اقتصادیکسب و کار ویژه

طراحی سایت بهتر است یا سئو

هر طراح سایت، کارشناس سئو یا برنامه‌نویس وب این نکته را می‌داند که ممکن است درآمد متنوعی با توجه به حرفه و مهارت خود داشته باشد. از شغل‌های پرطرفدار در دنیای اینترنت است که ارتباط تنگاتنگی میان این شغل و برنامه نویسی وب وجود دارد. برنامه نویسان وب، اکثراً کدهای سایت را می‌نویسند، طراحان وب سایت آن کدها را در کنار هم چیده و به آنها شکل و شمایل خوبی می‌دهند و کارشناسان سئو، سایت را برای کاربر و گوگل بهینه می‌کنند. در ادامه قصد داریم این سه شغل را از لحاظ درآمدی، نقشه راه مهارت آموزی و رشد مقایسه کنیم. جهت آگاهی از تدریس خصوصی سئو کلیک کنید.

تعریف کاملی از طراحی سایت، سئو و برنامه نویسی وب

طراحی سایت یعنی شما بتوانید سایتی را با داشتن کدهای خاص و یا قالب‌های مختلف، طراحی کنید. البته شاید گاهی نیاز باشد که تغییرات و اصلاحاتی در کدهای نوشته شده در قالب‌های سایت بدهید.

برنامه نویسی وب ابتدای مسیر تولد یک سایت است! برنامه نویسان وب می‌توانند تمام آنچه که یک وب سایت برای شروع ساخته شدن نیاز دارد را بسازند. این موارد می‌تواند شامل کدنویسی های مختلف، طراحی قالب‌ها با استفاده از کدنویسی و… باشند. همه این موارد در نهایت به گونه‌ای جمع بندی می‌شوند که مهارت‌های آن فرد به عنوان برنامه نویسی وب تلقی می‌شود.

درآمد کارشناس سئو، برنامه‌نویس وب و طراح سایت در ایران

به گفته دی ام روم درآمد سئو کار در ایران، با توجه به مهارت ایشان سنجیده می‌شود. همچنین برای طراح سایت و برنامه نویس هم قضیه به همین شکل است. حال ما با بررسی‌های مختلف در آگهی‌های ایران، وب سایت‌های خارجی، آمار و ارقام درآمدهای دلاری و… به نتایج زیر رسیدیم:

  • در ایران می‌تواند بین بازه ۷ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان متغیر باشد.
  • درآمد سئو در ایران برای یک سئو کار حرفه ای حدود ۶ الی ۱۵ میلیون تومان در ماه خواهد بود. البته اگر بتوانید مهارت‌های سئو خود را افزایش داده و مشتریان خارجی پیدا کنید، حتی تا ۵۰ میلیون تومان در ماه هم می‌توانید درآمد داشته باشید.
  • درآمد برنامه‌نویس وب در ایران با توجه به حرفه و مهارت او می‌تواند بین ۷.۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر باشد! دلیل این امر این است که تعرفه خاصی برای برنامه نویسی وب وجود ندارد؛ گاهی افراد پروژه‌ای را با ۲۰ میلیون تومان انجام می‌دهند که همان پروژه به دست فرد دیگر با ۲ میلیون تومان به سرانجام می‌رسد.

بازار کار سئو در ایران چگونه است؟

بازار کار سئو در ایران با توجه به افزایش روزافزون تعداد وب سایت‌ها و نیاز جامعه به پیشرفت از دید گوگل، دارای رشد بسیاری بوده است. این بازار با توجه به رشد زیادی که هم اکنون دارد، بسیار رقابتی و تنگاتنگ است؛ اما شما می‌توانید با طی کردن مسیر درست یادگیری سئو، بهترین اتفاقات را برای خود رقم بزنید. دارکوب که علاوه بر طراحی سایت در زمینه سئو نیز به سایت‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، بر این باور است که انواع مهارت‌های کارشناس سئو با تمرین زیاد حاصل خواهند شد.
شرکت دارکوب دوره‌های بسیار کاربردی را در زمینه آموزش سئو فراهم کرده است تا در مسیر یادگیری سئو تمام آنچه که نیاز دارید، برای شما فراهم باشد.

نقشه راه طراحی سایت برای یادگیری آن

روش‌های مختلفی برای آموزش طراحی سایت وجود دارد. بهترین روش یادگیری طراحی سایت، آن روشی است که شما با آن راحت هستید! در روش‌های مختلف شما می‌توانید پتانسیل عملکردی خود را بسنجید و یک دید کلی نسبت به بازار کار آینده خود داشته باشید.

البته که طراحی سایت با توجه به درآمد بالای خود همیشه محبوب بوده است و کمی سختی در هنگام آموزش و یادگیری، از دید علاقمندان آن مشکل چندان بزرگی نخواهد بود. مسیر طراحی سایت به گونه‌ای طی خواهد شد که شما بتوانید تمام آنچه را که نیاز دارید، از طراحی وب سایت بلد باشید. از طرف دیگر، فواید شغل طراح وب به عنوان یک حرفه آینده دار، می‌توانند در برآورده کردن نیازهای شما بسیار حیاتی باشد.

نقشه راه برنامه نویسی وب برای علاقمندان

شروع کردن برنامه نویسی با داشتن نقشه راه آن امکان پذیر است. شما در برنامه نویسی وب حتماً با کلمات برنامه نویس فرانت اند و برنامه نویس بک اند آشنایی دارید. بصورت کلی، برنامه نویسی وب و یادگیری آن به دو مرحله اصلی فرانت اند و بک اند تقسیم می‌شود. مراحل فرانت اند که باید بیاموزید، عبارت اند از:

  1. یادگیری HTML و CSS
  2. یادگیری جاوا اسکریپت
  3. طراحی سایت ریسپانسیو و بوت استرپ

برای یادگیری برنامه نویسی وب، هم می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کمک بگیرید و هم برنامه نویسی را با کدهای خاص خود یاد بگیرید. وردپرس به سادگی می‌تواند شما را در طراحی سایت یاری کند اما در بعضی مواقع نواقص خود را نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع یادگیری برنامه نویسی وب، آموزش HTML و CSS و کدنویسی آن را ببینید.

شما در ابتدای نقشه راه برنامه نویسی وب هستید و مشاهده آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی CSS وHTML می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. البته که برای شروع کردن برنامه نویسی و پیشرفت در آن، باید آنقدر تمرین کنید که بتوانید در این حیطه حرفه ای شوید. بخشی از بازار کار آینده خود را هم برای بازاریابی و ساخت برند برای گسترش تیم خود در نظر بگیرید.

جمع بندی

سه شغل پردرآمد و البته بسیار پرطرفدار را بررسی کردیم و دیدیم که در هر یک از آنها می‌توان موفق بود. بهتر است در ابتدای شروع مسیر خود در دنیای اینترنت، تمام نیاز خود از آینده شغلیتان را بشناسید.

برای رسیدن به آن تلاش کنید و پس از رسیدن به جایگاهی مناسب، آن جایگاه را حفظ کنید. روش‌های مختلفی برای یادگیری طراحی وب سایت، برنامه نویسی وب و سئو وجود دارد. پیشنهاد ما برای یادگیری برنامه بعد از پیدایش اینترنت به عنوان بستری برای ارائه خدمات و معرفی مشاغل، شغل جدیدی پا به عرصه حضور گذاشت. نام این شغل را طراح وبسایت گذاشتند. طراح وبسایت کسی است که صفحه میزبانی هر شغل و شخصی که میخواهد در اینترنت ارائه شود را طراحی میکند. بعد از اینکه وبسایت های مختلف طراحی شدند موتورهای جست و جو گر با هدف آسان کردن فرآیند جست و جو با کلمه های کلیدی مرتبط با حوزه هر سایت و نه اسم خود سایت شروع به فعالیت کردند. با توجه به رقابت شدید سایت های مختلف و تکنیک ها و الگوریتم هایی که هر یک از موتورهای جست و جو برای انتخاب سایت برتر و نشان دادن آن سایت در صدر لیست خود داشتند شغل جدیدی با عنوان سئو کار هم به شغل های مرتبط با فضای اینترنتی اضافه شد.

امروزه طراحی سایت و سئو جزو پر درآمدترین و پر متقاضی ترین شغل های دنیا هستند اما برای کسی که میخواهد به این حوزه ورود کند شاید سوالات و ابهاماتی وجود داشته باشد که باعث سردرگمی در انتخاب بشود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این دو حوزه و مزایا و معایب آن ها آشنا کنم.

طراحی سایت چیست ؟ طراح سایت کیست؟

قبل از هر چیزی تعریف ویکی پدیا از طراح سایت را بخوانیم:

“طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

اما اگر بخواهیم تعریف ساده تری از طرحی سایت داشته باشیم طراحی سایت یعنی طراحی و ساخت یک صفحه در اینترنت یا بهینه سازی و رفع مشکلات یک سایت در اینترنت.

مراحل طراحی سایت:

بسته به اینکه برای طراحی سایت از چه زبان یا CMS استفاده میکنید مراحل مختلفی در نظر گرفته میشود. اما به طور کلی مراحل زیر در طراحی سایت انجام میشود:

  1. طراحی وایرفریم: نقشه کلی سایت و جایگاه و چیدمان های المان ها
  2. طراحی گرافیک سایت: با توجه به بوم کسب و کار سایت، در این مرحله وایر فریم ها رنگ و لعاب میگیریند.
  3. کدنویسی و برنامه نویسی سایت: در این مرحه با توجه به نیاز مشتری سایت کد نویسی میشود و روش های مختلفی برای دسترسی و مدیریت سایت طراحی میشود. در این مرحله میتوان یک سایت را به صورت صفر تا صد با زبان های برنامه نویسی کد نویسی کرد یا میتوان از سیستمهای مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا استفاده کرد.
  4. راه اندازی سایت به طور کامل: در این مرحله از فضای میزبانی استفاده کرده و با نام دامنه قبلی سایت روی این هاست اجرا میشود.

حال که کمی با طراج سایت آشنا شدید به بررسی و آشنایی با سئو و سئو کار میپردایم.

سئو چیست ؟ سئو کار کیست؟

برای مطالعه بیشتر در سئو چند کلمه خیلی مهم هست که بهتر است با آنها آشنا شوید:

  • سئو داخل صفحه (on page seo): به معنی کنترل مستقیم کدها و محتویات داخل سایت اعم از متن، تصویر، پیوند و … میباشد. به طور کلی هر کاری که داخل سایت انجام شود تا سایت بهینه شود سئو درو صفحه نام دارد.
  • سئو بیرون صفحه (off page seo): بر خلاف اصطلاح قبلی این روش به معنی تمام روش های ارتقا و بهبود جایگاه و برندینگ سایت از بیرون سایت میباشد. یعنی هر کاری که انجام شود تا سایت مورد نظر در فضای وب بیشتر مطرح باشد.
  • سئو کلاه سفید (white hat seo): در اصطلاح فنی ای روش مجموعهای از تکنیک هایی است که کاملا اخلاقی و برای هدف بلند مدت انجام میشود. در این روش تمام سیاست هایی که موتور های جست و جواعلام میکنند انجام میشود.
  • سئو کلاه سیاه (black hat seo): به مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی کهسئو کار برای فریب، بازی و دستکاری الگوریتم های موتورهای جست و جو با هدف بدست آورد رتبه های برتر در مدت زمان کوتاه میباشد. این روش که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جست و جو میشود اما ممکن است منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه های داده موتور جست و جو شود.

مزایای شغل طراحی سایت:

  • امکان کار به صورت دورکار
  • امکان درآمد و دریافت پروژه از کشورهای مختلف
  • بازه حقوق متغیر
  • درامد متوسط به بالا
  • نیاز تک تک افراد و مشاغل به وبسایت

معایب شغل طراحی سایت:

  • به طور مداوم نیاز به آپدیت و برورسانی دانش خود دارید
  • رقبای فراوان
  • نیاز به تامین امنیت جهت جلوگیری از هک شدن
  • بازه حقوق دریافتی متغیر

مزایای سئو کار:

  • درامد نامحدود
  • درآمد براساس نتیجه کار و نه زمان کار کردن
  • روش های مختلف درامدی به صورت ثابت پورسانت و یا شراکت در سهم فروش
  • نتیجه محور بودن کار و نه زمان محور بودن
  • امکان فعالیت در شرکت ها و به صورت فریلنسر

معایب شغل سئوکار :

  • تمام نتایج دست شما نیست و شما صرفا یک سری الگو رو رعایت میکنید به این امید که گوگل شما رو نشون بده
  • نیاز به آپدیت روزانه دانش سئو دارید
  • بسیاری از کارفرما ها انتظار بیهوده از شما دارند و الگوریتم های گوگل و امثال اینها برای آنها توجیه پذیر نیست.

هلدینگ آموزشی و خدماتی نیک اندیشان با داشتن کادری مجرب و اساتیدی متخصص، نخبه و با سابقه کار در حوزه مرتبط برای بالا بردن دانش شما دوستان و آموزش کاربردی ، اقدام به برگزاری و نموده است.

شایان ذکر است، که از امتیازات ویژه این موسسه پشتیبانی شما دوستان توسط استاد تا تسلط کامل است.

مدیر عامل هلدینگ نیک اندیشان آقای ، کارآفرین، استاد دانشگاه و مشاور مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری و کارشناس اقتصادی صدا و سیما می باشد.

هلدینگ نیک اندیشان برند برتر آموزش و کاریابی در کشور و ارائه دهنده خدمات آموزشی، دیجیتال مارکتینگ، استاندارد سازی(ایزو) و منتورینگ و کوچینگ(مربیگری) کسب و کارهاست. جهت مشاوره و اخذ خدمات از این مجموعه می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل کنید یا به آدرس شعبات نیک اندیشان یا آدرس سایت و ایستاگرام آن که در ادامه می آید مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگبه نظرتان از میان طراحی سایت یا سئو، کدامیک شرایط شغلی بهتری دارند؟ این دو در اصل متمایز هستند اما گاهی اوقات، در هم تنیده می‌شوند. متخصصان طراحی سایت به درک کاملی از سیستم مدیریت محتوا، کدنویسی و توسعه فرانت یا بک اند نیاز دارند. تسلط بر کدنویسی به مجموعه مهارت‌های بسیار فنی و همچنین آزمون و خطای زیادی برای یافتن راه حل صحیح نیاز دارد.

اهمیت طراحی سایت و سئو

با شلوغی تعداد وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو مانند گوگل تأکید روزافزونی بر هر جنبه‌ای از جمله طراحی سایت، بهینه سازی و توسعه موتورهای جستجو وجود دارند. در دنیای وب سایت‌ها، باید سایت خودتان را کاربردی و جذاب کنید تا از طریق موتور جستجو هم به راحتی پیدا شود.

از سوی دیگر، سئو به یک مجموعه مهارتی کامل نیاز دارد. سئوکارها باید در خواندن، ردیابی و اقدام بر اساس تجزیه و تحلیل، نوشتن و هوشیاری در بهینه نگه داشتن وب سایت‌ها ماهر شوند. شاید یک سئوکار لزوماً برنامه نویسی را به خوبی یک طراح سایت درک نکند. او باید بداند که طراحی‌ها و عملکردهای سایت در مقایسه با سایر سایت‌ها چگونه عمل می‌کند.

سئوکارها اغلب ملزم به چک و بررسی محتوهای نوشته شده برای وب سایت هستند. باید محتوایی با رعایت اصول سئو نوشته شود تا دانش جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار داده و فرایند خرید محصول و خدمات را تسهیل کند و در نهایت رتبه بگیرد.

نکته اصلی: همیشه علاقمندی خودتان را برای انتخاب شغل در اولویت قرار دهید. اگر به طراحی سایت علاقه دارید، در این زمینه بهتر خواهید بود و اگر به سئو علاقمند هستید، باید تغییرات روزانه در گوگل را به روز رسانی کنید.

چند دلیل خوب برای انتخاب سئوکار شدن

شغلی جذاب، پرچالش و پر متقاضی است.

با بهینه سازهای موتورهای جستجو، می‌توانید پول خوبی دریافت کنید.

به دلیل تغییر الگوریتم ها، تکراری نمی‌شود.

اگر سابقه مدیریت بازرگانی یا بازاریابی دارید، سئو یک مهارت جدید برایتان خواهد بود.

چند دلیل خوب برای طراح سایت شدن

به عنوان طراح سایت، می‌توانید سئو را هم یاد بگیرید.

بسته حقوقی جذاب با نرخ رشد بالا دارد.

آینده کاری روشنی دارد.

زمینه شغلی خلاقانه و در حال گسترش است. به عنوان مثال می‌توانید در سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی مانند ، برای صدها کارفرمایانی که به دنبال استخدام طراح سایت دورکار هستند، کار طراحی سایت انجام دهید.

طراحان سایت با داشتن مهارت‌های فنی، گزینه استخدامی جذابی برای کارفرمایان در داخل و خارج از بخش فناوری اطلاعات در هر جای جهان هستند.

طراح سایت در مقابل متخصص سئو

طراح سایت مسئولیت ساخت و مدیریت وب سایت‌ها را بر عهده دارد. متخصص سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تضمین می‌کند که مردم این وب سایت‌ها را با استفاده از موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و غیره پیدا می‌کنند. بنابراین هر دو حرفه به افراد مختلف با مجموعه مهارت‌ها و مزایای شغلی متفاوت نیاز دارند.

طراحان سایت در مورد میانگین حقوق سالانه می‌توانند متخصصان سئو را شکست ‌دهند. با این حال، یادگیری طراحی سایت نیز سخت تر از SEO است. خوشبختانه، هر دو مسیر شغلی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند و از فرصت‌های رشد عالی و رضایت شغلی برخوردارند.

در ادامه تفاوت‌های شغلی مختلف بین طراح سایت و متخصص سئو را بررسی می‌کنم. در پایان، باید بدانید که کدام شغل با نیازها و الزامات شغلی شما هماهنگی دارند.

طراحان سایت حقوقی معمولا بالاتر از متخصصان سئو دریافت می‌کنند

طراحان سایت از متوسط حقوق بالاتری نسبت به متخصصان سئو برخوردار هستند.

طراح سایت در ایالات متحده، انتظار میانگین دستمزد بالای 61 هزار دلاری در سال را دارد. حقوق دقیق شما به نوع شرکتی که شما را استخدام کرده و میزان مهارت در کارتان بستگی دارد.

در پایین ترین سطح ، تازه کارها با صفر سال تجربه می‌توانند به طور میانگین نزدیک به 42 هزار دلار در سال حقوق بگیرند، در حالی که افراد ماهرتر می‌توانند حقوقی حدود 90 هزار دلار در سال را درخواست کنند.

برای متخصصان سئو، متوسط حقوق بسیار کمتر و 49 هزار دلار در سال است.تازه کارها می‌توانند به طور میانگین حدود 37 هزار دلار در سال حقوق بگیرند. این دستمزد می‌تواند تا بیش از 67 هزار دلار در سال برای متخصصان با تجربه افزایش یابد.

در ایران حقوق طراحی سایت برای افراد تازه کار در سال 1402، ماهیانه تا حدود 8 میلیون تومان است. افراد حرفه‌ای هم ماهیانه به طور متوسط 10 تا 30 میلیون تومان درآمد دارند.

درآمد سئو کاران مبتدی در ایران هم ماهیانه تا ماکزیوم 8 میلیون آغاز شده و به 30 میلیون برای سئو کاران حرفه‌ای یا تیم‌های سئو می‌رسد.

یادگیری طراحی سایت چالش برانگیزتر است

یادگیری طراحی سایت برای ورود به بازار کار، چالش برانگیزتر از تبدیل شدن به یک متخصص سئو است.

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت، ابتدا باید بدانید که چگونه یک وب سایت کاربردی را با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت کدنویسی کنید. علاوه بر این، باید با جدیدترین اصول UI/UX آشنا شوید، درک اساسی از نحوه عملکرد وب داشته و برخی از مفاهیم سطحی سئو را بشناسید.

معمولاً می‌توانید همه آن‌ها را در یک دوره آموزشی آنلاین یادبگیرید، و در عرض ۲ تا ۳ ماه به یک طراح مبتدی تبدیل شوید. البته، برای رشد حرفه‌ای به عنوان یک طراح سایت، باید ابزارها و موضوعات پیشرفته تری را بیاموزید، که حتی شاید تا سال‌ها طول بکشد.

به عنوان متخصص سئو، باید عملکرد موتورهای جستجو را به طور کامل بشناسید. یادگیری این مهارت کمی بیش از 15-20 ساعت طول می‌کشد.

گفتنی است که بهترین یا برترین تکنیک‌های سئو هم به سرعت منسوخ می‌شوند؛ زیرا موتورهای جستجوی اصلی، الگوریتم‌های خودشان را به‌روز رسانی می‌کنند. بنابراین، برای فعالیت به عنوان متخصص سئو به یادگیری روزانه برای حفظ برتری شغلی نیاز دارید.

صلاحیت‌های لازم برای طراح سایت در مقابل متخصص سئو

هم طراحان سایت و هم متخصصان سئو می‌توانند بدون داشتن مدرک لیسانس یا دیپلم، شغل پیدا کنند.

در بیشتر موارد، طراحانی که بتوانند مهارت‌های لازم و حجم کاری چشمگیر را نشان دهند (حتی در قالب وب سایت‌هایی که به عنوان پروژه‌های بدون دستمزد ساخته شده اند) می‌توانند شغلی برای خودشان پیدا کنند.

به طور مشابه، اکثر موقعیت‌های تخصصی سئو از متقاضیان مدرک نمی‌خواهند. اگر می‌دانید که چگونه ترافیک آنلاین را افزایش دهید، بر مخاطب تأثیر بگذارید و می‌توانید این مهارت‌ها را (مثلاً با نمایش ترافیک در ‌سایت یا بلاگ شخصی خودتان) به مصاحبه‌گر نشان دهید، کار از آن شما خواهید شد.

با این حال، برخی از شرکت‌ها – به‌ویژه سازمان‌های چند ملیتی بزرگ – از متقاضیان متخصص طراحی سایت و SEO می‌خواهند تا قبل از استخدام شدن، مدرک CS (علوم رایانه) یا معادل آن را ارائه دهند.

رضایت شغلی طراحان سایت در مقابل متخصصان سئو

طراحان سایت نسبت به متخصصان سئو، کمی ‌از شغل خودشان راضی تر هستند. البته هر دو حرفه امتیازات رضایت شغلی بسیار بالایی دارند.

از بیش از 800 طراح سایت نشان داد که آنها به مشاغل خود نمره رضایت متوسط 3.9 از 5 می‌دهند.

چشم اندازهای شغلی آتی برای طراحان سایت در مقابل متخصصان سئو

در دهه آینده تعداد زیادی طراح سایت و سئو کار وجود خواهد داشت. طبق از سال 2021 تا 2031 هر سال حدود 21800 فرصت شغلی جدید برای طراحی سایت ایجاد می‌شود.

در حال حاضر، رقم دقیقی برای رشد اشتغال متخصصان سئو در دسترس نیست. با این حال، BLS موقعیت‌هایی را برای مدیران تبلیغات، بازاریابی و تبلیغات پیشنهاد می‌کند (که متخصصان سئو بخشی از آن هستند) که در دهه آینده شاهد رشد سالیانه در حدود 35500 پست جدید خواهند بود.

این رشد سخاوتمندانه، آینده شغلی روشنی را برای علاقمندان به طراحی سایت یا سئو ترسیم می‌کند.

نویسی وب سایت و طراحی سایت، یادگیری HTML و CSS با استفاده از دوره‌های آموزشی است. برای سئو هم شما می‌توانید با افزایش تجربه و بروز نگه داشتن اطلاعات، روز به روز پیشرفت کنید.

https://sepidacademy.com/ منابع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا