علم و سلامت

عیدانه سومین نوروز کرونایی/ عبور از چراغ قرمز کرونا

در حالی که کمتر از یک ماه به پایان سال 1400 و فرا رسیدن سال 1401 باقی مانده است، یکی از دغدغه ها و دغدغه های این روزهای برخی از هموطنانمان سفر نوروزی است.

همانطور که می دانیم با ورود ویروس کرونا به کشور در سال 1398 در ماه گذشته، نوروز با 99 محدودیت تاج و تخت و قرنطینه همراه بود. شرایط بیماری به گونه ای بود که همه از آن می ترسیدیم و به همین دلیل خانه نشینی را برای سفر و بازدید و بازدید ترجیح می دادیم.

سرخرگ کرونری اول نوروز

همزمان با آغاز تاج گذاری در منطقه از اسفند 1377 و نزدیک شدن به ایام سال های اخیر که طبق سنت سال های گذشته نوروز اوج زیارتی است، اکثر استان ها برای حفظ و انسداد جان شهروندان و بیگانگان هستند. . نوروز ۹۹ مسافر نمی پذیرد و ورودی استان نه تنها به روی مسافران بسته است بلکه اقامتگاه ها، گردشگری و اقامتگاه ها نیز بسته است.

ترس از سرایت و اخبار از گوشه و کنار دنیا شنیده شد و باعث شد اولین کرونری نوروز خانه نشین شود.در واقع می توان گفت اولین تاج نوروزی در سال 1378 ساخته شد، زمانی که ویروس ناشناخته ای به تازگی وارد کشور شده بود و ترس از ابتلا و اخباری که از گوشه و کنار دنیا به گوش می رسید باعث شد تا نوروز اولین تاج باشد. . برای مدت زمانی متفاوت در خانه بمانید.

نوروز ۹۹ شاید اولین نوروز عصر مدرن باشد که مردم مجبور بودند برای فرار از ویروس کرونا در خانه بمانند. اما تنها ماندن در خانه منجر به تاج در بهار 99 شد.

عیدانه سوم کرونا نوروز / عبور از چراغ قرمز کرونا

زمانی که آمار تاج در اردیبهشت 1378 کاهش یافت، ناگهان خرداد آمد و تقویم رسمی تعطیلات کشور مردم را متقاعد به سفر کرد و این دلیل آمار تاج تابستانی بود.

با مدیریت بیولوژیکی پایدار

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و پروفسور شهید بهشتی در دانشگاه علوم پزشکی بیش از دو تاج تاج جهانی از تاج های جهانی کشورمان که در دنیا قبل از چند ملت در آفت بزرگی است، گفت. : از 20 فوریه 1998 تاکنون 6 موج اپیدمی را تجربه کرده ایم و اکنون با حدود 240 مرگ تایید شده روزانه در رتبه ششم جهان هستیم.

وی ادامه می دهد: نوسانات اپیدمی کرونا در این مدت و مقایسه آن با کشورهای مرفه تر در اپیدمی ایران نشان می دهد که مرگ و میر روزانه کرونا در دنیا بیش از 10 تا 15 کشور بوده است. تنها 3 موج در ارتفاع پایین و ویتنام با 39500 مرگ تنها در دو اپیدمی.

سوری گفت: در ایران افزایش امواج و فواصل موج کوتاه (علاوه بر شکاف موج سوم و چهارم در زمان اجرای راهبرد شهید سلیمانی در منطقه) با ناکامی دولت در تنظیم تاج تایید می شود. یک اپیدمی در منطقه.”

عیدانه سوم کرونا نوروز / عبور از چراغ قرمز کرونا

سوری افزود: فقدان ساختارهای مناسب، امروزی و چابک برای مدیریت بیماری ها و مقابله با اپیدمی، ما را برای شناسایی و اجرای مداخلات حاضر و لازم در زمان شیوع بیماری ناامید کرده است.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ما روزانه بررسی کرده ایم که آیا این بیماری در کشورمان درست بوده یا نادرست، تصورات غلطی درباره مدیریت این اپیدمی داشته ایم.

مدیریت پایدار اپیدمی های پیشرونده حتی پس از شیوع یک رویکرد اساسی است

سوری گفت: «مدیریت پایدار اپیدمی پیشرونده، حتی پس از همه‌گیری، رویکردی اساسی برای اطمینان از این است که عاملان این اپیدمی به افراد عادی تبدیل نشوند.» تحقق این مشکل مستلزم رویکردی علمی به مطالعات بومی، بینشی جامع از نقشی که در اپیدمی دخیل است و اجتناب از هیجان از طریق برخی مداخلات مانند پوشش واکسیناسیون است.

وی افزود: به دلیل اینکه بیشتر امواج ما دارای شیب تند و شیب بود، این نیز به این دلیل است که از هوشمندی صحیح علائم امواج زیر بی اطلاع بوده و از توصیه های کارشناسان در طول مداخلات خود غفلت کرده ایم. امواج نباید تحت شرایط خاصی تشکیل شوند.” ما مداخلات فشار زمان را که سریع، مؤثر و مؤثر هستند نادیده گرفته ایم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: یکی از کاربردهای علمی و عمیق ترین تجزیه و تحلیل داده ها برای اپیدمی مرتبط و وجود اپیدمیولوژی ملی ایالات متحده و پاسخ به تجزیه و تحلیل واکنش سریع و پایش اپیدمی سایر نقاط کشور است.

فرصت‌های اجرایی، مداخلات مؤثر و مقرون‌به‌صرفه در به‌کارگیری پانچ هوشمند در محل، راه‌اندازی دفاع در برابر دشمن بیولوژیکی در فضای عمومی و حمایت از مدیریت اپیدمی.سوری گفت: ما باید از مداخلات موثر، مقرون به صرفه و مقرون به صرفه برای محافظت در برابر تهدیدات شدید برای تخلیه دشمن بیولوژیکی خود در فضای عمومی و تضمین مدیریت پایدار اپیدمی استفاده کنیم.

این امر اولاً نیاز به نگرش منطبق با این نوع مدیریت دارد و ثانیاً اصلاح ساختار اساسی مدیریت بیماری که می تواند به خوبی برای اپیدمی های بعدی آماده شود و نمی توان غافلگیر شد و بهترین نتایج را به دست آورد. از منابع و بار کمتر. برای تحمیل به جامعه

ماجرای تاج گذاری دوم نوروز.

تاج دوم نوروز با تاج اول نوروز بسیار متفاوت است. حالا اسفند 99 مثل اسفند 98 نبود که از تاج بترسیم و در خانه بمانیم. شرایط به طور کلی متفاوت بود و مردم نوروزی سفر را آغاز کردند. این در حالی بود که تاج کشور در نوروز چندان رونق و رونق نداشت.

این در حالی است که ستاد تاج ملی در نوروز باید محدودیت های زیادی را در نظر بگیرد تا مبادا تاج ها در منطقه منتشر شود. ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی و میلیون ها و پانصد هزار تن مسافران در شهرهای سرخ و طلایی از جمله اقدامات ستاد ملی مقابله با تاج در نوروز است.

بر اساس تصمیم گارد ملی ولیعهد در فرمانداری دوازدهم، تاج های ایالت ها بر اساس رنگ تقسیم شد و در نوروز 1400 تجارت خارجی از/به ایالت های قرمز و نارنجی ممنوع شد.

زرشکی یا “پرخطر” وضعیتی است که در آن از هر 100000 نفر در شهر حداقل 10 نفر به دلیل بیماری های عروق بیماری کرونا قلب در بیمارستان بستری می شوند.

شرایط نارنجی یا “پرخطر” نیز شامل شرایطی است که در آن از هر 100000 نفری که در بیمارستان بستری می شوند، حداقل 6 نفر مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب هستند و در صورت وجود رقم زرد یا “خطر متوسط”، حداقل 3 قطره. حدود 100000 نفر او رسیده است.

عیدانه سوم کرونا نوروز / عبور از چراغ قرمز کرونا

این در حالی است که با هشدار کادر پزشکی نسبت به عواقب سفرهای نوروزی، بیماری‌هایی مانند تخت‌ها و فوت‌های پزشکی قانونی در اسفند 99 و 1400 در فروردین ایجاد شد.

سومین تاج نوروز با تحسین

در روزهای پایانی به 1400 درجه نزدیک می شویم و در حال حاضر در جزر و مد نوروزی هستیم. این در حالی است که یک سوال و نگرانی بسیار جدی برای هموطنان از هم اکنون در راه است که آیا شرایط قلبی جمهوری به آنها اجازه می دهد تا از اضطراب بیماری همه گیر و ترس از بیماری رهایی یابند و آیا به خانه بر می گردند؟

چه، سومین تاج نوروزی در نوروز 1399 و 1400 در غیر این صورت او موضوع واکسیناسیون شد. زیرا در تاج نوروزی اول واکسیناسیون و واکسیناسیون صورت نگرفت و در نوروز دوم تعداد افراد واکسینه شده آنقدر کم بود که نمی شد از محدودیت ها چشم پوشی کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه بررسی‌ها و مستندات نشان می‌دهد 90 درصد مرگ‌های عروق بیماری کرونا مربوط به افرادی است که واکسینه نشده‌اند، گفت: این مردان 10 برابر بیشتر از کسانی که واکسینه شده‌اند دچار عوارض عروق بیماری کرونا می‌شوند.

وی افزود: بر اساس تصمیم ناجا علیه ولیعهد در نوروز 1401 محدودیت های سال های گذشته را شاهد نخواهیم بود و وضعیت بهتر شده است، اما واکسیناسیون هنجار اولیه در امکانات سفرهای هوایی و زمینی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز اقامتی است.

اسناد نشان می دهد 90 درصد از مرگ و میر کرون به دلیل کسانی است که واکسینه نشده اند.وزیر بهداشت تاکید کرد: سامانه معدن ایران برای تزریق واکسن سه سی سی مسافری به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، 62 میلیون و 674 میلیون و 913 نفر نوبت اول، 55 میلیون و 324 میلیون و 216 نفر نوبت دوم و 22 میلیون و 838 میلیون و 334 نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. .

تعداد واکسن های تزریقی در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ میلیون و ۴۶۳ دوز رسیده است.

واکسیناسیون اولویت دولت در سفرهای نوروزی است

از این رو شرایط کرونری در ششمین قله کشور با محدوده های قبلی متفاوت است و به همین دلیل اولویت تاج ملی و وزارت بهداشت برای مسیرهای نوروزی واکسیناسیون است.

در همین حال سید علی دهقان منشادی، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به مشاهدات اخیر به نظر می رسد به قله میکرون رسیده ایم و شاهد کاهش تدریجی آمار بیماران باشیم.

عیدانه سوم کرونا نوروز / عبور از چراغ قرمز کرونا

وی ادامه می دهد: اگر شرایط جمهوری کرونری به همین منوال پیش برود، ششمین اوج را قبل از آغاز سال جدید پشت سر خواهیم گذاشت و امیدواریم سال جدید را بدون کووید 19 آغاز کنیم.

در این میان با کاهش آمار روزانه تاج ها در منطقه، رنگ ایالت ها نیز تغییر کرده و تعداد ایالت های قرمز به 184، ایالت های نارنجی به 187، ایالت های رسی 76 و یک ایالت کاهش یافته است. نیز آبی می شود

قابل ذکر است که شهر تهران نیز از سایت تاج قرمز خارج شده بود و در جایگاه نارنجی قرار گرفت.

شبیه نوروز است 1401 برای کسانی که واکسن زده اند، شگفتی است و از زمانی که در همه گیری کرونا بودیم، مانند دو نوروز اول نخواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا