بین الملل

سردار رستگارپناه: عملیات «وعده صادق» قدرت بازدارندگی ایران را نشان داد

سردار رستگارپناه: عملیات «وعده صادق» قدرت بازدارندگی ایران را نشان داد

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی ایران در منطقه بود و ظرفیت‌های نظامی جمهوی اسلامی ایران را به معرض نمایش گذاشت.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملیات «وعده صادق» که در پی آن صدها پهپاد و موشک‌های کروز کشورمان مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی مورد اصابت قرار داد، اظهار کرد: به اذن الهی عملیات وعده صادق که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد در اصل قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با تهدیدات دشمن افزایش داد.

وی افزود: پیش از عملیات وعده صادق، دشمن صهیونیستی و حامیان او اطلاعات اندکی از قدرت و ظرفیت‌های نظامی کشورمان در اختیار داشتند و فکر نمی‌کردند قدرت برنامه‌ریزی، طرح‌ریزی و دقت عمل در اجرای عملیات در این حد باشد؛ در حالی‌که بنا به گفته فرمانده کل سپاه این عملیات در وسعت محدود برگزار شد و لذا قطعاً ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی ده‌ها برابر و بلکه بیشتر از اینهاست.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و نیاز و حکمت جمهوری اسلامی دنبال خواهد شد و نشان دادیم ظرفیت این نظام در چه سطح قرار دارد. دشمنان اسلام از اسرائیل و آمریکا گرفته تا انگلستان و فرانسه باید در برآوردهای قبلی‌شان نسبت به ایران تجدیدنظر کنند و بدانند با ایران اسلامی نمی‌توانند از طریق زور و قلدری و وحشی‌گری سخن بگویند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از منطق و عقلانیت به مراتب بالاتر از غرب برخوردار است، گفت: توانایی نظامی ایران هیچگاه در راستای تهدید کشورهای منطقه و کشورگشایی به کار گرفته نشده و صرفاً فقط به منظور حفظ امنیت، منافع ملی و دفع تهدیدات مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ملت ایران بزرگترین ظرفیت و پشتوانه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. با کمی توجه و بررسی می‌توان پی برد با انجام عملیات وعده صادق ملت‌های مسلمان عراق در سوریه، عراق، فلسطین و یمن به جشن و پایکوبی برخواستند و ابراز خشنودی کردند و از اینکه جمهوری اسلامی ایران مستقیم پاسخ زیاده‌‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی را داده احساس غرور می‌کردند.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: رژیم صهیونیستی با وجود اینکه ظرفیت چندلایه‌ای را برای دفاع هوایی در اختیار داشت و حمایت آمریکا و انگلیس و فرانسه را تجربه می‌کرد اما موشک‌ها و پهپادهای ما به اراضی اشغالی رسیدند و عملیات را به اتمام رساندند و به اذن الهی از موانع عبور کردند.

سردار رستگارپناه با اشاره به ظرفیت‌های محور مقاومت در منطقه گفت: ظرفیتی که یمن در محور مقاومت به وجود آورده واقعاً جای تقدیر و شکرگزاری دارد. مقاومت یمن در این مدت بیش از 60 شناور اسرائیلی و آمریکا و هر کشوری که به مقصد اراضی اشغالی شناور اعزام می‌کرد را توقیف یا مورد اصابت موشک قرار داد. یمن ظرفیت خوبی را به وجود آورد و با عملیات وعده صادق این ظرفیت دوچندان خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز این خودباوری در میان ملت‌های مسلمان به خصوص محور مقاومت به وجود آمده که می‌توان رژیم صهیونیستی را به سرازیری سقوط و فروپاشی کشاند. حزب‌الله و حماس و مقاومت عراق از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که به توان محور مقاومت افزوده‌اند.

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا