عمومیکسب و کار ویژه

راه های بالا بردن فالوور

ریلزها از آن نوع محتواهایی هستند که به‌دلیلِ جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند، به‌سرعت و به‌راحتی دست‌به‌دست می‌شوند. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهای‌تان را از این طریق نیز بیشتر کنید..  فقط یک نکته؛ سعی کنید در ریلز، به‌جای  فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید. هشتگ‌ها در جاهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

هشتگ‌های مناسب می‌توانند تصویر شما را در معرض دید حجم زیادی از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمی‌رسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکه‌ها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگ‌هایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع کنید. با خرید فالوور واقعی لایک زن، می‌توانید به سرعت در صفحه اینستاگرام خود به نتایج بزرگتری دست یابید . اگر از هشتگ‌های محبوب اینستاگرام در عکس‌های خود استفاده کنید، احتمال اینکه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و کشف شوید بسیار بیشتر است؛ همچنین هشتگ یافتن محتوای شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، آسان می‌کند.

شما می‌توانید ایده‌های هشتگ را از رقبا یا اکانت‌های مشابه تقلید کنید؛ اما در نهایت، بهتر است گروه‌هایی از هشتگ‌های خود را ایجاد کنید که به حساب خاص شما مربوط می‌شوند. همچنین اگر هر یک از کلیدواژه‌های موردنظر خود را مستقیماً در برنامه اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط بیشتر و محبوبیت آن‌ها را بیابید.  با بررسی بیش از 18 میلیون پست فید اینستاگرام، به این نتیجه رسیده است که با افزایش تعداد هشتگ‌ها از یک به 30، نرخ دسترسی به افراد 11 درصد (از 24 درصد به 35 درصد) افزایش می‌یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، اکانتی با ۲۰ هزار فالوور می‌تواند به‌ازای هر پست، ۲/۲ هزار اکانت اضافی به دست بیاورد.

فراموش نکنید از هشتگ‌ها در استوری‌های خود نیز استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط کاربرانی که آن هشتگ خاص را دنبال می‌کنند، داشته باشید. می‌توانید از استیکرهای هشتگ استفاده کنید (که در منوی استیکرهای اینستاگرام هنگام ایجاد استوری یافت می‌شوند) یا فقط هشتگ‌ را مستقیماً در کپشن‌های خود قرار دهید. اکنون که کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند، استوری‌های شما در اینستاگرام این شانس را دارد که هم افرادی که آن هشتگ را دنبال می‌کنند و هم افرادی که تازه آن را بررسی می‌کنند، دیده شوند.

سوال بپرسید: سوال پرسیدن معمولاً توجه افراد را جلب می‌کند، بخصوص اگر جواب سوال را بدانند. حتی وقتی سوالی زیر یک پست مطرح می‌شود برخی کاربران برای یافتن جواب سراغ کامنت‌ها می‌روند. فراخوان عمل (Call to Action): یعنی شما از فالوورهایتان می‌خواهید کاری انجام بدهند. البته باید انگیزه کافی برای آنها ایجاد کنید. مثلاً اگر یکی از دوستان خود را تگ کنید، کد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. یا مثلاً از کاربران بخواهید که اگر با موضوع مطرح شده در پست موافقند لایک کنند و اگر نیستند کامنت بگذارند.

پست کاربرانتان را به اشتراک بگذارید: از UGC یا محتوای ساخته شده توسط کاربران استفاده کنید. اینکار برای فالوورهای شما انگیزه و رقابت ایجاد می‌کند که با شما همراه باشند و در گفت‌وگوهایی که آغاز می‌کنید شرکت کنند؛ چون می‌توانند امیدوار باشند که پستشان در صفحه شما مطرح  می‌شود. اجتماعی باشید: با رقبایتان در ارتباط باشید. افرادی که زمینه فعالیت مشترکی با شما دارند می‌توانند به شناخته تر شدن شما کمک کنند. به پیج این افراد بروید، آنها را فالوو کنید و پست‌هایشان را ببینید. رخددادهای مهم حوزه کاریتان را اطلاع رسانی کنید (مثل یک نمایشگاه..) و خودتان هم در آنها شرکت کنید.

به Explore Tab اینستاگرام راه پیدا کنید: Explore Tab اینستاگرام همان آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن است. طبق گفته سازندگان اینستاگرام Explore Tab جایی است که می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌های جالبِ کسانی که فالوو نمی‌کنید را بیابید. محتواهایی که در Explore Tab قرار می‌گیرند روزانه توسط بیش از 100 میلیون نفر مشاهده می‌شوند. راه یافتن به Explore Tab آسان نیست، اما در صورت موفقیت تعداد زیادی فالوور مرتبط خواهید داشت. برای همین به شما توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید  را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم دیداری محسوب می‌شود، اما کپشن‌های شما نقش بزرگی در افزایش تعامل با مخاطبان ایفا می‌کنند و به شما در یافتن مخاطبان بیشتر کمک می‌کنند.  همان‌طور که پیش از این گفتیم دستیابی به مخاطبان و تعامل بیشتر عوامل کلیدی موثر بر افزایش فالوورهای شما هستند. تا این جا چند بار به اهمیت استوری در اینستاگرام اشاره کرده‌ایم، اما تاکید بر اهمیت استوری خالی از لطف نیست. به بیان ساده‌تر، اگر فالوورهای اینستاگرامی بیشتر می‌خواهید، باید از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. هر روز بیش از پانصد میلیون حساب اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند و ۴۵ درصد از استوری‌های پربازدید توسط کسب‌وکار‌ها منتشر می‌شوند.

افرادی که از استوری استفاده می‌کنند نرخ تعامل بسیار زیادی دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از اینستاگرام، نزدیک به یک مورد از هر پنج استوری به یک پیام دایرکت ختم می‌شود. از هشتگ و تگ موقعیت در استوری‌های خود استفاده کنید تا آن‌ها را در معرض دید افرادی قرار دهید که شما را دنبال نمی‌کنند. این یکی از جالب‌ترین روش‌هایی است که به میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته و موقعیت خوبی برای جلب فالوئرهای رایگان محسوب می‌شود. ابزارهای استوری در اینستاگرام فرصت‌های تعامل زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند، مواردی نظیر نظرسنجی‌ها، طرح سوال و غیره می‌توانند میزان تعامل مخاطبان با شما را افزایش دهند.

یک بررسی نشان داده است که استفاده از استیکر نظرسنجی میزان بازدید ویدئوی سه ثانیه‌ای را در ۹۰ درصد کمپین‌های اینستاگرام افزایش می‌دهد. اگر کاربران از طریق یک هشتگ یا صفحه‌ی موقعیت مکانی به استوری شما برسند، این فرصت تعامل راه موثری برای ایجاد ارتباط با آن‌ها محسوب می‌شود و ممکن است مخاطبان بخواهند با فالو کردن شما این ارتباط را ادامه دهند. ویدیوها این روزها شانس بیشتری برای جذب فالوور در اینستاگرام ایجاد می‌کنند؛ به این دلیل که ویدیوها تعامل بیشتری را برمی‌انگیزد و مخاطبان از تماشای ویدیو لذت بیشتری می‌برند و آن را به اشتراک می‌گذارند؛

بنابراین از این محتوا در پیج خود بیشتر استفاده کنید و با ساخت ویدیوهای متنوع سلیقهٔ مخاطبان خود را بسنجید. اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آن‌ها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکان‌های عمومی، ویدیو تماشا کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر نوع محتوایی مانند ویدیوها، عکس‌ها، نظرات، صدا و موارد دیگر) است که طرفداران یا دنبال‌کنندگان شما آن را تولید می‌کنند. این یک ابزار ضروری در گنجینهٔ بازاریابی شما برای بالا بردن فالوور اینستاگرام است.

محتوای UGC، افرادی را نشان می‌دهد که از محصولات یا خدمات شما، در زندگی واقعی استفاده کرده‌اند و حالا، داستانی برای نقل کردن دارند. این رابطۀ ایجاد شده بین برند شما و انسان‌ها، باعث ایجاد تعامل، اعتماد و وفاداری می‌شود. طبق تحقیقات Olapic، امروزه اگر مشتری‌‌ها قبل از خرید، عکسی از محصول را ببینند که توسط مشتری‌های قبلی به اشتراک گذاشته شده، 56 درصد بیشتر احتمال دارد که آن را بخرند. برای مثال، Gopro  را در نظر بگیرید. محتوای پیج اینستاگرامش اکثرا از عکس‌هایی است که افراد با دوربین‌های این برند گرفته‌اند و آن را منتشر می‌کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا