علم و سلامت

تاثیر شگفت‌انگیز “یوگا” در کاهش سردردهای میگرنی

آفتاب نیوز:

به نوشته روزنامه دیلی میل ، این مطالعه نشان داد افرادی که از میگرن رنج می برند ، اما به طور مرتب یوگا را تمرین می کنند ، سردرد کمی کمتری داشتند ، و اگر این کار را انجام دهند ، سردردهای آنها در یک دوره کوتاه تر از بین می روند و چندان دردناک نخواهند بود.

محققان دریافته اند كه مكان های منظم یوگا برای مبتلایان به میگرن می توانند بهتر از دارو عمل كنند. یوگا یک عمل ذهنی و معنوی است که در هند باستان سرچشمه گرفته است. این موارد شامل تنفس ، ورزش و مراقبه است.

اثر شگفت انگیز

رویت باتیا ، نویسنده مقاله در انستیتوی علوم پزشکی هندوستان در دهلی نو ، گفت: میگرن یکی از دو سردرد شایع است ، اما مصرف فقط نیمی از آن باعث نگرانی افراد می شود و آنها را تسکین می دهد. خبر خوب این است که تمرینات ساده مانند یوگا می تواند به فرد بیش از دارو کمک کند و تنها کاری که باید انجام دهد این است که کاری متفاوت انجام دهد.

در این تحقیق ، محققان به 114 نفر از 18 تا 500 سال مبتلا به میگرن اپیزودیک مبتلا شده و این سردردها را 1 تا 1 بار در ماه تجربه کردند. شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول فقط از دارو استفاده می کردند و گروه دوم با یوگا دارو می گرفتند.

به گروه دوم نحوه انجام این کار آموزش داده شد که یک ساعت به طول انجامید. این تمرینات شامل تمرین های تنفسی و تمرین های آرامش بخش و همچنین حالت ایستاده بود. آنها سه روز در هفته یوگا را به تنهایی در خانه تمرین می کردند ، دو روز پنج روز در هفته. در این مدت ، هر دو گروه مشاوره در مورد شیوه زندگی ، مانند خواب کافی ، غذا خوردن منظم و ورزش و مصرف داروهای کمک به میگرن را دریافت کردند.

محققان پس از مطالعه دریافتند که سلامتی هر دو گروه بهبود یافته است ، اما این فواید در گروه دوم پزشکان یوگا بسیار بیشتر بود زیرا آنها مزایای یوگا را در کاهش تعداد سردردها و درد و کاهش مصرف دارو می دیدند. .

در حقیقت ، گروه دوم پزشکان یوگا هر ماه آزمایش را با متوسط ​​سردرد 1/1 شروع کردند و تا پایان آزمایش ، این تعداد به 4. کاهش یافته بود ، به این معنی که در سردردهای میگرنی کاهش 48 درصدی یوگا وجود دارد.

اما اولین گروهی که دارو را به تنهایی مصرف کرد ، آزمایش را با سردرد ماهانه 7.7 آغاز کرد و تا پایان آزمایش این تعداد به 6.8 کاهش یافته بود ، بدین معنی که مصرف دارو به تنهایی به مدت سه ماه ، آن را به 12 کاهش می داد. درصد سردردهای میگرنی

دکتر گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که یوگا نه تنها می تواند درد را کاهش دهد بلکه هزینه درمان میگرن را نیز کاهش می دهد.” باتیا نتیجه گیری کرد. این می تواند یک مرحله مهم باشد ، به خصوص برای کسانی که در تلاش برای کنار آمدن هستند. برخی از داروها برای میگرن اغلب گران هستند.

این یافته ها در مجله Neurology منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا