علم و سلامت

رازهای شگفت انگیز دوقلوهای همسان / یک معجزه واقعی!

به گزارش خبر اخبار آنلاینبسیار مهم است که بدانید 40 درصد از دوقلوها زبان خاص خود را دارند و از آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. اما چیزی که جای تعجب دارد این است که دوقلوهایی با تعداد یکسان انگشتان متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید:

چند غول الکتریکی شگفت انگیز، ارزان و گران قیمت وجود دارد؟

از گروه خونی چه بیماری هایی در امان هستید؟

همچنین دوقلوهای همسان می توانند رنگ پوست متفاوتی داشته باشند و از بیماری های مختلفی رنج ببرند.

نیجریه بیشترین سهم تولد دوقلوها را دارد در حالی که چین کمترین نرخ تولد دوقلوهای همسان را دارد.

حقایق شگفت انگیز در مورد دوقلوهای همسان

برخی از مطالعات نشان می دهد که مادرانی که فرزندان دوقلوی آنها بیشتر عمر کرده اند.

تشخیص دوقلوهای همسان برای والدین بسیار دشوار خواهد بود و در صورت عدم وجود خال یا ماه گرفتگی بر روی بدن کودکان، معمولاً والدین فرزندان خود را با سنجاق براق یا دستبندهای مختلف تشخیص می دهند.

مطالعات نشان می دهد که دوقلوهای همسان یا غیر همسان از 14 هفتگی در رحم مادر با یکدیگر پیوند برقرار می کنند و این ارتباط صمیمانه بین آنها را توجیه می کند.

یکی از دوقلوها می تواند تغذیه بیشتری نسبت به دیگری دریافت کند. هنگامی که دوقلوها جفت مشابهی دارند و یکی از دوقلوها مواد مغذی و حجم خون بیشتری نسبت به دیگری دریافت می کند، در سندرم انتقال خون (TTTS) رخ می دهد. در هر مرحله از بارداری رخ می دهد و می تواند منجر به مرگ یک یا هر دو دوقلو شود. مراقبت در دسترس است، بنابراین معاینات مکرر و سونوگرافی برای نظارت بر وضعیت دوقلوها ضروری است.

دوقلوها دارای DNA یکسانی هستند که 99.9٪ یکسان است. آنها همچنین دارای الگوهای قابل شناسایی از امواج مغزی هستند. اما علاوه بر انگشتان، شکل دندان های متفاوتی نیز دارند.

بیشتر دوقلوها از آن استفاده کردند. تحقیقات نشان می دهد که 22 درصد از دوقلوها چپ دست هستند، در حالی که 10 درصد از مجردها چپ دست هستند.

دوقلوها می توانند تولدهای متفاوتی داشته باشند. در حالی که بسیار نادر است، ممکن است یک روز، هفته یا حتی یک ماه قبل از دیگری اتفاق بیفتد! رکورد کنونی مربوط به دوقلوهایی است که 87 روز پیش به دنیا آمده اند.

منبع: دو سوال استرالیا

227

دکمه بازگشت به بالا