما موقعیت منحصر به فردی را برای کمک در رسیدن به اهداف تجاری خود دارد. بیایید نگاهی به برخی از راه های اصلی دیجیتال مارکتینگ برای سود دهی به تجارت شما بیندازیم:

  1. هزینه ها را کاهش می دهد: هزینه ی بازاریابی سنتی بسیار بیشتر از تاکتیک های دیجیتال است. وقتی روی بازاریابی دیجیتال تمرکز می کنید، می توانید هزینه های خود را پایین بیاورید در حالی که هنوز نتایج چشمگیری را دارید.
  2. فروش آنلاین را هدایت می کند: از آنجا که بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود، طبیعتاً این روش ها به دنبال فروش و تبدیل آنلاین هستند. اگر می خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید، دیجیتال مارکتینگ برای شما امری ضروری است.
  3. درآمد را افزایش می دهد: کمپین های بازاریابی دیجیتال می توانند از استراتژی های پولی و ارگانیک برای درآمدزایی استفاده کنند. همچنین مقدار بودجه شما مهم نیست، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا خط اصلی شرکت خود را تقویت کنید.
  4. هدف را با دقت مشخص می کند: کانال های بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهند تا با استفاده از اطلاعات جمعیتی، علایق و حتی دستگاه ها، کاربران را هدف قرار دهید. این بدان معناست که شما می توانید با استفاده از تلاش های بازاریابی خود، در زمان مناسب با فرد مناسب ارتباط برقرار کنید.
  5. تجارت خود را گسترش دهید: اندازه شغل شما مهم نیست، شما باید مشتری های خود را به طور مداوم گسترش دهید. بازاریابی دیجیتال می تواند به مشتریان در سراسر کشور و سراسر جهان برسد، بنابراین شما می توانید در بازارهای جدید گسترش پیدا کنید و حتی در سطح جهانی تجارت کنید.
  6. برای برند شما شهرت ایجاد می کند: چه شرکت شما جدید باشد و چه قدیمی، مهم است که به طور مداوم آگاهی از برند را افزایش دهیم. کمپین های دیجیتال می توانند برند شما را به مشتریان مرتبط معرفی کرده و به شما کمک کنند تا در نزد مشتریان وفادار شهرتی مثبت را برای خود ایجاد کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هرکدام با استراتژی ها و ابزارهای خاص خود ارائه می شوند که می توانند به طور کلی به 7 دسته اصلی تقسیم شوند:

بازاریابی محتوا به ایجاد و تبلیغ انواع محتوا اعم از محتوای نوشتاری، صوتی یا تصویری اشاره دارد. دارایی های بازاریابی محتوایی شامل پست های وبلاگ، مطالعات موردی، فیلم ها، پادکست ها و موارد دیگر است. یک استراتژی موفق در بازاریابی محتوا این است که مشتری ها را در هر مرحله از کانال فروش جذب و راهنمایی می کند.

تجارت شما چگونه می تواند از بازاریابی محتوا بهره مند شود؟

می توانید اعتماد سازی کنید. وقتی محتوای مفیدی برای حل مشکلات مشتریان ایجاد می کنید، اعتبار کسب می کنید. پس با گذشت زمان  می توانید اعتمادی ایجاد کنید که می تواند منجر به فروش شود. می توانید آگاهی از برند را بهبود ببخشید. هرچه محتوای با کیفیت بیشتری ایجاد کنید، شانس بیشتری برای معرفی برند و رتبه بندی خود در موتورهای جستجو دارید. “85٪ از بازاریابان می گویند که بهبود کیفیت محتوا باعث موفقیت بیشتر استراتژی بازاریابی آنها شده است.”

راز موفقیت در بازاریابی از طریق ایمیل نوشتن عناوین جذاب و کپی با تبدیل بالا است که باعث می شود مردم بخواهند گام بعدی را بردارند. هرچه ایمیل های شما بیشتر به آنچه مشتریان بالقوه نیاز دارند مرتبط باشد، برای ایجاد ارتباط شما با آنها بهتر کار می کنند، بنابراین آنها وقتی آماده خرید هستند به شما فکر می کنند.

تجارت شما چگونه می تواند از بازاریابی ایمیلی سود می برد؟

شما می توانید یک (نرخ بازگشت سرمایه) قابل توجه دریافت کنید. بازاریابی از طریق ایمیل به طور متوسط ROI 3.8٪ (به معنای 38 دلار بازگشت سرمایه) است. این بدان معنی است که ایمیل می تواند به ازای هر 1 دلار هزینه تبلیغات، 38 دلار درآمد کسب کند.

می توانید هزینه ها را پایین نگه دارید. بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان ورود به صندوق ورودی را می دهد، بنابراین مجبور نیستید هر بار که می خواهید مستقیماً با مشتری ارتباط برقرار کنید، هزینه ای برای یک آگهی پرداخت کنید.

  1. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

تقریباً 2.8 میلیارد کاربر شبکه اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد که حدود یک سوم کل کاربران اینترنت است. این بدان معناست که شما نمی توانید برای بازاریابی تجارت خود از شبکه های اجتماعی چشم پوشی کنید. رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای برقراری ارتباط شخصی مشتریان با شما هستند.

علاوه بر مخاطبان عظیم، بیشتر رسانه های اجتماعی از مزیت تجزیه و تحلیل برخوردار هستند و بیش از هر زمان دیگری اطلاعات مربوط به ترکیب و تنظیمات مخاطبان خود را به شما می دهند. به طور خلاصه، رسانه های اجتماعی وسیله اصلی رشد اقتصادی هستند.

با بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانید با مشتری در سیستم عامل های دلخواه خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، فیس بوک یا سایر رسانه های اجتماعی برای  فروش محصولاتتان استفاده کنید.

چگونه تجارت شما می تواند از بازاریابی در شبکه های اجتماعی بهره مند شود؟

می توانید روابط ایجاد کنید. رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط و رشد جامعه ایده آل هستند. با گذشت زمان ، رسانه های اجتماعی می توانند به شما در بهبود وفاداری مشتری کمک کنند.

شما می توانید خدمات مشتری ارائه دهید. از آنجا که شبکه های اجتماعی امکان اظهار نظر عمومی و پیام رسانی خصوصی را فراهم می کنند، می توانید برای خدمات ساده و مقرون به صرفه مشتری به این خدمات اعتماد کنید.

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

SEO به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که وب سایت شما را در نتایج جستجوی Google بیشتر نمایان می کند و به طور ایده آل در 10 نتیجه برتر برای سوالات جستجوی مهم برای کسب و کار شما قرار می گیرد. این می تواند شامل تغییرات و بهینه سازی محتوای سایت باشد.

البته این تنها سئو نیست. در حقیقت، یک لیست طولانی از عوامل رتبه بندی جستجو وجود دارد. به طور خلاصه، Google می خواهد بداند که کسب و کار شما قابل اعتماد است و به دنبال سیگنال هایی مانند بازبینی های خارجی در مورد تجارت شما، نام تجاری شما از منابع خارجی معتمد ذکر شده باشد، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و موارد دیگر ذکر می کند. هرچه این سیگنال ها مثبت تر باشند، صفحات و سایت شما از رتبه بهتری برخوردار خواهد شد.

منبع: gopromotional

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا