علم و سلامت

طولانی‌ترین مورد ابتلا به کروناویروس حاد در یک بیمار ۵۰ ساله مشاهده شد

به گزارش شفاف به نقل از مدیکال نت نیوز محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون (UW-Madison) یک مورد 16 ماهه سندرم تنفسی حاد (SARS-CoV-2) را در یک فرد دارای نقص ایمنی انجام دادند.

پس از یک درمان ناموفق با یک آنتی بادی مونوکلونال به نام Bamlanivimab، مشخص شد که این مرد برای تاج گذاری رقابت دارد که تنها یک جهش ناشناخته به نام E4484T دارد. این تحریک ویروسی به bamlanivimab بسیار مقاوم بود، اما به سه عنصر آنتی بادی مونوکلونال دیگر حساس باقی ماند.

باقی مانده E484T در “دامنه اتصال گیرنده” (RBD) قرار دارد که به حدود 90٪ از عناصر فاسد، به ویژه گروه ثانویه حمله می کند. مطالعات روی جهش E484T سرب در گونه‌های کروناویروس را شناسایی کرده است که شامل زیرواحدهای بتا، گاما و آمیکرون B.1.617.1 و P.2 است که همه آنها تا سال 2020 در گردش هستند.

تغییر شناخته شده در سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) باعث شده است که استفاده اضطراری از Bamlanivimab در سال 2021 لغو شود. مطالعات جهش E484T را به طور گسترده مورد بررسی قرار داده اند و نشان داده اند که ممکن است حساسیت به bamlanivimab را کاهش دهد.

سیستم ایمنی خوابگاهی معمولاً در عرض 15 تا 25 روز عفونت عروق ویروس کرونا را از بین می برد. با این حال، این عفونت اغلب در افراد مبتلا به نقص ایمنی طولانی مدت است. قابل ذکر است که در موارد ابتلای طولانی مدت به ویروس کرونا، ویروس با میزبان سازگار می شود و مقاومت معنی دار و امکان فرار از مصونیت را افزایش می دهد.

وضعیت بالینی بیمار

محققان یک بیمار مبتلا به نقص ایمنی ثبت شده را پیشنهاد کردند که در 50 سالگی است و اولین بار در بهار 2020 به ویروس کرونا مبتلا شد. حدود چهار ماه پس از تشخیص، بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد و دو دوره درمان پلاسما و استروئید درمانی دریافت کرد. با این حال، “واکنش زنجیره ای پلیمراز انتقال” (RT-PCR) آن مثبت “تست” شد.

بیمار حدود 6 ماه پس از تشخیص اولیه 700 میلی گرم بالامیویماب را به صورت داخل وریدی دریافت کرد. یک ماه بعد، بیمار علائم تشدید کننده، مشکل در تنفس و تب را گزارش می کند. سی تی اسکن قفسه سینه پهلوها را نیز نشان می دهد. در همان زمان، بیمار دوباره برای Code-19 مثبت تایید شد.

با وجود دریافت بهترین مراقبت، تست بیمار تا 16 ماه پس از تشخیص مثبت بود. رامسویر سیکل پنج روزه دیگری را پشت سر می گذارد و پلاسما دریافت می کند. علاوه بر “چرخه آستانه” آن (Ct) مقادیر زیر 27 در اکثر آزمایشات PCR باقی مانده است که نشان دهنده افزایش فعالیت کروناویروس و بار ویروسی بالا است.

مشخص نیست که آیا بیمار به دلیل وجود مداوم ویروس در مجاری تنفسی از عفونت مداوم ویروس کرونا و آسیب ریه پس از کووید-19 رنج می برد یا خیر.

حدود چهار ماه پس از تشخیص، 24 بیمار علائم تغییراتی در ویروس داشتند که با صفحه اصلی ویروس کرونا متفاوت بود. یکی از جهش‌ها که T30I پاکتی نامیده می‌شود، معمولاً در ایمنی در مردان یافت می‌شود. با این حال، این تغییر تقریباً پنج ماه پس از تشخیص ناپدید شد. تعداد جهش ها به تدریج به 40 افزایش یافته است

یکی از تغییرات به مدت هشت ماه پس از تشخیص باقی ماند. با این حال، بیش از سه ماه پس از توالی ویروس کرونا، بیمار باملانیویماب دریافت کرد. هنگامی که ویروس تازه بود، محققان ویروس عفونی را از سواب های آزمایشگاهی توسعه دادند و 37 جهش را مشاهده کردند که 11 جهش در دوره های قبلی رشد کرده بودند.

نوع E484T در انتقال بیماری بی بدیل باقی ماند و در این مطالعه مورد مطالعه قرار نگرفت. مقامات بهداشت عمومی با موفقیت از ایجاد اختلال در خانه برای نزدیک به 16 ماه جلوگیری کردند.

این مطالعه اولین مورد عفونت با جهش E4484T را نشان می‌دهد و نقش بالقوه ویروس‌های نقص ایمنی انسانی را در فراهم کردن محیطی مساعد برای تولید و انتشار انواع جدید کروناویروس برجسته می‌کند.

در واقع، E484T تا فوریه 2022 در هیچ نمونه دیگری ذکر نشده است. بنابراین، این مطالعه نیاز به آزمایش‌های تبدیل مکرر واکنش رونویسی پلیمراز، توالی‌های توالی ژنوم ویروس کرونا و درمان پیشگیرانه عفونت طولانی‌مدت کرونا را در افراد مبتلا به اختلالات ایمنی رایج نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا