عمومیکسب و کار ویژه

راهنمای سفر به اروپا بدون تور

آیا می‌دانید هزینه سفر به اروپا برای ایرانیان چقدر است؟ یا به زبان خودمانی، سفر به اروپا چقدر آب می خورد؟ هزینه سفر به خارج از کشور به عوامل مختلفی مانند هزینه ویزا، بلیط هواپیما، هتل،‌ تفریحات و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد؛ همچنین هزینه سفر به اروپا با تور و بدون تور نیز متفاوت است. اگر قصد دارید به کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان یا هلند سفر کنید؛ اما اطلاعات کافی درباره هزینه‌های آن ندارید، مطالعه مقاله زیر را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه مطلب پیش‌رو کلیه سوال‌ها و ابهام‌های شما درباره هزینه سفر به اروپا برطرف خواهد شد.

Guide to traveling to Europe without a tour

هزینه ویزای شینگن برای سفر به کشورهای اروپایی

کشورهای اروپایی در حوزه شینگن قرار دارند و شما برای سفر به هر یک از آن‌ها باید ویزای شینگن داشته باشید. هزینه اخذ این ویزا برای کشورهای مختلف، متفاوت است. سن گردشگر نیز می‌تواند هزینه ورودی سفارت را تغییر دهد. پیش از اینکه هزینۀ دریافت ویزا برای سفر به دو کشور فرانسه و سوئیس را با یکدیگر مقایسه کنیم، لازم است بدانید که این ارقام برای سال 2023 است و در گذر زمان تغییر می‌کند.

هزینه ویزای شینگن برای سفر به فرانسه

پیش از مراجعه به سفارت فرانسه برای ثبت درخواست ویزا باید پرینت گردش حساب 3 ماه آخر خود را از بانک دریافت کنید. توجه داشته باشید که موجودی حساب شما به ازای هر نفر، باید حداقل 300 میلیون تومان باشد. هزینه ورودی سفارت نیز برای بزرگسالان بیشتر از 12 سال، 120 یورو؛ برای کودکان بین 6 تا 12 سال، 80 یورو و برای خردسالان زیر 6 سال، 40 یورو است.

هزینه ویزای شینگن برای سفر به سوئیس

سفر به سوئیس علاوه بر پرینت 3 ماه آخر حساب شما، به سند ملکی هم نیاز دارد. دقت کنید که برای دریافت ویزا، گردش حساب شما در کل این سه ماه بررسی می‌شود و نمی‌توانید واریز ناگهانی داشته باشید.

هزینه دریافت ویزای سوئیس برای بزرگسالان بالاتر از 12 سال، 4.480.000 تومان؛ برای کودکان بین 6 و 12 سال، 2.240.000 تومان و برای خردسالان زیر 12 سال، رایگان است. البته به این مبالغ، 35 یورو برای ورودی سفارت را نیز اضافه کنید.

هزینه بلیط هواپیما در سفر به اروپا

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه سفر به اروپا، هزینه بلیط هواپیما است. این هزینه نیز به عوامل متعددی از قبیل مقصد سفر، کلاس پروازی و فصلی که در آن سفر می‌کنید، بستگی دارد.

برای مثال قیمت در تابستان از 26 میلیون تومان و در پاییز از 10 میلیون تومان شروع می‌شود؛ درحالی‌که در فصول گردشگری حداقل 33 میلیون تومان است و در پاییز به 10 میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. بنابراین هزینه سفر به اروپا در تابستان بیشتر از فصول سرد سال است. نوسان ارز نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما به شمار می‌رود که باعث بی‌ثباتی شدید قیمت پروازهای داخلی و خارجی شده است.

هزینه رزرو هتل در کشورهای اروپایی

اروپا 50 کشور بزرگ و کوچک دارد که هزینه اقامت در هر یک از آن‌ها متفاوت است. برای مثال تفاوت هزینه چند روز اقامت در فرانسه با هزینه اقامت در کشوری مانند لهستان، از زمین تا آسمان است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های هر شهر نیز درجه‌بندی خاص خود را دارند. به‌عبارتی اگر به هتل‌های لوکس و پنج ستاره علاقه‌مند هستید، باید هزینه بالایی برای اقامت پرداخت کنید. البته اگر با تور سفر کنید، هزینه هتل شما در هزینه تور لحاظ شده است. به همین دلیل تور اروپا معمولا ارزان‌تر از هزینه سفر به اروپا بدون تور خواهد بود.

هنگام انتخاب هتل به موقعیت جغرافیایی آن توجه کنید. نزدیک بودن به ایستگاه‌های حمل‌ونقل شهری و جاذبه‌های گردشگری، می‌تواند هزینه سفر به اروپا را برای شما افزایش دهد. نوع و کیفیت اقامتگاه نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت هتل در کشورهای اروپایی هستند. برای مثال بیایید هزینه سفر به دو شهر پاریس در فرانسه و بارسلون در اسپانیا را با هم مقایسه کنیم:

مقصد سفر فصل سفر هتل یک ستاره هتل پنج ستاره
پاریس تابستان از 99 یورو از 260 یورو
پاریس زمستان از 33 یورو از 230 یورو
بارسلون تابستان از 32 یورو از 171 یورو
بارسلون زمستان از 18 یورو از 143 یورو

جدول هزینه رزرو هتل یک ستاره و پنج ستاره در پاریس و بارسلون در تابستان و زمستان

همان‌طور که می‌بینید، هزینه هتل در اروپا به شهر مقصد و فصلی که در آن سفر می‌کنید نیز بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری به قاره سبز داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

هزینه غذا در اروپا

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه سفر به اروپا، هزینه خوردوخوراک است. اگرچه این ارقام در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر تفاوت دارد، اما برای اینکه دید دقیق‌تری داشته باشید، بیایید به‌عنوان نمونه هزینه غذا در فرانسه را با هم بررسی کنیم:

  • متوسط هزینه هر وعده غذا: 17 یورو
  • متوسط هزینه خوراک روزانه (+ صبحانه): 42 یورو
  • قهوه: 2.8 یورو
  • آب‌معدنی 1.5 لیتری: 2 یورو
  • آب پرتقال: 1.3 یورو

البته اگر هتل رزرو کنید، هزینه صبحانه با هزینه هتل محاسبه می‌شود و نیازی به پرداخت مبلغ جداگانه نیست.

هزینه حمل و نقل در اروپا

یکی از خدماتی که در پکیج به گردشگران ارائه می‌شود، ترانسفر شهری و لیدر مجرب برای گشت‌وگذار از اماکن دیدنی است. اما اگر بدون تور به این قاره سفر می‌کنید، بهتر است پیش‌فرضی از هزینه رفت و آمد در اروپا داشته باشید. مانند بخش قبل، هزینه حمل و نقل در فرانسه را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • هزینه تاکسی برای هر مسیر: 29 یورو
  • بلیط مترو: 5.2 یورو
  • بلیط اتوبوس: 1.1 یورو

با این تفاسیر، بهتر است با وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای اروپایی گردش کنید تا هزینه سفر شما کاهش یابد.

هزینه گشت و گذار در اروپا

اروپا قاره‌ای نسبتا پهناور با کشورهای متعددی است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. قیمت بلیط ورودی هر کدام از این اماکن نیز با یکدیگر متفاوت است. اما طبق تجربه گردشگرانی که از سراسر دنیا به کشور فرانسه سفر کرده‌اند، متوسط هزینه سرگرمی و تفریح در این کشور، روزی 33 یورو برای هر نفر است. اگر قصد بازدید از چندین شهر را داشته باشید، می‌توانید با اتوبوس بین شهری یا قطار سفر کنید. در این صورت باید نفری 19 یورو برای اتوبوس گردشگری و نفری 20 یورو برای هزینه قطار بپردازید.

هزینه سفر به اروپا با تور بیشتر است یا بدون تور؟

باتوجه به برگزاری تور اروپا در آژانس‌های مسافرتی، این سوال ایجاد می‌شود که هزینه سفر به اروپا بدون تور بیشتر است یا با تور؟ در حقیقت، ارزان ترین راه سفر به اروپا تورهای مسافرتی هستند. اگر تاکنون به قاره سبز سفر نکرده‌اید، باید بدانید که سفر شخصی به اروپا، هزینه‌ها و دردسرهای بیشتری دارد؛ چراکه همۀ کارها مانند دریافت ویزا، خرید بلیط و رزرو هتل برعهدۀ خود شخص است.

ضمنا اگر شخصا برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید، ممکن است موفق نشوید؛ این درحالی‌است که آژانس‌های مسافرتی معمولا راحت‌تر ویزا دریافت می‌کنند. با رزرو تور اروپا نوروز ۱۴۰۹ می‌توانید همزمان به چند کشور مختلف سفر کنید و از جاهای دیدنی زیادی بازدید داشته باشید. معمولا شامل دو یا سه کشور می‌شود و در مقایسه با تورهای دیگر، قیمت بالاتری دارد.

به طور کلی هزینه سفر به اروپا چقدر است؟

اگر بدون تور به اروپا سفر کنید، هزینه یک روز شما در این کشور به طور متوسط به 233 یورو می‌رسد. با این وصف، اگر بخواهید دو هفته را در این قاره سپری کنید، باید حدود 3.268 یورو کنار بگذارید. البته باید به شما بگوییم که هزینه بلیط و اقامت در اروپا در این عدد گنجانده نشده است. بنابراین برای محاسبه دقیق هزینه سفر به اروپا، باید قیمت بلیط رفت‌وبرگشت، هزینه رزرو هتل و همچنین را به این رقم اضافه کنید.

رزرو ارزانترین تور اروپا در آژانس هوایی تریپ

در این مقاله متوسط هزینه سفر به اروپا را با هم بررسی کردیم و از مواردی گفتیم که می‌توانند بر بودجه مورد نیاز شما تاثیر بگذارند. اگر از ما می‌شنوید، همۀ نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید و با از آژانس گردشگری تریپ، سفری بهینه و لذت‌بخش را به خود هدیه دهید؛ به ویژه اگر برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنید و تجربه چندانی در مدیریت هزینه‌های خود ندارید.

اما اگر قبلا به کشورهای اروپایی سفر کرده‌‎اید، لطفا از تجربیات خود برایمان بنویسید. روش‌های منحصربه‌فرد شما در مدیریت بودجه سفر، می‌تواند کمک بزرگی برای خوانندگانی باشد که قصد سفر به قاره سبز را دارند.

سوالات متداول:

  1. هزینه کلی سفر دو هفته ای به اروپا چقدر است؟

متوسط هزینه سفر به اروپا برای دو هفته، 3268 یورو است. البته اگر بدون تور سفر می‌کنید، قیمت بلیط هواپیما و هزینه رزرو هتل را هم به این رقم اضافه کنید.

  1. هزینه سفر به اروپا بدون تور بیشتر است یا با تور؟

توصیۀ ما این است که با تور به این قاره سفر کنید؛ چرا که در این صورت، هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، گشتبرای پیداکردن به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر به اروپا، بهتر است ابتدا هزینه‌های سفر به اروپا را با یکدیگر مرور کنیم؛ از هزینه دریافت ویزای شینگن گرفته تا بلیط پرواز، رزرو هتل، حمل‌ونقل در مقصد، نوشیدنی، غذا و… این‌ها تنها برخی از هزینه‌های سفر به اروپا بدون تور است که باید در سفرتان در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید حساب‌ و کتاب دقیق‌تری بین هزینه‌ سفر به اروپا بدون تور و هزینه داشته باشید و با اطمینان خاطر بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید قبل از هر چیز بدانید که برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است؟ در ادامه جزئیات هزینه‌های سفر به اروپا را بررسی می‌کنیم.

هزینه درخواست ویزای شینگن

از مهم‌ترین شرایط سفر به اروپا، به‌ویژه کشورهای عضو حوزه شینگن، دریافت ویزای شینگن است. هزینه درخواست ویزای شینگن، یکی از مواردی است که باید در هزینه‌ سفر به اروپا بدون تور در نظر بگیرید. مانند هر ویزای دیگری، هزینه دریافت ویزای شینگن برای مسافران در سنین مختلف، متفاوت است.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌های وب‌سایت شینگن ویزا، هزینه ویزای شینگن کشورهای فرانسه، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا برای مسافران بالای ۱۲ سال، ۸۰ یورو، مسافران ۶ تا ۱۲ سال، ۴۰ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. هزینه کارگزاری‌ها و موسساتی که وظیفه دریافت ویزای شما را بر عهده می‌گیرند، بین ۳۰ تا ۴۰ یورو و گاهی حتی بیشتر از این مبلغ تخمین زده شده است و اگر قصد دارید به‌صورت گروهی سفر کنید، به‌ناچار مجبور خواهید بود مبالغ بیشتری را برای دریافت همزمان ویزا به این شرکت‌ها پرداخت کنید. به همه این‌ها، باید هزینه و دشواری‌های تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا مانند گردش حساب بانکی، گواهی تمکن و ترجمه مدارک را نیز اضافه کنید.

هزینه اقامت در اروپا

هزینه اقامت در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر متفاوت است؛ برای مثال، هزینه اقامت در کشورهای اروپای شرقی مانند مجارستان، آلبانی یا بلغارستان کمتر از اقامت در کشورهای غربی و شمالی اروپا مانند فرانسه، انگلستان، سوئیس، نروژ و آلمان برای‌تان تمام خواهد شد. همچنین، اینکه در چه هتلی با چه درجه ستاره‌ای اقامت کنید، می‌تواند تاثیر بسیاری بر هزینه اقامت شما داشته باشد. با این حال، متوسط هزینه اقامت در اروپا در سفرهای بدون تور، حدوداً شبی ۵۰ تا ۳۰۰ دلار آب می‌خورد. اگر هتل‌های درجه پایین یا هاستل را برای اقامت انتخاب کنید، باید شبی بین ۱۵ تا ۵۰ دلار پرداخت کنید. حداقل هزینه اقامت در هتل‌های متوسط شبی ۱۵۰ دلار و هتل‌های لوکس و گران‌قیمت، شبی ۳۰۰ دلار خواهد بود.

در کنار هزینه اقامت در هتل، نحوه پرداخت ارزی هزینه هتل و رزرو آن از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا آفلاین می‌تواند هزینه سفر شما را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که هزینه اقامت در تورهای اروپایی نیز به صورت ارزی محاسبه و در پکیج تورها گنجانده می‌شود، اما دیگر نیازی به رزرو مستقیم هتل توسط شما نیست و آژانس مسافرتی این وظیفه را برعهده دارد.

دکمه بازگشت به بالا