علم و سلامت

فیلم | شکار گلوله آتشین در آسمان!

اخترشناسان برای ششمین بار در تاریخ با وقوع یک برخورد موفق شدند سیارک های کوچک با زمین همذات پنداری کنید. فیلم این حباب بالون قبل از رسیدن به سیاره ما وقتی از بزرگترین شهر کانادا رد شد، یعنی تورنتو نوشته شده است.

ستاره شناسان معمولاً به ندرت سیارک های کوچک را تشخیص می دهند زمین که به وسیله آن حتی کمتر مورد ضربه قرار می گیرد، او می تواند لحظه ای که به زمین برخورد می کند را به خاطر بیاورد. اما اکنون اخترشناسان موفق به دیدن این برخورد شده اند.

یک سیارک کوچک با زمین برخورد کرد

این ششمین بار در تاریخ است ستاره شناسان آنها موفق شدند زمان برخورد سیارک های کوچک با زمین را بدانند. این معمولا اتفاق می افتد، اما به ندرت.

دیوید رنکین، ستاره شناس، یک سیارک 2.3 فوتی (0.7 متری) را در آسمان در حال بررسی رصدخانه Mount Lemmon در آریزونا شهادت داد سیارک ها به طور کلی بزرگ نیستند و تشخیص آنها آسان نیست. اما این ستاره شناس توانست سیارکی را که در راه برخورد با زمین بود شناسایی کند. اگرچه ممکن است این سیارک تهدیدی جدی برای زمین تلقی نشود، اما می تواند نمایش زیبایی از حرکت توپ را به تصویر بکشد.

این ششمین سیارکی است که اخترشناسان موفق به شناسایی آن شده اند که نشان می دهد توانایی ستاره شناسان برای کشف آن در طول زمان افزایش یافته است. توجه داشته باشید که پنج سیارک از شش سیارک متعلق به 2014 یکی از تفاوت های این سیارک با سیارک های قبلی این است که سیارک 2022 WJ1 بر فراز بزرگترین شهر کانادا دیده شده است.

گفت: سیارک در ساعت 11:56 روز 30 نوامبر در تهران به زمین برخورد کرد. ستاره شناسان از دانشگاه غربی انتاریو تا ساکنان منطقه دریاچه انتاریو آنها به کشتیرانی و مسیرهای کشتیرانی هشدار دادند که قطعات سنگ این سیارک را بررسی کنند. از زمان برخورد سیارک، چندین محقق مناطق ساحلی را برای یافتن بخش‌هایی از سیارک جستجو کرده‌اند.

227227

دکمه بازگشت به بالا