ورزش

علی‌اکبری: کوراش ایران در حال جوان‌گرایی است/ آرزویم گرفتن ازبک‌هاست

سرمربی تیم ملی کوراش ایران گفت: ما در حال جوانگرایی هستیم و آرزوی من این است که در آینده ازبک‌ها را در این رشته بگیریم.

الیاس علی‌اکبری، سرمربی تیم ملی کوراش ایران در گفت‌وگو با تی تی آنلاین، درباره نایب قهرمانی تیم ملی کوراش مردان ایران در رقابت‌های قهرمان آسیا به میزبانی تهران، توضیح داد: مسابقات قهرمانی آسیا سطح بسیار بالایی داشت و ازبک‌ها در هر دو بخش آقایان و زنان با تیم کامل و اصلی خود حضور یافته بودند. آمده بودند تا نتیجه بگیرند. در بخش بانوان ما دو طلا و در بخش مردان یک طلا گرفتیم. البته همه وزن‌های ما در بخش آقایان روی سکو بودند که اتفاق خوبی است.

او ادامه داد: ما بعد از ازبک‌ها در بخش تیمی روی سکوی دوم‌ آسیا قرار گرفتیم و همیشه با ازبک‌ها که رقیب سنتی هستیم، مسابقات سختی داشتیم. هر دو کشور صاحب سبک هستند و سرمایه گذاری خوبی می‌کنند. همواره تیم‌های بزرگ بعد از تورنمنت‌های مهم پوست اندازی می‌کنند و ما هم بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو از ترکیب اصلی خودمان خیلی دور شدیم و سعی داریم تغییر نسل دهیم.

سرمربی تیم ملی کوراش مردان ایران اظهار کرد: مدال آوران ما در هانگژو، اینجا نبودند و با ترکیبی جوان در قهرمانی آسیا حاضر شدیم. ۶۰ درصد تیم ما همین الان می‌توانند در قهرمانی جهان جوانان روی تاتامی بروند و این یعنی ما باید به جوانان اعتماد کنیم و به فکر پشتوانه‌سازی هستیم. برای من بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیای کوراش یعتی بازی‌های آسیایی مهم است و امیدوارم سرمایه گذاری خوبی صورت بگیرد تا در بازی‌های آسیایی ژاپن صاحب مدال خوشرنگ بیشتری از جنس طلا شویم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد شاگردانش در قهرمانی آسیا رضایت دارد، توضیح داد: من از بعضی وزن‌ها واقعا راضی بودم اما در بعض وزن‌ها نه. البته دلایلی مثل تجربه کم نیز در این مساله تاثیر داشت. ورزشکاران جوان ما باید به پختگی و خود باوری لازم برسند تا موفق شوند. از همه مسئولان خواهش می‌کنم به کوراش بیشتر توجه کنند تا در آینده موفق‌تر ظاهر شویم.

علی‌اکبری درباره نحوه تشکیل ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: ما توجه ویژه‌ای به ورزشکاران جوان داریم، اما همه نفرات انتخاب شده در تیم ملی از چرخه انتخابی بیرون آمده‌اند و این موضوع انتظارات من را برآورده میکند. آرزوی من این است که در آینده ازبک‌ها را بگیریم ولی این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری دارد.

او درباره غیب صادق آذرنگ، دارند مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز توضیح داد: به هر حال ما زمان زیادی را از بازی‌های آسیایی پشت سر نگذاشته‌ایم و ورزشکاری مثل صادق آذرنگ که مدال طلا گرفت، روزها و ماه‌های طولانی،‌ به صورت فرسایشی و دور از خانواده در اردوهای سخت بود که نیاز به استراحت داشت. او در انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور هم حضور نداشت،‌ ما هم طبق قانون پای انتخابی‌ها ماندیم تا یک فرهنگی جا بیفتد که در کوراش همه باید در چرخه انتخابی قرار بگیرند. 

سرمربی تیم ملی کوراش مردان ایران در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم مقطعی کار کنیم و این انتخابی‌ها باعث پشتوانه‌سازی می‌شود. مطمئن باشید که الان هر کوراش‌ کاری از هر جای ایران که در انتخابی‌ها موفق باشد، می‌تواند پیراهن تیم ملی را به تن کند.

انتهای پیام 

تیم خبری ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر بهبود فنی و تکنیکی در ورزش‌های رزمی. با به اشتراک گذاری راهنمایی‌ها و تمریناتی برای بهبود تکنیک‌ها و مهارت‌های رزمی، هدفمندی خود را در توسعه تکنیک و استعداد رزمی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای رزمی پیوسته و بهترین خود را نشان دهید.
دکمه بازگشت به بالا