علم و سلامت

شناسایی یک شبکه ابَرمحاسباتی در مغز

یک مطالعه جدید در دانشگاه اسلو نشان داده است که مغز انسان دارای یک مرکز “وزن عصبی” است که می تواند چندین محاسبات پیچیده را انجام دهد.

نورون مغز میلیاردر از محاسبات متعددی برای اندازه گیری سرعت، مکان و جهت استفاده می کند.

در سال های اخیر، دانستن توانایی مغز برای محاسبه چنین پارامترهایی یک راز بود.

شارلوت پوخارا و شرکت‌هایش از موسسه علوم پایه پزشکی دانشگاه اسلو، مرکز پزشکی مولکولی نروژ (NCMM) پس از پنج سال تحقیق در نظریه پیوسته ریل‌های گرانشی (CAN) پیشرفت کردند.

پوخارا توضیح داد: «ما ابتدا به وضوح نشان دادیم که مغز انسان در واقع حاوی «سلول‌های عصبی خارق‌العاده» یا دستگاه‌های محاسباتی معرفی‌شده توسط نظریه CAN است و نورون‌هایی را پیدا کردیم که به طور همزمان سرعت، مکان و جهت را اندازه‌گیری می‌کنند. قبول کن.

1400 نورون

پوخارا 1400 نورون ثبت شده را در موش ایجاد می کند، بنابراین در چندین ناحیه از مغز توزیع می شود. اخیراً به همراه همکارانش دیوید اسپلا و الساندرو تروز مقاله‌ای در ارتباط با طبیعت با عنوان «مدارهای سرعت سلولی زاویه‌ای و خطی در پاراهیپوکامپ» منتشر کردند.

او گفت: «موش‌ها مغز کوچک را با الکترودهای بسیار کوچکی که می‌توانستند فعالیت مغزشان را بخوانند، بررسی کردند. سپس آنها آزاد بودند تا کالاها را در پیچ و خم جستجو کنند. ما توانستیم حرکات آنها را از طریق دوربین ردیابی کنیم و در نتیجه توانستیم عملکرد آنها را در عملکرد چندین نورون که ذکر کردیم ردیابی کنیم.

تیم تحقیقاتی از Pukhara از یک مدل تجزیه و تحلیل پیشرفته برای کشف آنچه در تمام لایه‌های قشر مغز در بسیاری از نواحی مغز می‌گذرد، از جمله بررسی سیستماتیک بافت‌های همبند مهم استفاده کرد.

نظریه گرانش شبکه پیوسته برای چندین دهه در علوم پوخارا رایج شده است. به‌طور خلاصه، او می‌گوید، وقتی ذهن‌مان را به سمت نقشه یا نمایشی که در آن زندگی می‌کنیم سوق می‌دهیم، دائماً خود را با موقعیت جدیدمان یکی می‌کنیم.

تئوری ریل‌های گرانش پیوسته بیان می‌کند که لایه پنهان نورون می‌تواند محاسبات پیچیده‌ای ایجاد کند و مقادیر عظیمی از اطلاعات را در مورد سرعت، موقعیت و جهت جمع‌آوری کند. درست مانند کاری که دانشمندان ناسا هنگام ساخت موشک انجام می دهند.

محققان می گویند که در گذشته، وجود فقط یک لایه پنهان از نظریه بود که هیچ مدرک روشنی در مورد آن وجود ندارد.

وی گفت: اکنون ما توانسته ایم شواهد معتبری برای وجود واقعی مرکز اعصاب در مغز پیدا کنیم.

منطقه ای که پوکارا و تیمش این راز را کشف کرده اند، دقیقاً بخشی از مغز است که برای اولین بار با شیوع بیماری آلزایمر آسیب دید.

پوخارا توضیح داد: «یافته‌های ما مهم هستند. زیرا این سلول ها به ما می گویند کجا هستیم و چگونه حرکت می کنیم و اگر کار متوقف شود، مردی می میرد. درک مکانیسم داخلی مغز ممکن است بعداً برای توسعه درمان‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا