عمومیکسب و کار ویژه

روش های عیب یابی تلویزیون سونی با کنترل

آموزش عیب یابی کنترل تلویزیون سونی

تلویزیون سونی یکی از محبوبترین برندهای تلویزیون در بازار ایران و جهان است. کنترل های تلویزیون سونی معمولا با دارا بودن رابط کاربری مناسب و همینطور سیستم تشخیص صدا در برخی از مدل ها توانسته اند کارایی بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهند. ولی هر از گاهی برخی از کاربران از خرابی و یا عدم کارکرد صحیح کنترل تلویزیون سونی شکایت دارند. در این مقاله سعی شده است تا کاربران محترم وبسایت “تعمیر افزار” را با چگونگی عیب یابی کنترل تلویزیون سونی آشنا کنیم و روش های ساده ای را برای بهبود کارکرد آن آموزش دهیم. به یادد داشته باشید برای مشاوره و تعمیر تلویزیون سونی خود می توانید با “ایران تعمیرات” مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان تماس بگیرید.

باتری کنترل خود را تعوض کنید.

شاید باورش سخت باشد که بیشتر مواقع مشکل کنترل سونی شما صرفا باتری آن است.  اما بهتر است قبل از اینکه باتری کنترل تلویزیون سونی خود را تعوض کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا باتری ها قبلی را خارج  نمایید. کلید پاور روی کنترل تلویزیون سونی خود را برای مدت 10 ثانیه نگه دارید. این کار تمام الکتریسیته ذخیره شده در خازن های کنترل تلویزیون سونی را خالی می کند.

حداقل یک دقیقه کنترل تلویزیون سونی را گوشه ای بگذارید. باتری های جدید را درون کنترل قرار دهید و سلامت آن را بررسی نمایید.

اگر مشکل شما حل نشد و قصد انجام مراحل بعدی را ندارید می توانید با “تعمیرافزار” مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سونی در غرب تهران تماس بگیرید.

موانع بر سر راه کنترل تلویزیون سونی را برطرف نمایید.

غالبا با فشار دادن یکی از کلیدهای کنترل تلویزیون سونی امواج الکترومغناطیس از آن به سوی تلویزیون شما ارسال می شود. تلویزیون نیز پس از دریافت این امواج الکترومغناطیس نسبت به کلید فشار داده شده عمل مورد نیاز را انجام می دهد. اگر با کنترل تلویزیون سونی خود دچار مشکل شده اید و از سلامت باتری نیز اطمینان حاصل نموده اید شاید بهتر باشد موانع احتمالی بین ارسال امواج کنترل تلویزیون سونی را با آن بررسی نمایید. معمولا قاب عکس یا گلدان یا اشیای تزیینی که روی میز تلویزیون قرار می گیرند بالقوه می توانند باعث ایجاد مانع بر سر راه ارتباط کنترل و تلویزیون سونی باشند.

برای امتحان هم که شده روی میز تلویزیون خود را کاملا خالی کنید. اگر مشکل کنترل تلویزیون سونی برطرف شود مشکل خود را یافته اید. احتمال بعدی این است که فاصله شما از تلویزیون سونی بسیار زیاد باشد و بدین ترتیب  امواج امکان رسیدن به تلویزیون سونی را ندارند. به ویژه اگر باتری کنترل تلویزیون سونی ضعیف باشد این احتمال قوت می گیرد.

گاهی اوقات خرابی کنترل تلویزیون سونی مربوط به کل آن نیست بلکه یک یا چند کلید از کار افتاده اند. یکی از روش هایی که می تواند برای آزمایش خرابی کلید کنترل تلویزیون سونی کاربرد داشته باشد استفاده از دوربین گوشی است. کنترل تلویزیون را روبروی دوربین گوشی گرفته و کلید خراب را فشار دهید. چون کنترل اکثر تلویزیون های سونی از امواج مادون قرمز استفاده می کنند باید بتوانید نور قرمز رنگی را درون صفحه گوشی خود ببینید. اکثر نوری دیده نمی شود احتمالا کلید مورد نظر دچار کثیفی است. چندین بار کلید خراب کنترل تلویزیون سونی را بفشارید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر.

گاهی اوقات مشکل کنترل تلویزیون سونی از خود دستگاه تلویزیون ناشی می شود.

اگر هیچکدام از مراحل بالا کمکی به کشف مورد خرابی کنترل تلویزیون سونی نشده است مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا تلویزیون سونی را به پریز وصل کنید.

تلویزیون خود را با زدن کلید پاور روی خود تلویزیون روشن کنید.

با زدن کلید های کنترل تلویزیون بررسی کنید که آیا چراغ نمایشگر فعالیت کنترل روی تلویزیون روشن و خاموش می شود یا خیر.

اگر چراغ روی تلویزیون چشمک می زند ولی عمل نمی کند اشکال احتمالا از سمت خود تلویزیون است که برای حل آن کافی است تلویزیون خود را خاموش کرده از پریز بکشید. سپس کلید پاور روی تلویزیون را به مدت دو دقیقه نگه دارید.

سپس دوباره تلویزیون سونی را به برق متصل کنید.

احتمالا با اینکار مشکل کنترل تلویزیون سونی حل شده باشد.

تلویزیون سونی خود را به روز رسانی نرم افزاری کنید.

اگر از تلویزیون های هوشمند سونی استفاده می کنید باید سعی کنید تا از لحاظ نرم افزاری همیشه تلویزیون خود را به روز نگه دارید. ممکن است تلویزیون شما باگ نرم افزاری داشته باشد و یا مشکل دیگری در نرم افزار تلویزیون باعث ایجاد اختلال در آن گردیده است. به قسمت تنظیمات تلویزیون سونی بروید و از بخش به روز رسانی گزینه مورد نظر را انتخاب نموده و مراحل آن را پیگیری نمایید.

 

مرکز تعمیر ارزان تلویزیون

اگر با تلویزیون سونی خود به مشکل برخورد کرده اید و اگر دنبال تعمیر ارزان تلویزیون سونی در غرب تهران هستید با “تعمیرافزار” تماس بگیرید. “تعمیرافزار” سال هاست که با بکارگیری بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و استخدام بهترین متخصصین تعمیر تلویزیون سونی در خدمت همشهریان تهرانی است.

نحوه عیب یابی تلویزیون سونی چگونه است؟

برای آشنایی با نحوه عیب یابی تلویزیون sony باید بدانید مدارهایی در این دستگاه وجود دارند که بروز هر گونه اشکال و ایرادی در بخش های مختلف آن را هشدار می دهند. اگر مشکلی وجود داشته باشد که باعث از کار افتادن و یا عملکرد غیر صحیح تلویزیون شود، (self check) فعال شده و پیامی را به سیستم کنترل دستگاه می فرستد.

سیستم کنترل مرکزی پس از دریافت پیام، تلویزیون را خاموش می کند و متناسب با بخشی که آسیب دیده، چراغ استندبای جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن می کند. نوع چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی و تعداد آن در یک سیکل زمانی، مشخص می کند که کدام بخش آسیب دیده است.

به عنوان مثال، ممکن است چراغ تلویزیون 2 بار متناوب چشمک زده و پس از مکث 2 ثانیه ای مجددا 2 بار چشمک تکرار شود. باید بدانید که این الگوها در مدل های مختلف تلویزیون سونی معنای متفاوتی دارند و باید رمز گشایی شوند.

مثلا اگر چراغ جلوی تلویزیون LED با مدل KDL- 46EX720  سونی شما 5 بار چشمک می زند، به معنای خرابی برد تی کان بوده و در صورت خرابی پاور، 2 چشمک را مشاهده می کنید. به طور کلی، عیب یابی تلویزیون سونی با استفاده از این سیستم نیاز به اطلاعاتی دارد که تنها تعمیرکاران مراکز معتبر از آن برخوردار هستند.

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

تلویزیون ها یا به دلیل فرسودگی قطعات روشن نمی شوند و یا برد اصلی یا پاور آنها دچار مشکل شده است. اگر با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه شدید، اول کنترل را بررسی کرده و مطمئن شوید که درست کار می کند. پس از آن دکمه پاور را امتحان کنید. اگر تلویزیون با دکمه پاور روشن شد، احتمالا ایراد از ریموت کنترل است.

در غیر این صورت ایراد از قطعات داخلی تلویزیون بوده و نیاز به ترمیم یا تعویض آنها می باشد. همچنین بد نیست دوشاخه برق را از پریز بکشید و پس از چند دقیقه مجددا آن را به پریز بزنید. اگر باز هم دستگاه روشن نشد، در اسرع وقت با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا تلویزیون را به صورت حرفه ای بررسی کنید.

خط افقی در تلویزیون سونی

یکی دیگر از مشکلاتی که در روند عیب یابی تلویزیون sony بررسی می شود، خطوط افقی ایجاد شده در تصویر است. اگر خط یا نوار در میان منوی OSD و همه ورودی های سیگنال ویدیویی دارای اثر یکسانی باشد، نشان دهنده خرابی پنل LCD تلویزیون است.

این بدان معناست که بخش هایی از پنل آسیب دیده اند و نیاز به ترمیم دارند. معمولا امکان تعمیر اجزاء آسیب دیده وجود دارد اما گاهی نیاز به تعویض پنل تلویزیون سونی می باشد.

هنگ کردن تلویزیون سونی

خیلی از کاربران تلویزیون سونی که با مشکل هنگ کردن این دستگاه مواجه می شوند با خود فکر می کنند که شاید اتصال فلش ویروسی به تلویزیون موجب هنگ کردن آن می شود؛ درصورتی که چنین تصوری کاملا اشتباه است! اکثر اوقات مشکلی که موجب هنگ کردن تلویزیون سونی می شود، اتصال فلشی به این دستگاه است که فایل های آن دارای فرمتی هستند که توسط تلویزیون پشتیبانی نمی شود مانند فرمت های ddl و bat. با این وجود راه حلی که برای جلوگیری از بروز این مشکل در تلویزیون سونی پیشنهاد می شود این است که فرمت هر فایلی که توسط این دستگاه پشتیبانی نمی شود را تغییر دهید و مجددا فلش خود را به تلویزیون متصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا