علت خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار+ راه حل

خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی در حین کار قطعا نگران کننده است و در بسیاری از مواقع اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، سوختن موتور است. اما این مشکل و خاموش شدن ناگهانی لباسشویی همیشه به دلیل سوختن موتور نیست، بلکه قطعات دیگری نیز در این زمینه نقش دارند. اگر برای شما نیز این سوال وجود دارد که چرا لباسشویی ال جی ناگهان و در حین کار خاموش می شود، ادامه این مطلب را بخوانید.

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ممکن است به عوامل مختلفی از جمله مشکلات برقی، مکانیکی یا برنامه‌ریزی دستگاه مربوط باشد. از رایج ترین این دلایل عبارتند از:

قطع برق ساختمان

قطعی برق یا نوسان در ولتاژ برق ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی شود. همچنین، اگر دوشاخه به‌درستی در پریز قرار نگیرد یا سیم‌کشی داخلی دستگاه مشکل داشته باشد، ماشین ناگهان خاموش می‌شود. در نتیجه، اگر لباسشویی ناگهان خاموش شد، قبل از هر کار و اقدام بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است؟ اگر جواب مثبت است، کابل برق لباسشویی را به یکی دیگر از پریزهای موجود در ساختمان وصل کنید.

سوختن فیوز لباسشویی

در ماشین های لباسشویی مانند سایر لوازم الکتریکی و الکترونیکی برای جلوگیری از اسیب به دستگاه از فیوز محافظ استفاده می شود. اگر ولتاژ ورودی به دستگاه نوسان زیادی داشته باشد، برای جلوگیری از اسیب به قطعات مهم از قبیل برق فیوز جریان برق را قطع می کند.

در برخی از مواقع ممکن است فیوز سوخته باشد و به همین دلیل به اشتباه جریان برق ورودی به دستگاه قطع می شود.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکتریکی از مهم ترین قطعات در ماشین های لباسشویی بوده و برای انتقال فرمان به سایر بخش ها استفاده می شود. یکی از وظایف این قطعه ارسال فرمان روشن و خاموش به موتور است. اگر برد خراب شود، ممکن است به اشتباه فرمان خاموش شدن به موتور ارسال شود. توجه داشته باشید که برد قطعه بسیار مهمی بوده و روی آن مدارات پیچیده ای قرار دارد. به همین دلیل بررسی آن نیاز به تجربه زیادی دارد. برای رفع اشکالات این قطعه می توانید با ری تعمیر؛ مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در پرند تماس بگیرید.

خرابی تایمر ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی تایمر برای تنظیم زمان شستشوی لباس ها و زمان بندی گام های مختلف از شستشو استفاده می شود. این قطعه به دلایل مختلف ممکن است خراب شود. در نتیجه برنامه شستشو را قبل از اتمام زمان شستشو متوقف کرده و به همین دلیل لباسشویی خاموش می شود.

مشکل در سوئیچ درب (میکروسوئیچ)

در صورتی که سوئیچ درب خراب باشد و نتواند بسته بودن درب را به درستی تشخیص دهد، ماشین لباسشویی ناگهان خاموش می‌شود. این سوئیچ برای ایمنی بیشتر طراحی شده است.

در صورت خراب شدن میکروسوئیچ، باید این قطعه تعویض شود. چون قابل تعمیر نیست.

سوختن موتور ماشین لباسشویی

اگر موتور بیش از حد گرم شود یا دچار مشکل فنی شود، به طور خودکار خاموش می‌شود تا از سوختن موتور جلوگیری شود. معمولاً سیستم ایمنی ماشین باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود. اما یکی از بدترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی در حین کار، می تواند سوختن موتور باشد.

اگر این قطعه به مشکل بخورد، باید دستگاه بلافاصله توسط تعمیرکار بررسی و تعمیر شود. برای حل این قبیل مشکلات می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در پرند تماس بگیرید.

خرابی سنسور آب یا سطح آب

در ماشین های لباسشویی مقدار آب در هر یک از مراحل شستشو باید در یک بازه مشخص باشد. سنسور آب این مقدار آب را اندازه گیری کرده و اگر تخلیه انجام نشود و سطح آب بالا بیاد، برای جلوگیری از نشت آب دستگاه خاموش می شود. در برخی از مواقع ممکن است سنسور آب خراب باشد و مقدار آب را اشتباه تشخیص داده و به همین دلیل ماشین لباسشویی ال جی ناگهان در حین کار خاموش می شود.

انسداد یا گرفتگی پمپ تخلیه

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی ال جی حین کار، مسدود شدن و خرابی پمپ تخلیه است. با خراب شدن پمپ تخلیه، آب زیادی در دستگاه تجمع کرده و برای جلوگیری از نشت آب دستگاه خاموش می شود. برای رفع مشکل ابتدا باید پمپ تخلیه بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

مشکل در تسمه یا گیربکس لباسشویی

با توجه به مدل لباسشویی ال جی برای انتقال نیروی موتور به دیگ و چرخیدن آن از تسمه یا گیربکس استفاده می شود. تسمه قطعه پلاستیکی بوده و به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و ممکن است پاره شود. گیربکس نیز مانند سایر قطعات ممکن است خراب شود و در تولید نیروی مغناطیسی برای چرخاندن دیگ درست عمل نکند. در این شرایط دیگ لباسشویی نمی چرخد و دستگاه ناگهان در حین کار خاموش می شود.

خرابی قفل درب لباسشویی

تمام برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی در شرایطی شروع به کار می کنند که درب لباسشویی کامل بسته باشد. به محض اینکه درب باز تشخیص داده شود، برنامه ها متوقف شده و دستگاه خاموش می شود. به همین دلیل در برخی از مواقع خرابی زبانه قفل و لولای درب می تواند عامل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار شود.

مشکل در تنظیمات برنامه شستشو

برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها دارای تنظیمات خاصی از نظر مدت زمان شستشو، سرعت چرخش موتور و دمای آب دارند. این تنظیمات قابل تغییر هستند. به همین دلیل در برخی از مواقع زمان شستشو ممکن است به اشتباه تغییر کرده و کوتاه شده باشد یا مرحله خشک کن حذف شود. به همین دلیل در حین کار لباسشویی خاموش می شود!

در این شرایط با ریست ماشین لباسشویی در اغلب مواقع می توان مشکل را حل کرد.

خرابی خازن راه‌انداز موتور

خازن راه‌انداز موتور در شروع به کار موتور و عملکرد روان آن نقش دارد. اگر این خازن خراب شود، موتور نمی‌تواند کار کند و دستگاه خاموش می‌شود. تعمیرکار ابتدا باید خازن را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در محل

در صورت مواجه شدن با هر یک از مشکلات موجود در ماشین های لباسشویی اعم از خاموش شدن ناگهانی آن در حین کار، کافیست با ری تعمیر تماس بگیرید. این مجموعه در تمام محله های پرند تعمیرکار به برای عیب یابی و تعمیر دستگاه به محل اعزام کرده و در نهایت تضمین کیفیت ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۳۳۸۲۹۷۲۹۸ تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا