اقتصادیکسب و کار ویژه

چرا لباسشویی خاموش نمیشه

ماشین های لباسشویی قطعا دستگاه های بسیار پیچیده هستند، و مانند تمام وسایل دارای تکنولوژی، آنها از عیب ها مصون نیستند. و در طولانی مدت ممکن شما به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز داشته باشید یکی از این عیب ها این اسنت که چرا لباسشویی خاموش نمی شود. خدمات تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد می تواند علت این مشکل را سریعا تشخیص دهد.

از آنجا که هر دستگاه ماشین لباسشویی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود طراحی شده است، اما بعضی از اجزا آن ها یکسان می باشد که در اینجا به اختصار درباره آن ها توضیح می دهیم و بعد در مورد اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود می گوییم:

شیر برقی ورودی آب:

در ابتدای ورودی لوله آب شستشو، شیر برقی ورودی آب وجود دارد. هنگامی که لباس ها را در ماشین لباسشویی بار گذاری می کنید، این دریچه به طور خودکار باز می شود و بسته به مقدار آب مورد نیاز، آب وارد می کند و سپس به طور خودکار بسته می شود. در واقع دریچه ی کنترل یک شیر الکتریکی است. در خدمات تعمیر لباسشویی پاکشوما در مشهد تمام بخش ها اعم از شیر برقی بررسی می شوند.

پمپ تخلیه آب:

پمپ تخلیه آب،  آب را از ماشـین لباسـشویی تخلیه می کند و در دو مرحله ی شستشو و مرحله ی آب گیری کار می کند.

دیگ شستشو:

دو نوع دیگ شستشو در ماشین لباسشویی وجود دارد: داخلی و بیرونی. لباس ها در داخل دیگ شستشوی داخلی قرار می گیرند، جایی که لباس ها شسته و خشک می شوند.

موتور ماشین لباسشویی:

موتور به فولی یا دیسک چرخشی وصل شده و باعث حرکت چرخشی می شود. در واقع سرعت حرکت موتور ها چند مرحله ای است و با توجه به نیاز سرعت آن ها کم و زیاد می شود. با تعمیر تخصصی موتور لباسشویی در مشهد دیگر موتور هیچ ایرادی نخواهد داشت.

تایمر یا برد :

در مدل های قدیمی تایمر و در مدل های جدید برد الکنرونیکی تنظیم کننده زمان و میزان عملکرد ماشین لباسشویی است به زبان عامیانه کنترل کننده یا همان مغز لباسشویی می باشد.

لوله تخلیه:

لوله تخلیه باعث می شود آب کثیف حاصل از شستشو لباس را از ماشین لباسشویی خارج کند.

چرا ماشین لباسشویی در دقایق پایانی گیر کرده و  خاموش نمی شود ؟

گیر کردن ماشین لباسشویی در یک مرحله یا خاموش نشدن لباسشوی میتواند چند دلیل داشته باشد که ما آنها را برای شما توضیح می دهیم.

۱_ پمپ تخلیه

اگر ماشین لباسشویی به درستی نتواند آب را از مخزن شستشو تخلیه کند روی این مرحله گیر میکند و مدام تخلیه می کند و به جلو نمی رود .

۲_ موتور لباسشویی

اگر موتور لباسشویی به هر دلیلی مانند خرابی ذغال ها، سیم پیچ و یا خازن راه انداز کار را نتواند درست انجام دهد برد تایمر در همان وضعیت متوقف و یا به اصطلاح گیر خواهد کرد.

۳_ تایمر یا برد

تایمر یا برد ماشین لباسشویی شما به عنوان مغز دستگاه عمل می کند و تمام عملکردهای آن را کنترل می کند. تمام عملکرد ها، از تخلیه آب تا چرخش، توسط یک جعبه کنترل برای زمان بندی درست در طول فرایند شستشو کنترل می شود، اگر برد تایمر معیوب باشد. ماشین لباسشویی به درستی کار نخواهد کرد و در یک تایم ثابت می ماند.

این مشکل بیشتر در ماشین لباسشویی هایی مانند دوو، ال جی و سامسونگ پیش می آید به این شکل که در یک تایم مانند ۱۱ دقیقه و یا دقیقه های پایانی دیگر گیر می کنند.

استفاده از خدماتنمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی

در این مقاله قصد داریم علت های خاموش نشدن ماشین لباسشویی را بررسی کنیم .ماشین لباسشویی یک دستگاه پرکاربرد و پر میباشد.کار ماشین لباسشویی اینگونه می باشد که عمل شست و شوی لباس های کثیف شما به عهده میگیرد و آن ها را پاکیزه به شما تحویل میدهد.اما گاهی عملکرد ماشین های لباسشویی دچار اختلال میشود و به درستی نمی توانند کار کنند.و به تعمیر نیاز پیدا میکند.برای تعمیرات لوازم خانگیتان از جمله ماشین لباسشویی میتوانید با مجموعه مشهد تعمیر تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن اقدام به حل مشکل شما کنند.

عواملی ک باعث خاموش نشدن ماشین لباسشویی و یا عدم اتمام فراید شست و شو میشود چیست؟

در صورت مواجهه با هر کدام از این مشکلات با تیم متخصص مشهد تعمیر تماس حاصل فرمایید.

تعمیر برد اصلی چگونه انجام میشود؟

برد الکتریکی ماشین لباسشویی مهمترین قطعه میباشد که اگر خراب شود دیگر قادر به کار کردن نمیباشد.کار برد اصلی فرمان دادن به کل قطعات دستگاه میباشد.و برای تعمیر حتما باید یک تکنسین کار بلد آن را تعمیر کند.برای تعمیر برد دستگاه خود با شرکت مشهد تعمیر تماس حاصل فرمایید.

چگونه پمپ تخلیه را تعویض کنیم؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی دیگر از قطعاتی میباشد که نقش خیلی بزرگی در لباسشویی دارد.کار پمپ تخلیه این است که زمانی که کار دستگاه به پایان برسد.تمام آب داخل مخزن را تخلیه کند.اگر خراب شود آب را تخلیه نمیکند یا مداوم درحال کار کردن می باشد و باعث خاموش نشدن دستگاه میشود.

تعمیر تایمر چگونه صورت میگیرد؟

تابحال اسم تایمر ماشین لباس شویی به گوشتان برخورده.تایمر ها بیشتر در لباسشویی های قدیمی یافت میشود.کار تایمر هم مانند برد میباشد. برای تعمیر یک تکنسین ماهر نیاز دارد تعمیر تایمر کار هرکسی نیست.که شرکت مشهد تعمیر با داشتن تکنسین ها کار بلد میتواند این مشکل برای شما حل کند.تایمر در ماشین لباسشویی های قدیمی نقش مغز و کنترل کننده دستگاه را بر عهده دارد.

خرابی میکروسوییچ درب لباسشویی را چگونه تعمیر کنیم

میکروسوییچ ماشین لباس شویی یک قطعه خیلی مهمی میباشد.کار میکرو سوییچ قفل کردن و بسته نگه داشتن درب ماشین لباسشویی در زمان کار میباشد. اگر میکرو سوییچ خراب شود درب دستگاه بسته میشود ولی قفل نمیشود و حتما باید تعویض شود.همچنین در صورت خرابی میکروسوییچ برق لازم برای ماشین لباسشویی به آن نمی رسد و دستگاه خاموش نمی گردد.همچنین در این موارد حتما سیم کشی ها را چک نمایید.

نوسانات برق

یکی از دلایل خاموش نشدن ماشین لباسشویی میتواند نوسانات برق باشد.در فصول تابستان بخاطر کمبود برق کشور و قطعی های فراوان برق باعث خرابی برد دستگاه میشود و باعث خاموش نشدن دستگاه میشود.در صورت مواجهه با این مشکل تنها راه کشیدن پریز برق و ریست کردن فرآیند شستشو می باشد.دراین اختلال حتما جعبه فیوز را چک نمایید.

خرابی هیدروستات

هیدروستات ماشین لباسشویی نقش خیلی مهمی در ماشین لباسشویی دارد.کار هیدروستات تنظیم کردن آب داخل دیگ را بر عهده دارد.بدین معنی که کنترل شیر ورودی را عهده دار است.اگر خراب شود دستگاه پشت سرهم آبگیری میکند و در در آخر باعث خرابی دستگاه میشود.هیدروستات و سیم های مربوط به آن را چک نمایید.

تعمیر ولوم دستگاه چگونه انجام میشود؟

ولوم دستگاه یکی دیگر از قطعات مهم میباشد.کار ولوم دستگاه این است با چرخاندن آن میتوانید تنظیمات دلخواهتان را وارد کنید.اگر خراب شود تاثیر مستقیم روی دستگاه دارد.و تعمیر آن کار هرکسی نیست باید به دست یک تعمیر کار ماهر انجام شود.خرابی ولوم تاثیر مستقیمی با تایمر دارد و خرابی آن باعث خاموش نشدن ماشین لباسشویی می گردد.

تمیز کردن فیلتر شیر برقی

شیر برقی یک قطع مهم در آبگیری دستگاه میباشد.وظیفه شیر برقی رساندن آب کافی به داخل دیگ ماشین لباسشویی میباشد.گاهی ممکن است کثیفی آب. منجر به کثیفی فیلتر شود و باید تمیز شود.این عامل باعث می گردد که دستگاه در فرآیند آب گیری متوقف شود و خاموش نگردد.در این موارد شلنگ و فیلتر ورودی را چک نمایید. برای تمیزی فیلتر حتما باید یک سرویس کار ماهر این کار را انجام دهد.

تعمیر شکستگی دیگ چگونه صورت میگیرد؟

لباسشویی ها بخاطر کار کرد زیاد در طی سال ها باعث فرسودگی قطعات میشود.اگر دیگ شکسته باشد قادر به چرخیدن نیست و باید تعمیر شود.و حتما باید یک تعمیر کار آن را مشاهده کند.هیچ وقت بدون اطلاعات قبلی دست به تعمیر دستگاه نکنید.

در صورتی که علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی را پیدا کرده ولی توانایی تعمیر را نداریدشما میتوانید با شرکت مشهد تعمیر برای حل مشکلات ماشین لباسشویی و دیگر لازم خانگیتان تماس حاصل فرمایید.

به صورت کلی خاموش نشدن ماشین لباسشویی می تواند علل متفاوتی داشته باشد که در هر یک از این موارد بایستی با تکنسین حرفه ای تماس حاصل فرمایید.به وجود آمدن مشکل در ماشین لباسشویی پس از مدتی کاملا منطقی می باشد .خاموش نشدن ماشین لباسشویی از متداول ترین مشکلات ماشین لباسشویی می باشد که با حضور تکنسین حرفه ای این مشکل حل می گردد.

 

همچنین تماس با تعمیر کار حرفه ای  شما را ار پرداخت هزینه های گزاف محفوظ می دارد و امر شمارعلت خاموش نشدن ماشین لباسشویی ، ماشین لباسشویی یکی از لوازمی می باشد که عدم وجودش در منزل غیر قابل تحمل است ، البته تا زمانی که دچار مشکل نشود اهمیت و ضرورتش درک نخواهد شد .

علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در اکثر موارد می تواند به اختلال در برنامه ی شستشوی ماشین لباسشویی و نقص فنی در قطعاتی مثل برد دستگاه مربوط باشد .

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی یا کار نکردن آن می تواند بر روند شستشو تاثیر منفی گذاشته و باعث اتلاف انرژی گردد . چنانچه با مشکل خاموش نشدن ماشین لباسشویی روبرو شده اید بهتر است که در نخستین مرحله وضعیت اتصالات را مورد بررسی قرار دهید ،

زیرا اختلال در عملکرد فیوز در ماشین لباسشویی و موارد دیگر از جمله قطع شدن کابل و صدمه دیدنش از موارد بسیار مهم هستند که می تواند در خاموش شدن ماشین لباسشویی اثر گذار باشند .

اگر می خواهید از علت روشن نشدن ماشین لباسشویی مطلع شوید در ادامه مطالب با ما همراه باشید .

چه عواملی موجب خاموش نشدن ماشین لباسشویی می شوند ؟

موارد زیر می توانند در خاموش نشدن دستگاه ماشین لباسشویی تاثیر بسزایی داشته باشند :

  • معیوب شدن قطعه ی برد اصلی
  • صدمه دیدن قطعه ی پمپ تخلیه
  • آسیب دیدن قطعه ی تایمر دستگاه ماشین لباسشویی
  • خراب شدن قطعه ی میکروسوئیچ درب دستگاه ماشین لباسشویی
  • وجود نوسانات برق
  • خراب شدن قطعه ی هیدروستات در دستگاه ماشین لباسشویی
  • صدمه دیدن قطعه ی ولوم دستگاه
  • کثیفی قطعه ی فیلتر شیر برقی
  • نچرخیدن آبکش دستگاه

و در آخر وجود شکستگی در دیگ دستگاه ماشین لباسشویی می توانند دلیلی بر خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشند .

خراب شدن قطعه ی پمپ تخلیه

قطعه ی پمپ تخلیه این گونه عمل می کند که در هر بار از مرحله ی شستشو دوبار وارد عملیات می شود .

یک بار در ابتدای کار آب کثیف را از دستگاه خارج کرده و دستگاه دوباره وارد عمل آبگیری می شود و بار دیگر در آخر کار آب را از ماشین لباسشویی خارج کرده و پس از این مرحله سیستم خشک کن شروع به کار می کند . در هر زمان قطعه ی پمپ دچار مشکل شود ، دستگاه ماشین لباسشویی دیگر قادر به اجرای مرحله ی بعدی نخواهد بود و در همان مرحله باقی خواهد ماند .

علت خراب شدن قطعه ی پمپ تخلیه چیزی جز ورود کرک ها یا اجسامی که از فیلتر عبور کرده و داخل قطعه ی پمپ گیر کرده اند ، نیست . در اکثر موارد ، قطعه ی پمپ نیاز به تعویض دارد ، اما امکان دارد تکنسین راهی برای تعمیر لباسشویی پیدا کند .

چرا ماشین لباسشویی در دقایق پایانی گیر کرده و خاموش نمی شود؟

گیر کردن ماشین لباسشویی در یک مرحله و خاموش نشدن لباسشویی می تواند چند دلیل داشته باشد. اولین دلیل آن می تواند از پمپ تخلیه باشد. اگر ماشین لباسشویی نتواند آب را از مخزن شستشو تخلیه کند روی این مرحله گیر می کند و به جلو نمی رود.

مورد بعدی موتور لباسشویی می باشد که ممکن است به دلیل خرابی ذغال ها ، سیم پیچ و یا خازن راه انداز نتواند کار را درست انجام دهد و تایمر گیر کرده و متوقف می شود. مورد بعدی تایمر لباسشویی می باشد که به عنوان مغز دستگاه شما عمل می کند و تمام عملکردهای آن را کنترل می کند.

تمام عملکردها از تخلیه آب تا چرخش توسط یک جعبه کنترل برای زمان بندی درست در طول فرآیند شستشو کنترل می شود اگر برد تایمر مععیوب باشد ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند و در یک تایم ثابت باقی می ماند. این مشکلات بیشتر در لباسشویی های دوو ، سامسونگ و ال جی رخ می دهد. شما می توانید برای با ما در تماس باشید.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا