علم و سلامت

عکسl این سیارک مرموز یک تکنولوژی فرازمینی است؟

اجرام نجومی مانند سیارک ها، دنباله دارها یا سیارات سرگردان در فضای بین ستاره ای که توسط گرانش به ستاره ها محدود نمی شوند، اجرام بین ستاره ای نامیده می شوند.

بیشتر بخوانید:

سرعت شگفت انگیز و وصف ناپذیر پرندگان آسمان اوکراین; آیا پای بیگانگان وسط است؟

عکس پایان ماجرای نیسان ماکسیما!

در سال 2017، انسان ها برای اولین بار چنین شیئی را شناسایی کردند و نام آن را Oumuamua گذاشتند، کلمه ای هاوایی به معنای پیام از دور. از آنجایی که وقتی تلسکوپ پراکنده شد، شی بین ستاره ای در حال خروج از منظومه شمسی بود، فرصتی برای بررسی بیشتر تدارکات ماموریت باقی نمانده بود. اما در مدت محدود مطالعه او نتایج عجیبی به دست آمد.

اومو آموا; یک سیارک مرموز یا کار فرازمینی ها؟

آیا این سیارک مرموز فناوری فرازمینی است؟

آوی لوب، استاد هاروارد و رئیس سابق دپارتمان نجوم هاروارد، در مورد سیارک مرموز Umuamoa کنجکاو شد. نه تنها به این دلیل که از جنبه متفاوتی از ستاره ها برخاسته است، بلکه به این دلیل که هر چه بیشتر مطالعه می کرد، جنبه های مرموز آن بیشتر ظاهر می شد. او پس از انجام تحقیقات لازم و جمع آوری داده های کافی، ویژگی های غیرمعمولی را که این جرم بین ستاره ای نشان می داد و در واقع یک جرم فضایی بود، نه یک سیارک یا دنباله دار، با همکارانش در میان گذاشت.

طبق پیشنهاد لوب در مقاله 2021، اوموآموآ ممکن است کاوشگری باشد که توسط تمدن های فرازمینی فرستاده شده است. به طور مشخص تر، او گفت که ماده بین ستاره ای بسیار نازک به نظر می رسد و این یک فیلم خورشیدی است. نوعی ضربه با استفاده از تابش کم فشار خورشیدی. این تصمیم یک استاد دانشگاه هاروارد در مورد سیارک مرموز Umuamoa باعث بحث و جدل در جامعه علمی شد.

آیا این سیارک مرموز فناوری فرازمینی است؟

یک مطالعه بین‌المللی جدید با هدف رد فرضیه لوب مبنی بر اینکه اوموآموآ یک بادبان خورشیدی است، در راه است تا برای انتشار در مجله Astronomy and Astrophysics پذیرفته شود و همه چیز در یک جمله خلاصه می‌شود: «بعید است اوموآموآ سبک باشد. سفر دریایی.” همچنین با توجه به این مطالعه، پویایی ناوبری نوری را می توان به صورت کمی تحلیل کرد. از سوی دیگر، پروفسور آوی لوب همچنان به قطعیت داده های خود معتقد است و از جایگاه قبلی خود دور نمی شود. او در مصاحبه با دیلی بیست مدعی شد که «نویسندگان به چند نکته توجه نکرده اند».

علاوه بر این، تیم بین المللی به رهبری شانگفی لیو، ستاره شناس دانشگاه سان یات سن در چین، فرضیه استاد هاروارد را نمی پذیرد. آنها معتقدند اگر سیارک مرموز اوموآموآ یک فیلم نورانی بود، سطح بزرگی داشت و نور بیشتری نسبت به آنچه مشاهده شده منعکس می کرد. علاوه بر این، رنگ قابل تغییر گسترده تر بود. البته، بر اساس تحقیقات خود پروفسور لوب، خود فیلم طوری شکل گرفته است که نور را به روش‌های شاید غیرمنتظره‌ای منعکس کند.

آیا این سیارک مرموز فناوری فرازمینی است؟

علاوه بر این، همچنین ممکن است سیارک مرموز اوموآموآ یک مسافر فضایی باقی بماند که به منظومه شمسی نفوذ کرده است. در هر صورت، شواهد کافی برای هدایت محقق به نتیجه قطعی نیست. علاوه بر این، رصد دنباله دارهای بین ستاره ای نادر است، در واقع تنها دو مورد از آن دیده شده است: یکی آموماوا، دیگری یک دنباله دار بین ستاره ای به نام 2lBorisov.

227227

دکمه بازگشت به بالا