علم و سلامت

عکس | ال ۹۰ ایرانی با طراحی و مشخصات فنی جدید

قبلا تاکید شده بود که به کشورهای خارجی وابسته نباشند و از نیروی رانش شرکت مگاموتور P90 و قدرت آن استفاده کنند.

از زمانی که صنعت خودروسازی ما تحریم شد، خودروسازان به دنبال ساخت قطعات خودرو و سایر ملزومات داخل کشور با کمک متخصصان داخلی بودند.

به گفته مدیر توسعه موتور P90، تامین و توسعه پروژه با وجود زیرساخت های شرکت خودروسازی سایپا به ویژه شرکت مگاموتور، این پروژه در راستای تولید محصول جدید طبق تعریف شده آغاز شد. استانداردها مجتبی احمدی افزود: بر این اساس و با هدف وابستگی حداقلی به واردات در تحریم های فعلی و حداکثر عمق ساخت داخل، مقرر شد برای دوری از نیروهای این پلت فرم جدید از موتور ME16 و گیربکس 5F18PE استفاده شود.

عکس ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی جدید

به گفته وی، باید از منابع داخلی برای پیشبرد اهداف و تولید قطعات موتور، گیربکس و اکسل در شرکت های داخلی استفاده شود. احمدی تاکید کرد: در حال حاضر مشغول ساخت و راه اندازی خط مونتاژ موتور جدید در شرکت مگاموتور ME16 سایپا هستند و در مورد گیربکس 5F18PE نیز باید گفت که در حال حاضر نیازهای پیگیری در خصوص تولید آن مشاهده می شود. . آنها تصور می کنند وی اضافه کرد: در حوزه با توجه به جدید بودن طرح و نیاز به انجام عملیات گسترده و متنوع در این زمینه، از طریق همکاری با شرکت های مطرح داخلی در زمینه ساخت، جمع آوری و ایجاد، محور و قطعات را شکست. زنجیره تامین قطعات عقب و جلو را شکست.محور عقب و ساب فریم همراه با واحد تامین مگاموتور شروع به کار کردند.

عکس ال 90 ایرانی با طراحی و مشخصات فنی جدید

احمدی از جمله دستاوردهای بومی سازی پروژه ایرانی سازی شده ال 90، حداقل وابستگی خارجی در تولید، ایجاد بستر و محصول جدید در گروه سایپا، جذب سرمایه گذاری و امکان توسعه محصول را برشمرد. لازم به ذکر است این پروژه از ابتدای سال 1398 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. مدیر برنامه های پروژه پیشران، تامین و توسعه P90 در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در تعریف نیروهای محرکه این پروژه ایجاد شده، جدی ترین اقدامات از ابتدای سال جاری تاکنون با با تعاریف جدید و به دلیل گستردگی این پروژه، بخشی از خودرو، ساگستر، مرکز تحقیقات و نوآوری و فرم های صنعتی سایپا در پروژه مشارکت دارند و امیدواریم تا پایان سال 1402 شاهد تولید انبوه باشیم. از این موضوع

5858

دکمه بازگشت به بالا