علم و سلامت

رژیم‌های غذایی نامتعارف چه خطراتی دارند؟

گاهی اوقات به نظر می رسد که برخی افراد به دلیل کاهش وزن سریع به دنبال رژیم های غذایی برای رهایی از اضافه وزن هستند. در حالی که چنین رژیم هایی ممکن است خطراتی برای سلامت فرد داشته باشد.

به گزارش تی تی آنلاین، راه های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که مستندات آن نیز وجود دارد که گاهی توسط افراد خاص یا گروه های خاصی ارائه می شود، اما دلیل آن درست بودن همه این رژیم هاست.

رژیم های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می شوند. در رژیم غذایی بسیار کم کالری که در موارد نادری مشاهده می شود، بیمار به صورت تحت نظر و همچنین در بیمارستان میزان کالری مصرفی فرد بین 200 تا 800 کیلو کالری است. چنین رژیم هایی معمولاً خطر سنگ کیسه صفرا، آسیب، مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی ها را به همراه دارند. این رژیم‌ها در طولانی‌مدت مؤثر نیستند و ممکن است به دلایل خاصی برای خطرات کوتاه‌مدت تجویز شوند.

نوع دیگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که در آن مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه افراد کمتر از 25 p است. ما رژیم های نامتعادل دیگری داریم که چربی بسیار کمی دارند و بین 0 تا 19 درصد انرژی را از چربی دریافت می کنند. در حالی که در زمان های عادی میزان مصرف چربی را تا 30 درصد پیش بینی کنید.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، بنابراین برای کاهش وزن، همانطور که یک شبه نبودیم، باید در این راه صبر و اراده داشته باشیم و به آرامی و پیوسته وزن خود را کاهش دهیم.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا